La Carta de Serveis d’Atenció Ciutadana us permet conèixer els canals que teniu al vostre abast per rebre informació i dur a terme tràmits municipals, la forma d'accedir-hi, els compromisos en la prestació del servei i les dades d'activitat.
La Direcció de Serveis d'Informació i Atenció Ciutadana té com a objectiu donar resposta a les expectatives i necessitats de la ciutadania sobre informació i tramitació a través dels canals telefònic, presencial i telemàtic.
Per tal d'oferir un servei eficient i fomentar la millora contínua, l'organització de la gestió es basa en el Sistema de Qualitat de la norma ISO 9001 i en els compromisos següents:
- Prioritzar el compromís amb l'interès ciutadà en la prestació del servei públic.
- Fer accessible i amable l’Administració a la ciutadania.
- Orientar els serveis a satisfer les necessitats de la ciutadania.
- Posar a l'abast de la ciutadania l'oferta de la ciutat d'una manera pràctica i fàcil.
- Millorar els processos de gestió i els sistemes d'atenció perquè siguin àgils, simples i clars.
- Resoldre eficaçment les demandes de la ciutadania garantint la qualitat de la informació.
- Assegurar l’homogeneïtat dels serveis i de la informació que s’ofereix als diferents canals.
- Facilitar la participació ciutadana com a eina de millora dels serveis.
Serveis d'atenció ciutadana
-
Oficina virtual de tràmits
L’Oficina Virtual de Tràmits és l’espai des d’on podeu dur a terme moltes de les tramitacions municipals sense moure-us de casa. També podeu descarregar la documentació que cal presentar per a les gestions presencials.
-
Oficines d'atenció ciutadana
A les Oficines d’Atenció Ciutadana us atenen sense cita per rebre informació o si heu de registrar documentació. Si necessiteu fer una altra gestió, l’atenció és amb cita prèvia.
També podeu fer tramitacions a través del Servei “L‘Ajuntament et truca”
-
010. Telèfon d’informació metropolitana
Al telèfon 010 podeu rebre informació sobre equipaments, agenda d'actes i serveis dins l'àmbit metropolità i dur a terme tràmits i gestions tributàries (pagaments i domiciliacions de tributs) de l'Ajuntament de Barcelona. Les trucades des de fora de l'àrea metropolitana de Barcelona es poden fer a través del telèfon 931 537 010.
-
Telèfon del civisme
Al Telèfon del Civisme podeu comunicar queixes, incidències i suggeriments referents als serveis de neteja, manteniment i control de l'espai urbà.
-
Quiosc de tràmits i serveis
Els Quioscos són terminals d'autoservei que permeten obtenir informació general de la ciutat i dur a terme la gestió dels tràmits més freqüents.
-
Twitter
Twitter és un servei que té com a objectiu ajudar la ciutadania a resoldre els seus dubtes i informar sobre la ciutat, els tràmits municipals, l'agenda d'actes i altres temes d'interès.
-
Oficina de Troballes
A l’Oficina de Troballes podeu consultar la documentació i objectes perduts custodiats per l’Ajuntament de Barcelona.
-
Certificació ISO
Serveis d'informació i tramitació certificats d'acord amb la Norma ISO 9001.