Prop d’un 84% de la ciutadania aprova la gestió municipal : Servei de Premsa

Prop d’un 84% de la ciutadania aprova la gestió municipal

03/10/2016



Temps estimat de lectura: 5 minuts

 

L’Enquesta de Serveis Municipals, un dels principals treballs estadístics per conèixer l’estat de la ciutat i l’opinió sobre la gestió municipal, revela que es manté la percepció de l’evolució positiva de la ciutat, consolidant la tendència iniciada l’any 2014. Així, novament, els que en tenen una percepció positiva (34,6%) superen als que creuen que ha empitjorat (28,4%).

El primer tinent d’Alcaldia, Gerardo Pisarello, ha assegurat que “es percep certa recuperació econòmica, millora la percepció a nivell de ciutat i dels barris i de la bona gestió municipal, que l’aprova un 84% dels barcelonins, especialment en l’àmbit econòmic”.

“L’atur continua sent la principal preocupació però apareixen nous problemes com el turisme, que era inexistent fa uns anys i que ara és un dels problemes principals a Ciutat Vella, Eixample i Gràcia”, ha subratllat Pisarello. Així mateix, ha destacat “el toc d’alerta del qual el Govern pren nota, sobre la circulació i el trànsit que es converteixen de nou en un problema important i que requereixen polítiques adreçades a resoldre-ho”.

“Defugint el cofoisme, satisfacció per aquesta tendència positiva i la constatació que el canvi polític ha donat seguretat, confiança i esperança de cara al futur. Això és mèrit de tots, els serveis municipals i treballadors de la casa, i és cosa de tots, Govern i oposició, fer que la ciutat no només vagi be, sinó que funcioni millor”, ha sentenciat Pisarello.

Enguany, l’Enquesta de Serveis Municipals de Barcelona s’ha tornat a realitzar durant els mesos d’abril, maig i juny, i ha constat de 6.000 entrevistes a barcelonins i barcelonines de més de 18 anys. És, amb 31 edicions, la principal i més antiga enquesta anual que es fa a la ciutat.

En quant a les expectatives de futur, els enquestats manifesten en el cas de Barcelona que la ciutat millorarà un 60,9% per un 19,5% de pessimistes, mentre que pel que fa a Catalunya els optimistes són el 58,3% en front d’un 19,4% de pessimistes.

La satisfacció de viure a Barcelona, enguany és del 7,9 sobre 10, una dècima per sobre de la valoració de l’any passat i sent una de les valoracions més altes de la sèrie, només superada pel 8,0 de l’any 2003.

Pel que fa als principals problemes de la ciutat es mantenen els mateixos, tot i que canvia el grau d’importància que se li dóna a cadascun d’ells, guanyant pes el turisme, que se situa com el segon problema i la circulació i el trànsit, que puja al tercer lloc.

L’atur i les condicions laborals continua sent el que més preocupa als barcelonins i barcelonines, mantenint la tendència a la baixa iniciada al 2014, donat que passa del 16,0% al 13,4%. El turisme i la circulació o trànsit els citen el 8,1% dels entrevistats, passant per davant de la inseguretat (7,3%) i la neteja (5,8%), que han estat menys esmentats que al 2015.

La preocupació pel turisme és una de les qüestions que ha experimentat un dels ascensos més importants en els darrers anys. Fins l’any 2006 era inexistent entre les preocupacions dels barcelonins i en els últims 3 anys ha experimentat un fort ascens.

Així mateix a nivell de districtes es detecten clares diferències respecte a aquetses preocupacions segons la zona on es viu. Quan es pregunta pel problema a més greu a nivell de barri, aquesta preocupació pel turisme arriba al 14,6% de mencions a Ciutat Vella, a 9,9% a l’Eixample o un 9,2% a Gràcia. A districtes com Nou Barris o Sant Andreu és d’un 0%.

En relació als principals problemes de Catalunya i Espanya es manté la importància que donen els entrevistats a l’actual conjuntura política, tal i com succeïa l’any passat.

 

Valoració de les institucions

Pel que fa a la valoració de la gestió de les administracions, l’Ajuntament es manté com la institució millor valorada.

L’Ajuntament manté la valoració mitjana obtinguda al 2015, amb un 6,3, que és la valoració màxima de la sèrie. Aprova la gestió municipal el 83,6% dels entrevistats, amb prop de la meitat que li dóna una nota de 7 o més.

La nota mitjana de la Generalitat arriba al 5,7, recuperant les dues dècimes perdudes al 2015 i guanyant-ne dues més, mentre que el govern espanyol perd dues dècimes respecte a l’any passat i assoleix la segona nota més baixa de la sèrie, només per davant del 3,1 del 2013.

La principal demanda que fan els ciutadans a les tres institucions per a la ciutat és la millora dels aspectes polítics, amb un 13,4% dels entrevistats a l’Ajuntament, un 22,2% al Govern de la Generalitat i un 32,7% al govern espanyol.

Els barcelonins i barcelonines milloren la valoració que fan de l’ús dels diners per part de l’Ajuntament, consolidant la tendència iniciada al 2012. Aquest any, es superen les valoracions positives del 2015, assolint un nou màxim històric (41,6% davant del 38,6% del 2015), amb la distància positiva més gran des del 1985 (15,5 punts) dels que consideren que ho fa malament o molt malament (26,0% davant del 27,8% al 2015).

Pel que fa a la relació dels impostos que paguen els ciutadans amb els serveis que reben, es mantenen els resultats del 2015 situant-se entre els millors de la sèrie, amb un 39,6% que es mostren satisfets per un 56,2% que expressen el contrari.

 

Els serveis continuen reben un alta valoració ciutadana

En el cas dels serveis municipals es manté la visió positiva que tenen els ciutadans, donat que la gran majoria milloren o mantenen la valoració obtinguda a la darrera onada. Dels vint-i-cinc serveis pels que es demana, onze obtenen una valoració mitjana més alta que l’any passat, nou es mantenen i cinc empitjoren.

Les biblioteques, amb una nota d’un 7,8, és el servei municipal més ben valorat, dels vint-i-cinc analitzats i la seguretat ciutadana a nivell de ciutat obté un 6,1 de nota, Només un servei, l’aparcament, suspen, amb un 3,7, mantenint la mateixa nota del 2015.

 

Documents relacionats:

Enquesta de Serveis Municipals 2016. Resum de resultats

Enquesta de Serveis Municipals 2016. Evolució 1985-2016 (Taules)





Paraules clau

Enquesta de Serveis Municipals/