Totes les associacions comercials de Barcelona…, districte a districte!

Comerç. La Direcció de Comerç impulsa la campanya “Barcelona, el comerç fa ciutat” per acostar el món associatiu al comerç de Barcelona, descobrir-ne els seus avantatges i potenciar el comerç de proximitat!

Si vols conèixer les diferents associacions comercials de la ciutat o tens interès a associar-te al món comercial, la Direcció de Comerç de Barcelona impulsa la campanya “Barcelona, el comerç fa ciutat”. L’objectiu és potenciar el comerç de proximitat a través de les seves associacions comercials i animar els comerciants a associar-s’hi.

Per donar a conèixer el teixit comercial associat de cada districte, s’ha editat una col·lecció de tríptics que configuren un gran mapa, districte a districte, de totes les zones comercials associades i dels diversos mercats municipals de Barcelona. 

Cada un dels tríptics incorpora les adreces i els contactes de les associacions de comerciants, eixos comercials i altres associacions de caràcter comercial de cada districte, a més de les institucions on qualsevol ciutadà o ciutadana es pot dirigir per resoldre els dubtes de caràcter comercial, tant si ja té un comerç com si, per exemple, vol animar-se a obrir-ne un.

L’objectiu és fomentar el comerç de proximitat, reconèixer la seva tasca en la vertebració de la ciutat i animar el comerciant no associat a conèixer els avantatges de fer-ho, que en són molts: no en va, s’ha passat d’un 29% de comerços associats a Barcelona el 2015 a un 40% el 2018.

Associar-se és sortir guanyant

Associar-se és sinònim de fomentar la vertebració dels barris a través d’iniciatives que milloren la competitivitat dels negocis, desenvolupar la identitat de la zona comercial o promoure canvis en els hàbits dels consumidors. Associar-se, obre la porta a:

– Tenir un canal directe de comunicació amb les entitats i les administracions públiques.

– Accedir a informació i formació contínua per a la millora de la gestió i modernització dels negocis sobre normatives, subvencions, etc.

Participar campanyes de comunicació i promoció del comerç a través de canals publicitaris. 

– Participar en projectes i serveis de digitalització i gaudir dels avenços tecnològics. 

L’associacionisme impulsa el comerç de proximitat i potencia valors com la sostenibilitat, la solidaritat, la cocreació i la col·laboració entre comerços. A més, ajuda a construir i a difondre la marca d’identitat del territori i en reforça la singularitat. Informa-te’n i dona un nou impuls al teu comerç!