Alumnes de l’Escola del Mar pregunten a l’alcalde com s’inverteixen els impostos després de treballar a fons el llibre ‘Barcelona, la meva ciutat’

03/04/2024 - 12:59

Llibres. L’alumnat de la classe Nausica ha preparat per a l’alcalde un munt de preguntes sobre la ciutat.

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, acompanyat pel regidor del Districte d’Horta-Guinardó, Lluís Rabell, ha visitat l’Escola del Mar i ha mantingut un debat amb els nens i nenes de quart de primària, que han treballat el llibre ‘Barcelona. La meva ciutat’.

L’alcalde ha tingut una benvinguda molt especial.  Els nens i nenes del comitè de protocol de l’escola l’han rebut i li han ofert una visita guiada per tots els espais singulars de l’edifici. A més de les classes, el menjador o els patis, l’alcalde ha descobert un espai singular que es troba dins de l’escola: el Planetari Municipal. Els grans protagonistes d’aquesta trobada han estat les nenes i els nens de quart de primària, la classe Nausica, que han preparat un munt de preguntes sobre la ciutat i les coses que més els preocupen, després de treballar els continguts del llibre Barcelona. La meva ciutat.

L’alumnat de la classe Nausica ha estat exigent amb l’alcalde i ha volgut saber com decideix invertir els diners que es recullen amb els impostos i com es prenen les decisions que afecten tots els veïns i veïnes.

Els nens i nenes li han demanat què vol millorar de la ciutat, i l’alcalde ha dit que hi ha tres temes clau: aconseguir un habitatge assequible per a tothom, que tothom tingui una feina digna i fer una ciutat neta i que sigui sostenible. Les caques dels gossos, el soroll dels cotxes de neteja o la sequera han estat altres temes per als quals els nens han demanat solucions a l’alcalde. L’alcalde vol treballar per tenir un espai públic net, cuidat, segur i ben il·luminat, perquè tothom se l’estimi i en tingui cura. Sobre la sequera, té un compromís perquè quan obrim l’aixeta en surti aigua, i ha explicat l’ús de les aigües freàtiques per regar les plantes i ha indicat que cal invertir més esforços per aprofitar encara més l’aigua del subsol.

Als nens i nenes de l’Escola del Mar els ha interessat molt conèixer la trajectòria de l’alcalde: com va decidir ser alcalde, si ho volia des de petit i què cal per ser alcalde. Jaume Collboni ha respost que volia ser veterinari o astronauta, que va començar de delegat de classe i ha acabat d’alcalde, i que per ser-ho només cal “ser veí de Barcelona, estimar la ciutat i dedicar-hi moltes hores”.

Recuperar l’edifici de l’Escola del Mar

Per tancar la ronda de preguntes, les mestres han traslladat les seves inquietuds a l’alcalde. La directora del centre, en nom de tot l’equip de mestres, ha demanat a l’alcalde un compromís per seguir apostant pels projectes de les escoles públiques municipals. També ha recordat que hi ha pendent trobar una ubicació definitiva per recuperar l’antic edifici de fusta de l’Escola del Mar a la Barceloneta i que esdevingui un centre de debat educatiu, de recerca i d’innovació pedagògica.

L’Escola del Mar ha conservat el projecte pedagògic ideat per Pere Vergés, el seu primer director. Una part del llegat de l’escola original el trobem recollit en el llibre Parlen els menuts. Contes escrits pels infants de l’Escola del Mar de Barcelona (1933-1936), publicat per l’Ajuntament de Barcelona i Edicions de la Universitat de Barcelona. L’any 2022 va celebrar el centenari i l’Escola del Mar, juntament amb una altra escola centenària, l’Escola Baixeras, va impulsar un concurs de dibuix, organitzat per l’Ajuntament de Barcelona en col·laboració amb el Consorci d’Educació de Barcelona. Els dibuixos de tots els participants es van recollir en el llibre Les escoles de Barcelona dibuixen la ciutat.