JOSEP BROSA: “LLORENÇADA-MEDINA” (2024-25)
"Arquitectura que inspira. Pinto com ballo.
De ballarí a dibuixant, il·lustrador i cartellista, pintor, performer, educador social, poeta, fotògraf, dj i gestor cultural,...un recorregut molt dispers forma per a mi un conjunt que defineix el meu procés de viure i de crear, analògicament si és possible.
L’estiu del 2024 els companys de "Civitas Cultura" em van proposar fer una exposició de pintura al monestir romànic que gestionaven, el Monestir de Sant Llorenç de Guardiola de Berguedà (Barcelona).
A l'abril del 2025 vaig presentar el fruit del treball de tot aquell interval de temps, "Llorençada". La inspiració del Romànic. Un conjunt d'obres que volen aporten el color i el soroll que li manquen en el present a aquests murs patrimonials tant viscuts.
Seguia així una tendència en la meva obra d'inspiració amb l'arquitectura que ja havia experimentat amb el Barri Xino de Barcelona ("Diari d'un lladre"), l'arquitectura racional del franquisme ("La casa on vaig néixer") i diferents projectes sobre l'arquitectura de Caldes d'Estrac, Cadaqués o el Marroc.
A l'estiu del 2025 vaig tornar a visitar el Marroc, concretament Essaouira on vaig acabar de percebre la Medina com a espai inspirador. Medina en una ciutat àrab fa referència al barri antic generalment amb un traçat laberíntic.
En aquesta exposició podreu veure les dues sèries que he realitzat durant el 2024 i 2025, les dues inspirades per l’espai arquitectònic: “LLORENÇADA” ( Romànic català) i “MEDINA” encara en execució (casc antic de les ciutats Marroquines). Espero que us agradin."
https://brosaobra.wordpress.com/
Inauguració dimarts 2 de desembre a les 19 h amb la improvisació musical d’ “Electric Virgin Marias”