H100 Finances (1828-2010)
La secció documental de Finances fa referència a Activitat de l'Administració municipal que s'ocupa de la provisió de fons monetaris i de la seva atribució i distribució entre les diverses activitats públiques i dependències administratives. Bona part de la documentació generada per la gestió de les finances municipals entre el 1821 i els anys trenta del segle XX està classificada sota l'epígraf A182, corresponent a la documentació de la Comissió d'Hisenda, una de les tres comissions permanents en què s'organitzava el consistori en el període esmentat.
H105 / H122 - Elaboració i gestió global del pressupost (1838-1995)
Documentació referent a l'elaboració, aprovació i gestió dels pressupostos municipals en les seves diverses modalitats (ordinaris, extraordinaris, especials i d'inversions).
H153 - Llibres de comptabilitat (1865-1994)
Documents i llibres que enregistren la totalitat dels moviments comptables, és a dir, els diferents registres per al control de les entrades i sortides de cabals de la caixa municipal creats en aplicació de la legislació sobre hisendes locals vigent en cada moment (llibres de caixa, llibres diaris d'intervenció d'ingressos i despeses, llibres reguladors d'ingressos i despeses, llibres de rendes i exaccions, llibres de comptes de cabals, llibres d'actes d'arqueig...).
H127 - Manaments d'ingrés (1932-2010).
Expedients econòmics que els diferents òrgans generen per deixar constància d'un ingrés produït a partir de les competències o activitats que tenen encomanades. Documents comptables generats per una entrada de diners a la caixa municipal.
H136 - Padrons d'impostos (1931-1988).
Relacions o llistats utilitzats per a la gestió i el control de la recaptació d'arbitris i impostos, taxes i multes.
H124 - Recaptació (1828-1992).
Documentació generada per l'activitat impositiva de l'Ajuntament, que dona lloc al cobrament dels diversos impostos, taxes, arbitris i multes que són de la seva competència.
H150 - Manaments de pagament (1932-2010).
Documents comptables i expedients econòmics que els diferents òrgans generen per controlar les despeses que es produeixen arran de les activitats i competències que tenen encomanades especialment generats per una sortida de diners de la caixa municipal. [La documentació que es conserva és el resultat de l'aplicació de les tècniques de mostreig a aquesta sèrie de conservació temporal, d'acord amb els dictàmens emesos per la Comissió Municipal de Tria i Eliminació de Documents i per la Comissió Nacional d'Avaluació i Tria de Documentació.] [Es conserva documentació anterior dins de la sèrie A182.]
H139 - Contractació administrativa (1946-2007).
Expedients de contractació d'assistència, serveis, obres, subministraments, etcètera, i l'aprovació d'aquests expedients, d'acord amb un contracte administratiu previ, que inclourà, entre altres, la despesa corresponent i, si escau, el plec de clàusules administratives particulars que hagi de regir el contracte.