Premiats de la 3a edició
Premi a la millor iniciativa empresarial comercial de l’any
Establiment guanyador: Jamaica Coffee Shop
Els establiments dels Cafès Jamaica, suposen un element d'animació permanent en les àrees i eixos comercials. Han recuperat l'esperit dels cafès tradicionals en la seva decoració i ambientació, com a punt de trobada i reunió, complement imprescindible en els hàbits de compra del consumidor d'avui. Així mateix, aporta una concepció moderna a la comercialització de productes de gran consum, com són cafès i altres infusions.
Jamaica Coffee Shop, com a xarxa d'establiments franquiciats, amb origen a Barcelona, projecta la imatge de creativitat de la nostra ciutat, i constitueix un element de referència per a noves activitats.
El jurat li concedeix el premi: pel seu compromís en la presència en els eixos comercials de la ciutat, i l'obertura durant l'any 1999 de diversos establiments en diferents àrees de tot Barcelona. “Constitueix una bona mostra de confiança en el comerç urbà i anima l'aparició d'altres iniciatives que ajudin a estendre una oferta comercial moderna a tots els barris de la ciutat”, destaca.
Premi a la millor iniciativa agrupada per a la dinamització comercial territorial de la ciutat
Establiment guanyador: Gremi de Flequers de Barcelona
El jurat li concedeix el premi: per la “II Setmana del pa”, que ha ofert un ampli recorregut en la història i característiques del pa, mitjançant diferents exposicions. Cal destacar la sala de conferències, l’espai destinat a vitrines amb pans artístics, l’exposició d’obres de mestres de reconegut prestigi en el sector, com les d'Eduard Crespo i Antoni Escribà. Cal remarcar també la revisió històrica de la presència del Gremi de Forners a la ciutat de Barcelona, reflectida en l’exposició de fotografies i reproduccions de documents de l’Arxiu d’Història de la Ciutat. Així mateix, es va instal·lar la reproducció d’un obrador i d’una botiga, on contínuament s’elaboraven productes per oferir als visitants.
Establiment guanyador: Maragall Zona Comercial
El jurat li concedeix el premi: pel seu esforç en la dinamització d’una zona complexa que inclou els carrers des de St. Antoni Maria Claret fins a l’Av. Borbó, i no solament el passeig Maragall, sinó tots els inicis de les travessies que comencen o acaben al passeig i adjacents de la zona. Maragall Zona Comercial és el resultat de l'agrupament de més de 200 comerciants que han constituït l'Associació de botiguers Maragall-Trinxant. L'Associació, com a tal, neix l’any 1995 amb una vintena de socis. En cinc anys han aconseguit ser més de 200 associats. Cal remarcar els avenços assolits en l'any 1999, per a la creació d’un centre comercial a cel obert mitjançant la reconstrucció, modernització i creació d’un espai urbà dedicat al comerç, els serveis i l’oci.
El jurat destaca, també, la creació de l'UGO, Unitat de Gestió Operativa, la qual coordina i impulsa aquest centre comercial obert de forma unitària, tot mantenint les particularitats de cada botiguer.
Premi a la tasca de contribució al comerç de la ciutat
Establiment guanyador: Sr. Pere Carbó Casañes
Pere Carbó s'ha caracteritzat sempre pel seu caràcter obert i innovador, i així a final dels anys 50 va fundar el primer Caprabo, que va ser el primer autoservei a Barcelona i Catalunya. Va impulsar la incorporació de les noves tecnologies al comerç, promovent el codi EAN a Espanya i posteriorment va constituir AECOC.
Amb el suport de la família, ha estat l'iniciador d'una nissaga familiar dedicada al comerç. Amb els seus socis i amb uns excel·lents col·laboradors i professionals ha fet que Caprabo sigui l'empresa d'origen català líder de la distribució a Catalunya, amb una forta implantació a la ciutat de Barcelona, tenint presència a tots els barris.
El jurat li concedeix el premi: per la seva dilatada i intensa trajectòria empresarial dedicada al comerç començant al cap de 13 anys com a aprenent en una botiga de queviures de la qual uns anys més tard va ser el propietari.
Premi a la millor contribució al coneixement del sector comercial
Establiment guanyador: Sr. Juan Miguel Portal Olea
La seva aportació al coneixement de l’estructura comercial d’aquestes zones ha contribuït significativament en la conscienciació dels comerciants sobre la necessitat de treballar coordinadament. Cal destacar els treballs fets en diversos eixos comercials de la ciutat, com són el de Maragall-Trinxant durant l’any 1998 i els realitzats en 1999, que són el de Gràcia Nova i l’eix de Craywinckel - República Argentina.
El jurat li concedeix el premi: pels treballs fets durant l’any 1999 per aprofundir en el coneixement del comerç de diferents indrets del nostre país.
Premi a l'establiment comercial
Establiment guanyador: Pastisseries Mauri
L’empresa Pastisseries Mauri S.A. té un marcat caràcter familiar i des de la seva fundació, l’any 1931, ha estat regentada per tres generacions d’una família de pastissers que han sabut millorar-la i ampliar-la.
El jurat li concedeix el premi: “per ser una de les pastisseries que dona més prestigi a la ciutat, per la seva qualitat dels productes i dels serveis que ofereix i per la seva constant transformació adaptant-se a les necessitats dels consumidors de Barcelona”.
Menció especial
Establiment guanyador: Associació de comerciants independents de l'Aeroport
La varietat i alta qualitat dels productes que s'ofereixen fan d'aquestes botigues un aparador dels establiments comercials més emblemàtics vinculats a la transformació del comerç i de la ciutat.
El jurat li concedeix el premi: per la contribució de les botigues de l'Aeroport a la imatge del comerç de Barcelona, en una de les entrades amb més flux de visitants.