52 centres cívics amb propostes culturals que no et pots perdre!
52 centres cívics amb propostes culturals que no et pots perdre!
Nou Temporals: Aquella llum d'entre muntanyes arriba a la Casa Elizalde
Aquestes propostes ja han passat
Ciència, espiritualitat i història a l’exposició d’Albert Gironès
La sala Carme Biada del CC La Casa Elizalde acull un nou projecte, en el marc del Temporals 2025 - 2026. Aquella llum d'entre muntanyes, d’Albert Gironès, parteix de dues imatges —la fotografia d’un ovni feta a Mallorca el 1979 i el “miracle del sol”, atribuït a les aparicions marianes del segle XX— per explorar-les com a fenòmens d’anomalia visual.
Amb instal·lacions, vídeos i fotografies, reflexiona sobre els imaginaris que van generar i sobre com, a través de la pràctica artística, s’entrellacen ciència, espiritualitat i història. L’exposició es podrà visitar del 17 de setembre fins al 15 de novembre de 2025.
A banda de les peces exposades, la proposta es complementa amb tres activitats que enriqueixen la mirada i permeten aprofundir en els continguts tractats. Com el taller familiar Fenòmens extraordinaris (04/10 – 11 h) per a famílies amb infants de més de set anys. Una sessió artística de creació de diapositives fetes amb anilines, que posteriorment s’incorporaran a la mostra.
L’artista Albert Gironès guiarà la visita comentada (08/10 – 19 h) per explicar els processos creatius. Aprofiteu per descobrir detalls que potser passen desapercebuts en una primera observació i preguntar-li qualsevol dubte que tingueu.
Finalment, l’astrònom Rubén Sousse i l’Agrupació Astronòmica de Barcelona Aster proposen Efectes òptics produïts pel sol (18/10 – 11 h), una sessió que combina l’observació solar amb el telescopi i una xerrada per entendre quins efectes visuals genera l’astre, ja sigui quan es mira a ull nu o quan es fa servir una càmera fotogràfica.
Fotografia: Irene Monteagudo
Activitats relacionades
-
És el circuit d’arts en directe del Barcelona Districte Cultural
On:Diversos centres civicsQuan:Del 10/10 al 20/12/2025 -
Un mestre ordinari revela el mecanisme de la propaganda russa
On:Diversos centres civicsQuan:11, 16, 18 i 19/12/2025 -
Es mostren els projectes de Carles Hidalgo, Guillermo Carazo i Colectivo Vigilia
On:CC Can BastéQuan:Fins al 31/01/2026











