Espectacle "Hospital de Campo", a càrrc de Societat Doctor Alonso

Traductor de google :

Festival If

Ja fa una dècada que la plataforma IF va organitzar un simposi a l’Institut del Teatre per demanar-se sobre la realitat del que ens envolta: I si el que donem per cert fos una il·lusió? I si aquests objectes que usem a diari, en realitat ens manipulessin ells a nosaltres? Qui és qui mira amb més atenció en un teatre: l’espectador o l’intèrpret? 

La caixa escènica, ja de per sí il·lusionista, durant el Festival IF s’electrifica amb jocs extrems sobre la percepció. Monte Isla aconsegueix que el teatre respiri i Dafa Puppet Theatre trasllada la història real de l’artista Karim Shaheen a un documental de live cinema amb objectes i titelles. El cos també es converteix en tota una altra cosa: Federica Porello subverteix el seu dins i fora, mentre que Javier Martín parla d’un cos fragmentat per la velocitat. També hi haurà Macarena Recuerda, una de les artistes més avesades a tergiversar allò que sembla humà però que, en realitat, podria ser qualsevol altra cosa, i la Societat 

Doctor Alonso ofereix una proposta de cures que converteix l’espectador en pacient. 

Hospital de campo

Durant els últims anys, la Societat Doctor Alonso ha realitzat un treball de resignificació del teatre, dels seus mecanismes i marges. La seva mirada s’ha posat en determinats contextos quotidians construïts a partir d’una estructura de “representació” dins d’allò que anomenem realitat. Aquest treball se centra en les cures, en el fet de sentir-se malalt i de ser curat, en els hospitals, els metges i els xamanes. Els espectadors / pacients venen a ser curats pels metges / titelles i els intèrprets seran simples mediadors.

La Societat Doctor Alonso, dirigida per Tomàs Aragay (director de teatre i dramaturg) i Sofia Asencio (ballarina i coreògrafa) ha construït un llenguatge que troba una de les seves claus fonamentals en el concepte del desplaçament, de situar quelcom fora del seu lloc, àmbit o espai propi per indagar com aquest desplaçament modifica el llenguatge, tant pel que fa a la seva gramàtica constitutiva com pel que fa a la lectura que un observador en pot fer. Desplaçar per desvetllar quelcom. La companyia col·labora amb un ampli ventall d’artistes multidisciplinaris.

Dramatúrgia i direcció Sofia Asencio i Tomàs Aragay /  Investigador i comissari Miguel Ángel Martínez /  Acompanyament artístic Chico Simões (Cia. Mamulengo Presepada) /  Creació i interpretació Héctor Arnau, Júlia Barbany, Beatriz Lobo, Victor Colmenero i Sofia Asencio /  Creació titelles-objectes manipulats i direcció d’art Lluc Baños /  Creació espai sonor, escènic i lumínic Victor Colmenero /  Disseny vestuari Jorge Dutor /  Tècnica so i llums Celina Chavat /  Desenvolupament internacional Alessandra Simeoni /  Producció executiva Imma Bové

Coproducció Sala La Mutant, El Canal centre de creació d’Arts Escèniques de Salt-Girona, Festival IF /  Amb la col·laboració Festival Fit de Cadis /  Amb el suport ICEC, Institut Català de les Empreses Culturals, IBERESCENA i INAEM, Instituto Nacional de las Artes Escénicas

Agenda

Otros

Se celebra en:
Sala Pina Bausch.
Las localidades se venden en :
Mercat de les Flors Centre de les Arts de Moviment.
Las localidades se venden en :
Oficina Ciutadana de la Cultura.

Festival If

Ja fa una dècada que la plataforma IF va organitzar un simposi a l’Institut del Teatre per demanar-se sobre la realitat del que ens envolta: I si el que donem per cert fos una il·lusió? I si aquests objectes que usem a diari, en realitat ens manipulessin ells a nosaltres? Qui és qui mira amb més atenció en un teatre: l’espectador o l’intèrpret? 

La caixa escènica, ja de per sí il·lusionista, durant el Festival IF s’electrifica amb jocs extrems sobre la percepció. Monte Isla aconsegueix que el teatre respiri i Dafa Puppet Theatre trasllada la història real de l’artista Karim Shaheen a un documental de live cinema amb objectes i titelles. El cos també es converteix en tota una altra cosa: Federica Porello subverteix el seu dins i fora, mentre que Javier Martín parla d’un cos fragmentat per la velocitat. També hi haurà Macarena Recuerda, una de les artistes més avesades a tergiversar allò que sembla humà però que, en realitat, podria ser qualsevol altra cosa, i la Societat 

Doctor Alonso ofereix una proposta de cures que converteix l’espectador en pacient. 

Hospital de campo

Durant els últims anys, la Societat Doctor Alonso ha realitzat un treball de resignificació del teatre, dels seus mecanismes i marges. La seva mirada s’ha posat en determinats contextos quotidians construïts a partir d’una estructura de “representació” dins d’allò que anomenem realitat. Aquest treball se centra en les cures, en el fet de sentir-se malalt i de ser curat, en els hospitals, els metges i els xamanes. Els espectadors / pacients venen a ser curats pels metges / titelles i els intèrprets seran simples mediadors.

La Societat Doctor Alonso, dirigida per Tomàs Aragay (director de teatre i dramaturg) i Sofia Asencio (ballarina i coreògrafa) ha construït un llenguatge que troba una de les seves claus fonamentals en el concepte del desplaçament, de situar quelcom fora del seu lloc, àmbit o espai propi per indagar com aquest desplaçament modifica el llenguatge, tant pel que fa a la seva gramàtica constitutiva com pel que fa a la lectura que un observador en pot fer. Desplaçar per desvetllar quelcom. La companyia col·labora amb un ampli ventall d’artistes multidisciplinaris.

Dramatúrgia i direcció Sofia Asencio i Tomàs Aragay /  Investigador i comissari Miguel Ángel Martínez /  Acompanyament artístic Chico Simões (Cia. Mamulengo Presepada) /  Creació i interpretació Héctor Arnau, Júlia Barbany, Beatriz Lobo, Victor Colmenero i Sofia Asencio /  Creació titelles-objectes manipulats i direcció d’art Lluc Baños /  Creació espai sonor, escènic i lumínic Victor Colmenero /  Disseny vestuari Jorge Dutor /  Tècnica so i llums Celina Chavat /  Desenvolupament internacional Alessandra Simeoni /  Producció executiva Imma Bové

Coproducció Sala La Mutant, El Canal centre de creació d’Arts Escèniques de Salt-Girona, Festival IF /  Amb la col·laboració Festival Fit de Cadis /  Amb el suport ICEC, Institut Català de les Empreses Culturals, IBERESCENA i INAEM, Instituto Nacional de las Artes Escénicas

Mercat de les Flors Centre de les Arts de Moviment - Sala Pina Bausch

Dirección:
Lleida, 59
:
Sants-Montjuïc
Barrio:
el Poble-sec
Ciudad:
Barcelona
Dónde
Mercat de les Flors Centre de les Arts de Moviment - Sala Pina Bausch
Dirección
Lleida, 59
Cuándo

16/11/2024

Teléfono

Tel.:
934261875
Fax:
934260106