Els usos del temps educatiu a debat: propostes sobre la Jornada Escolar

..
16/04/2024 - 11:25 h

» El pròxim 20 d’abril l’aFFac,  membre del grup impulsor del Pacte del Temps, realitzarà una jornada sobre perspectiva d’usos del temps en el context escolar.

Millorar els hàbits de temps dels entorns educatius és clau per a promoure una transformació estructural de l’organització del temps que ens porti a una organització més saludable, igualitària, eficient i sostenible.

“Tenir més temps per gaudir amb família” i “menys temps d’estudi i més temps lliure per jugar i estar amb els amics i amigues” ja van ser dues de les demandes que l’Institut d’Infància i Adolescència va recollir dels infants de Barcelona d’entre 10 i 12 anys en l’enquesta de benestar subjectiu. Unes demandes que, de nou, més de 300 nenes i nens d’entre 6 i 12 anys van expressar en els tallers “Barcelona, el temple del temps” realitzats en el marc de Barcelona com a Capital Mundial de les Polítiques del Temps.

En aquest sentit, Elisa Stinus, investigadora de l’Institut d’Infància i Adolescència de Barcelona, en l’Anuari del Pacte del Temps de Barcelona de 2022, reflexionava sobre la necessitat d’avançar cap a una conciliació del temps amb més qualitat, on puguem donar cabuda al temps dels infants, tant entre iguals com en la família, amb equilibri al temps per al treball remunerat, treball domèstic i de cures, temps personal i d’oci.

És precisament dins d’aquest marc de reflexió i amb l’objectiu de treballar per alinear les necessitats dels infants, famílies i el total de la comunitat educativa en matèria d’usos del temps, que l’aFFac (Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya) amb el suport del Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya organitza la jornada Més enllà del debat: Propostes sobre la Jornada Escolar. 

La trobada, que es realitzarà al Centre Cívic Convent Sant Agustí el dissabte 20 d’abril, està oberta a entitats, organitzacions i ciutadania, i comptarà amb persones expertes en la matèria, que reflexionaran sobre els bioritmes de l’alumnat, la pobresa infantil, les inequitats de gènere i socioeconòmiques en el temps lectiu i no lectiu. Durant la jornada, es reflexionarà sobre el model educatiu actual a partir de la introducció d’experiències europees, a la vegada que es facilitarà la participació activa de les persones assistents per mitjà de grups de discussió.

Si vols assistir a la jornada, trobaràs tota la informació en el següent enllaç.