Viatja a través de l'ESS
Viatja a través de l'ESS
Descobreix l’univers de l’Economia Social i Solidària i aterra-la a Barcelona i a la teva vida!
Fa més de 150 anys que va néixer la primera cooperativa a Barcelona. Des de llavors, milers d'iniciatives continuen canviant el model econòmic i de consum a la ciutat, generant alternatives perquè l'economia estigui al servei de les persones. Aquí trobaràs més de 200 iniciatives de la ciutat que ofereixen productes i serveis a partir dels valors i pràctiques de l’Economia Social i Solidària. Hi són aquelles que actualment estan adherides a l’Estratègia d’Economia Social i SolidàriaObre en una finestra nova a Barcelona 2030.
L1 Habitatge, Tèxtil, Energia, Telefonia, Finances
-
Associació Lemur. Obre en una finestra nova Laboratori d'Emergències Urbanes: Associació que treballa per reduir desigualtats i millorar el benestar de les persones promovent processos participatius. Ofereixen serveis d’arquitectura, urbanisme, educació i art urbà.
Associació Som la Clau – Ecologia i Transició Urbana Obre en una finestra nova: Té la missió de nodrir la comunitat amb eines per impulsar la transició ecosocial i protegir la vida. Treballen des dels àmbits de l’edificació i l’alimentació sostenibles a través d’assessoraments i processos col·lectius de sensibilització i empoderament.
Biohabita! Obre en una finestra nova: Cooperativa d’arquitectes que fa servir tècniques de bioconstrucció i biohabitabilitat per fer edificis més saludables. Ofereixen serveis d’assessorament en arquitectura saludable, difusió i formació, i mesuraments paràmetres físics que determinen el grau de salut dels habitatges.
Casalimpiabcn Obre en una finestra nova: Empresa d'inserció laboral de serveis integrals de la llar. Ajuden a la inserció laboral a dones que han patit violència masclista, amb l’objectiu que esdevinguin independents econòmicament, i es trobin en un entorn de confort i seguretat.CELOBERT. ARQUITECTURA, ENGINYERIA I URBANISME Obre en una finestra nova: Cooperativa interdisciplinària d'arquitectura, enginyeria i urbanisme compromesa amb la transformació social.
Cooperativa d'Arquitectes Jordi Capell Obre en una finestra nova: Llibreria especialitzada en arquitectura i papereria. La Cooperativa ofereix servei i assessorament als més de 20.000 socis professionals de l’arquitectura, construcció, urbanisme, interiorisme i disseny, així com a un innombrable grup de professionals i estudiants relacionats directament o indirecta amb el món de l’arquitectura i la construcció.
DIVA REPARACIONES Obre en una finestra nova: Empresa de reparacions, manteniment i instal·lacions a la llar. Compta amb una àmplia xarxa de col·laboradors professionals dedicats a diferents àrees com fontaneria, treballs de paleta, pintura, lampisteria i bricolatge que permet cobrir totes i cadascuna de les necessitats del client. Treballa tant per al servei de particulars com d'empreses, finques o comunitats.
El globus vermell Obre en una finestra nova: Col·lectiu que té per objectiu fomentar el coneixement de la ciutat i la seva arquitectura. Desenvolupen la seva tasca a través de tres canals: Cultural (visites guiades, itineraris, tallers, publicacions, exposicions…); Social (participació ciutadana, esdeveniments…); i Projectual (disseny, obra nova i rehabilitació sota els paràmetres de la bioarquitectura).Equal Saree Obre en una finestra nova: Arquitectura i Urbanisme amb perspectiva Feminista, a través d’un equip d’arquitectes, expertes en gènere, mediadores, artistes i investigadores que plantegem l’arquitectura i el disseny urbà des dels feminismes a partir de la cocreació amb les persones que habiten els espais.
Federació de Cooperatives d’Habitatges de Catalunya (FCHC) Obre en una finestra nova: Habicoop és la plataforma que agrupa, promou i representa el cooperativisme d’habitatge d’arreu del país. La llei de cooperatives reconeix a Habicoop la representació pública dels interessos generals de les cooperatives d’habitatge, així com funcions d’assessorament i formació a les cooperatives i a les persones sòcies, la promoció del moviment cooperatiu i tota mena d’activitats relacionades.KLOOSIV HOUSING SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa de base tecnològica que treballa per transformar l’accés a l’habitatge des de l’Economia Social i Solidària.
La Domèstika de la Farga Obre en una finestra nova: El projecte de la cooperativa d’habitatges la Domèstika està basat en la sororitat: aposten per les aliances entre dones per donar-se suport i construir projectes estables de convivència.La Morada Obre en una finestra nova, cooperativa feminista d'habitatge: Cooperativa feminista i d’habitatge en cessió d’ús ubicada al barri de Roquetes (Barcelona).
Oasiurbà Obre en una finestra nova: Entitat sense ànim de lucre que treballa per millorar les condicions de vida del veïnatge garantint el dret a un habitatge digne (drets a l’habitatge, arquitectura transformadora i serveis immobiliaris).
-
Associació Moda Sostenible Barcelona Obre en una finestra nova: Ofereixen una plataforma on qualsevol persona que vulgui canviar la indústria pot informar-se, organitzen esdeveniments i faciliten la trobada i col•laboració de les diferents entitats que comparteixen els seus principis: que la indústria de la moda sigui veritablement ètica i sostenible.
Fundació Engrunes Obre en una finestra nova: entitat privada sense ànim de lucre, essent l'objecte social proporcionar a les persones en risc d'exclusió social o excloses, suport personal, un treball retribuït que els permeti reincorporar-se novament a una vida social i laboral activa i utilitzant com a eines el seu propi treball i l'esforç personal. La seva activitat està centrada en els mercats de la construcció, botigues de roba usada i gestió de residus i serveis.
ÖKOLLECTIVE Obre en una finestra nova: Estudi de disseny i projectes per a la transformació i reformulació de la cadena de valor del sector de la moda. Ajuden les empreses de moda en la transició cap a una producció més sostenible i de caràcter local, considerar programes post-venda que en reforcin el missatge i ajudar-los a derivar el seu sobrant amb solucions creatives i que generin impacte positiu tant social com mediambiental.
-
Associació Energetix Poble-sec Obre en una finestra nova: Grup de suport Energia de Poble-sec que treballen a l'àmbit de l'estalvi energètic, l'energia elèctrica i les energies renovables. Volen crear un espai al barri per recolzar i resoldre col•lectivament problemes relacionats amb l'eficiència i l'estalvi energètic i promoure la consciència climàtica entre les veïnes i les organitzacions del barri.
BATEC Pol Cooperatiu per la Transició Energètica Obre en una finestra nova: Projecte d’intercooperació socioeconòmica d’entitats cooperatives i associatives, que treballa des de Barcelona per ser un referent en la transició energètica cap a un model sostenible, just i democràtic promogut des de l’àmbit de l’ESS.
Emelcat Obre en una finestra nova: Enginyeria especialitzada en emmagatzematge elèctric. Ofereixen qualsevol etapa del projecte des de la idea a l’execució pel que fa a l’autoconsum elèctric, comunitats energètiques, autoconsum industrial i emmagatzematge per a unitats de generació.
GEENI Obre en una finestra nova: Gestores Energètiques especialitzades en projectes d’estalvi energètic, generació de mitjans renovables i solucions ambientals (en processos de centrals energètiques, gestió de residus industrials i urbans, mineria, biomassa, etc.). A més dissenyen, desenvolupen i fabriquen il·luminació LED.
-
Som Connexió Obre en una finestra nova: Primera cooperativa de telefonia. Ofereixen serveis d'internet, fix i telefonia mòbil. Recomanen la millor opció de consum d’acord amb les necessitats reals.
-
Associació CAF, Comunitats Autofinançades Obre en una finestra nova: Una Comunitat Autofinançada (CAF) és un grup de 10 a 30 persones que aporten petites quantitats de diners per fer un fons comú i demanar-se préstecs entre elles mateixes. Aquests imports serveixen per cobrir necessitats econòmiques petites però indispensables.
Associació Oikocredit Catalunya Obre en una finestra nova: Institució financera i cooperativa internacional no bancària que promou el desenvolupament sostenible mitjançant l'atorgament de préstecs, capital i suport per al desenvolupament de capacitats a institucions de microfinances, cooperatives, organitzacions de comerç just i projectes d'energies renovables.
Calala Fondo de Mujeres Obre en una finestra nova: Fundació feminista que promou els drets, la participació i l'apoderament de les dones a Centre-Amèrica i l'estat Espanyol a través de l’entrega de recursos financers, formació i acompanyament.
Coop57 Obre en una finestra nova: Cooperativa de serveis financers ètics i solidaris que ofereix serveis financers autogestionats a les sòcies de serveis i un producte d'estalvi ètic (en forma d’aportacions al capital social) a les persones sòcies col·laboradores.
Fundació Coop57 Obre en una finestra nova: La Fundació Coop57 neix com un estri paral·lel, complementari i addicional a la tasca de Coop57. És un espai d’autogestió i apoderament col·lectiu, que vol teixir noves complicitats per a la transformació social i econòmica i una eina al servei dels moviments socials i de l’ESS.
Fiare Banca Ètica Obre en una finestra nova: Banca cooperativa fruit de la unió de Banca Popolare Etica i la Fundació Fiare. Treballa per ser una eina de transformació social per mitjà del crèdit. Ofereix la major part de serveis financers de la banca minorista tant a persones físiques com jurídiques.
Fundació Finances Ètiques Activisme i Economia Crítica Obre en una finestra nova: El seu objectiu és promoure la cultura de les finances ètiques per mitjà de la formació, l’activisme econòmic i la creació de circuits financers dedicats a l’impuls de l’economia social i solidària. El seu patronat el conformen persones de Fiare Banca Etica i d’entitats sòcies de referència del banc a l’Estat Espanyol.
Fundació Seira Obre en una finestra nova: Seira Impuls Cooperatiu és l’entitat que ofereix a les entitats de l’economia social i cooperativa catalanes i especialment a les cooperatives de treball federades claus per accedir al seu finançament.
FETS-Finançament Ètic i Solidari Obre en una finestra nova: Associació creada l’any 1999 per impulsar les finances ètiques i solidàries. Agrupa entitats de l’ESS i les finances ètiques cooperatives, l’acció social, l’educació i la solidaritat internacional.
Fundación Calala Fondo de Mujeres Obre en una finestra nova: Fundació feminista que promou els drets, la participació i l'apoderament de les dones a Centre-Amèrica i l'estat Espanyol a través de l’entrega de recursos financers, formació i acompanyament.
Fundació Platoniq Obre en una finestra nova: Goteo.org és la plataforma de micromecenatge cívic impulsada per Fundació Platoniq des de 2012, a través de la qual es financen iniciatives amb impacte social -a nivell regional, nacional i internacional-, fomenta el cooperativisme i reforça el conjunt de l'Economia Social i Solidària.
Seira impuls cooperatiu Obre en una finestra nova: Ofereix a les entitats de l’economia social i cooperativa catalanes i especialment a les cooperatives de treball federades claus per accedir al seu finançament, i generar confiança entre les entitats financeres i les cooperatives a partir d’un ventall d’eines pràctiques i propostes formatives.
Verkami Obre en una finestra nova: Crowdfunding creatiu, compromès i de qualitat. Una forma senzilla, potent i amb molt valor afegit per finançar projectes de forma col•lectiva, involucrant al públic en una nova experiència cultural.
-
Facto Cooperativa TEB, SCCLP Obre en una finestra nova: Grup Cooperatiu format per 8 cooperatives (TEB Barcelona, TEB Vallès, TEB d’Habitatge, TEB Verd, TEB Solucions, TEB Bellvitge, TEB Gestió, i una cooperativa de 2n grau, Taller Escola Barcelona) que treballa des dels principis i els valors cooperatius per aconseguir una vida inclusiva per a les persones amb discapacitat intel•lectual.
FEICAT – empreses d’inserció de Catalunya Obre en una finestra nova: Representa i defensa els interessos de les Empreses d’Inserció de Catalunya.
Grup Cooperatiu TEB, SCCL Obre en una finestra nova: Grup Cooperatiu format per 8 cooperatives (TEB Barcelona, TEB Vallès, TEB d’Habitatge, TEB Verd, TEB Solucions, TEB Bellvitge, TEB Gestió, i una cooperativa de 2n grau, Taller Escola Barcelona) que treballa des dels principis i els valors cooperatius per aconseguir una vida inclusiva per a les persones amb discapacitat intel·lectual.
Icaria Iniciatives Socials Obre en una finestra nova: Societat Anònima Laboral sense ànim de lucre, propietat de famílies, treballadors amb i sense discapacitat psíquica que presta serveis a nens i adults amb discapacitat psíquica des de la infantesa fins a la vellesa. Ofereixen serveis d’arts gràfiques, restauració i hosteleria.
Salut Mental AMMFEINA Obre en una finestra nova: Associació sense ànim de lucre que des del 2005 agrupa i representa les entitats d’iniciativa social de l’àmbit català que promouen la inclusió i la no exclusió social i laboral de persones amb trastorn mental.
XARXA AMBIENTAL SCCL Obre en una finestra nova: Entitat cooperativa sense ànim de lucre, que té com a objectiu la intermediació sociolaboral entre el teixit empresarial i les entitats socials del territori, per la integració de persones amb discapacitat en el sector serveis de l'administració pública.
-
LaCoordi - Comerç Just i Finances Ètiques Obre en una finestra nova: L’agrupació té com a principal objectiu articular el Comerç Just i les Finances Ètiques a Catalunya, en el marc de l’Economia Solidària.
LlobreGats Associació Obre en una finestra nova: Economia Circular per a la cura del medi ambient i la biodiversitat urbana.
OPCIONS DE CONSUM RESPONSABLE Obre en una finestra nova: Cooperativa sense ànim de lucre que publica informació per consumir menys i millor. Ofereixen avantatges perquè sigui més fàcil practicar el consum conscient.
Rezero Obre en una finestra nova: Fundació per a la Prevenció de Residus i Consum Responsable que ofereix solucions noves per allargar la vida dels productes i materials facilitant la seva reutilització i per eliminar la generació de residus. Els seus àmbits de treball són la creació i socialització del coneixement, campanyes estratègiques, plans i polítiques transformadores públiques i privades, i iniciatives legislatives.
SETEM Catalunya Obre en una finestra nova: Combat les injustícies del capitalisme globalitzat mitjançant la sensibilització, la denúncia i la mobilització de la ciutadania catalana, la solidaritat internacional i la promoció d’un model econòmic que posi els drets i les necessitats de les persones al centre.
SVS - Acció en Blau Obre en una finestra nova: Associació creada amb la voluntat de treballar per al benestar de la comunitat sitgetana. Voluntariat social per a la inclusió social de les persones en una societat amb desenvolupament sostenible.
XARXA CONSUM SOLIDARI Obre en una finestra nova: És part significativa d’un moviment social transformador en el consum, en el comerç i en la lluita feminista, des d’una perspectiva de solidaritat internacional i de desenvolupament local, i constructora de discurs, consciència i pràctiques alternatives a l’actual model de desenvolupament generador de pobresa.
L2 Mobilitat, Distribució, Logística, Producció i distribució de productes manufacturats
-
Associació Bicihub Obre en una finestra nova: Centre incubador d’idees, de projectes i d’aliances, encaminats a la implementació de la mobilitat sostenible amb bicicleta a través del model cooperatiu i del teixit social.
Biciclot sccl Obre en una finestra nova: Cooperativa de treball que promou la bicicleta com a mitjà de transport ecològic, econòmic, saludable i per una mobilitat sostenible.
CUBIC - Cooperativa d'Usuàries de la Bicicleta Obre en una finestra nova:
Cooperativa que té per objectiu impulsar i facilitar l'ús de la bicicleta a Barcelona. Generen eines, recursos i serveis per #bicibcn. -
Les Mercedes Barcelona Obre en una finestra nova: Ofereixen serveis de missatgeria per a persones i solucions eco-logístiques per empreses. Tenim un compromís ferm amb el medi ambient utilitzant una flota 100% verda.
Mensakas, SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa de serveis de delivery i missatgeria a Barcelona.
L3 Alimentació, Restauració , Hosteleria, Turisme
-
A Granel Obre en una finestra nova: Botiga en forma de cooperativa de treball sense ànim de lucre que ofereix productes amb certificació ecològica, de proximitat, vegans i sense residu (o residu mínim).
Associació El Llevat Obre en una finestra nova: associació de consum ecològic que té com a objectius: apropar a la població de Barcelona productes ecològics, de comerç just i de proximitat.
Associació Som la Clau – Ecologia i Transició Urbana Obre en una finestra nova: Té la missió de nodrir la comunitat amb eines per impulsar la transició ecosocial i protegir la vida. Treballen des dels àmbits de l’edificació i l’alimentació sostenibles a través d’assessoraments i processos col·lectius de sensibilització i empoderament.
Associació Zero Waste Obre en una finestra nova: Treballen per a reduir el malbaratament alimentari i la generació de residus a Barcelona mitjançant xerrades, cursos i tallers, i acompanyament mitjançant consultoria a empreses, centres educatius i el sector públic.Brots Ecosocial: Projecte sense ànim de lucre que neix per empoderar persones, unint-les a una iniciativa d'agricultura sostenible que impulsa l'economia local reduint l'impacte mediambiental. Distribució sostenible i productes directes de pagesos.
Cydonia, SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa de consum ecològic i responsable que es proveeix preferentment de producció local d'aliments i altres productes per abastir totes les necessitats dels seus socis, tot fent del consum un acte conscient i ètic. Promouen activitats en l'àmbit de l'educació per a un model de consum alternatiu i la creació d'una xarxa social. Volem difondre el nostre model col·laborant en la formació de nous grups cooperatius en el barri i donant suport a altres entitats que treballen per a la transformació social.
Economat Social, SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa de treball associat dedicada al comerç de productes procedents de l’agroecologia amb la voluntat d’oferir als seus associats la millor alimentació. Ubicats a Barcelona, amb una botiga al barri de Sants i una altra al barri de Roquetes.
El Pa Sencer SCCL: Cooperativa que cerca afavorir la transformació social a partir de la transició cap sistemes agroalimentaris basats en el paradigma de la sobirania alimentària i l’agroecología, amb perspectiva feminista. Realitzen activi dades dirigides a generar i divulgar pensament crític, assessorament, articulació de xarxes , consultories, acompanyament i dinamització de processos i investigacions sobre pagesia, món rural i alimentació.
Foodcoop BCN: Productes saludables, sostenibles, justos a l'abast de qualsevol. Primer supermercat cooperatiu i participatiu de Barcelona.
Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya Obre en una finestra nova: Organització que representa, promou i impulsa el món cooperatiu agroalimentari català.
Fundació Banc dels Aliments (Barcelona) Obre en una finestra nova: El Banc dels Aliments de Barcelona (BdA) és una fundació independent, apolítica, aconfessional i sense ànim de lucre, que té com a objectius principals lluitar contra el malbaratament recuperant excedents alimentaris aptes per al consum humà i lluitar contra la pobresa alimentària, fent arribar els aliments recuperats, a persones en situació de precarietat del nostre entorn.
Fundació Banc de Recursos: Obre en una finestra nova Entitat social i mediambiental de voluntariat especialitzada en la reutilització i l'aprofitament alimentari. Gestionen ofertes de materials, equipaments i aliments (frescos i cuinats) d’empreses i organitzacions i els redistribueixen a entitats socials.
Granoleta Obre en una finestra nova: Graneria de productes de proximitat, ecològics i a granel per a la casa i la cura personal.
L'Olivera - Can Calopa Obre en una finestra nova: Cooperativa de treball i d’iniciativa social en el món rural i periurbà. Cultiva vinyes i oliveres i elaboren vins i olis ecològics incorporant persones amb dificultats en tot el procés, posant les nostres capacitats al servei d’un projecte comú.
Menjador ca la rosa Obre en una finestra nova: Cooperativa de treball sense afany de guany que promou l’alimentació sostenible i els productes de mercat social com a eines de transformació dels sistemes alimentaris actuals.Menjar d'hort SCCL: Cooperativa que produeix aliments de qualitat, proximitat, lliures de tòxics i elaborats de manera ecològica.
Rebost Molsa Obre en una finestra nova: Una cooperativa de botigues de barri a tot Catalunya. La xarxa ofereix aliments agroecològics, complements alimentaris, productes de neteja i cosmètica sostenibles. També hi ha un servei de teràpies naturals en alguns establiments.SLOW FOOD Barcelona Obre en una finestra nova: Associació sense ànim de lucre per transmetre els valors del moviment Slow Food a tot el conjunt de la població de Barcelona i als col·lectius més vinculats amb la producció de menjar. Volen facilitar una connexió amb el medi rural i els productors més compromesos amb la sostenibilitat, promovent l’economia circular com a eina de canvi i teixint una xarxa de persones conscients de la importància de la pagesia i del territori com a element de la cultura gastronòmica.
Xarxa Agroecològica de Menjadors Escolars de Catalunya Obre en una finestra nova: La Xamec va néixer el 2017 amb la voluntat d’obrir camí i consolidar la transició necessària cap a un model de menjador escolar agroecològic: sostenible, transparent, compromès i respectuós amb el medi ambient i les persones. -
La Raíz Obre en una finestra nova: Cooperativa i bar migrant del barri de Poble Sec, ofereixen viatge de sabors sense fronteres a través de còctels, cervesa artesanes, tapes llatines i veganes. Aposten per l’ESS, comerç de proximitat, just i responsable.
-
Associació AETHNIC Obre en una finestra nova: Creen i promouen iniciatives basades en els criteris del turisme responsable i sostenible. Treballen en diferents àmbits del turisme sostenible a Àfrica, Amèrica Llatina i Àsia, i en els darrers anys també a Barcelona i Catalunya.
Cap a mar Obre en una finestra nova: Duen a terme tot tipus d’activitats marines que promouen la difusió de valors, coneixements centenaris dels pescadors i les seves vivències, fent participis als mariners.
Solucions Socials Sostenibles Obre en una finestra nova: Entitat sense ànim de lucre i d’iniciativa social que ajuda a la inserció laboral de persones i col·lectius en risc d’exclusió social, a través dels serveis de càtering i restauració. També assessora, acompanya i forma a l'economia social dins del sector de la restauració i d'altres sectors econòmics, així com en un canvi de model de consum energètic.
L4 Cultura, Comunicació, Educació, Ocupació, Salut, Cures
-
Artixoc Obre en una finestra nova: Espai professionalitzat on la creativitat i les arts escèniques estan al servei dels col·lectius vulnerables i fomenten el desenvolupament de la societat. Incideixen en àmbits com el teatre, l'art comunitari, la memòria històrica, el desenvolupament juvenil, els aprenentatges artístics, l'ecologia i la hibridació de processos (comerç, arts plàstiques, cultura urbana, noves tecnologies, etc.)
Associació Cultural TUDANZAS Obre en una finestra nova: Associació cultural sense ànim de lucre compromesa amb la promoció de l'art i la dansa com un bé comú. Creuen en el poder transformador del moviment artístic per generar connexions significatives entre les persones i fomentar un sentit de comunitat i de pertinença.
Associació Livemedia per a les Arts i Cultures en Xarxa Obre en una finestra nova: Associació LIVEMEDIA per a les Arts i Cultures en Xarxa es constitueix en 2006 com associació cultural sense ànim de lucre, amb seu a Barcelona, essent actualment projecte associat a Fabra y Coats - Fàbrica de Creació de l'Ajuntament de Barcelona.
COL·LECTIVITAT SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa sense ànim de lucre formada per professionals de l'àmbit del coneixement que proporciona serveis integrals de traducció cultural, i de recerca i serveis tecnològics, per al treball col·laboratiu i lingüístic.
Cultura 21 Obre en una finestra nova: Portal català del sector de la cultura. Referent de la premsa de proximitat a l’àrea metropolitana de Barcelona. Amb el nou diari digital metropolità Línia, l’empresa editora completa la xarxa de 19 publicacions locals en paper i digitals repartides per tota la metròpoli i els districtes de la capital catalana.
Lavidurria Associació Educativa Cultural: Obre en una finestra nova Associació cultural educativa sense ànim de lucre dedicada ala promoció de la comèdia i humor a la ciutat de Barcelona.
La ciutat invisible SCCL Obre en una finestra nova: Projecte cooperatiu i autogestionari que té com a objectiu la construcció d’alternatives laborals al treball precari que ens imposa el sistema econòmic capitalista. La seva activitat està dirigida a crear i difondre continguts crítics que impulsin processos de transformació política i social.
La Tregua. Arte y transformación social, SCCL Obre en una finestra nova: Iniciativa d'economia social i solidària, ubicada al barri de Gràcia. Ofereixen formació artística amb valors cooperatius; formació decolonial, per promoure el pensament crític i l’acció social. Faciliten espais per crear des de la trobada, a través de tallers participatius i el desenvolupament de projectes amb impacte social.
Libélula verde ed Obre en una finestra nova: Associació i editorial autogestionada que difon les idees de l’ecologisme social.
NUS Processos Socials i Creatius Obre en una finestra nova: NUS és coneguda per la seva llarga trajectòria en teatre social però també per les seves accions formatives, facilitacions i en diferents àmbits d’expertesa com l’ESS, l’acció comunitària, les metodologies participatives o les arts escèniques.
Radical books Obre en una finestra nova: Cooperativa cultural per l'impuls de noves idees per a un nou temps.
SATURNÀLIA Obre en una finestra nova: Llibreria de segona mà i cooperativa de treball associat que busca donar-li una segona vida als llibres usats.
TEATRACCIÓ Obre en una finestra nova: és una entitat de caràcter cultural i sense ànim de lucre, que està constituïda per professionals vinculats als àmbits del teatre, l’educació i la cultura.Zumzeig Cinecooperativa Obre en una finestra nova: Cinema cooperatiu i participatiu amb una programació en versió original i altres activitats culturals.
La Quinta Pata Obre en una finestra nova: Associació cultural, generadora de projectes socioculturals amb perspectiva de gènere, intercultural i basats en els principis de l’Economia Social i Solidària.
-
Associació HAMACA Obre en una finestra nova. Plataforma d'audiovisual experimental: associació sense ànim de lucre que té com a objectiu preservar, distribuir i donar a conèixer en l'àmbit estatal i internacional el vídeo realitzat en el context espanyol. Vetllant per aquest patrimoni audiovisual i la seva transmissió pública
Bruna Productora Audiovisual SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa audiovisual amb valors socials que treballa en el marc de l'economia social i solidària. Productora audiovisual a Barcelona.
Dolmen Sound Cooperativa Obre en una finestra nova. Estudi d'enregistrament i postproducció, formats com a Cooperativa, ubicat al cor de Nou Barris, Barcelona.
La Clara Comunicació SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa de comunicació ètica i social, especialment dedicada als sectors de la cultura, el medi ambient i l’acció social.
La Pera Comunicació Obre en una finestra nova: Cooperativa de l’àmbit audiovisual, de la comunicació, de la gestió cultural i del periodisme. Ofereixen la seva experiència al món de l’economia solidària, al món cultural i a l’educatiu.L'Apòstrof Obre en una finestra nova: comuniquen per transformar la societat i fer-la més solidària. Per això dediquen part dels seus recursos a tirar endavant projectes socials.
CreaRSA Obre en una finestra nova: Comunicació, producció, formació i acompanyament en responsabilitat social audiovisual.
Looky Produccions Obre en una finestra nova: productora de vídeo de Barcelona en forma de cooperativa de treball. A Looky creuen que tothom es mereix tenir contingut audiovisual personalitzat i de qualitat per donar a conèixer els seus projectes.
Quepo Obre en una finestra nova: Cooperativa que ofereix serveis de comunicació i producció audiovisual.
Zumzeig Cinecooperativa Obre en una finestra nova: Cinema cooperatiu i participatiu amb una programació en versió original i altres activitats culturals
-
Artijoc Obre en una finestra nova: Cooperativa que disposa de botigues de jocs i joguines selecció de materials educatius per a escoles i taller de fustes i estructures dees d’una mirada de cura dels infants i famílies, materials sostenibles i cura del medi ambient.
Associació Catnova: Ofereix formació integral, coaching, acompanyament i vinculació per al desenvolupament personal, laboral o empresarial i promou la participació activa de persones i entitats en la societat civil contribuint així amb el canvi en la consciència social.
Associació educativa i cultural Formes Obre en una finestra nova: La Troca és un espai comunitari de formació permanent, un projecte de formació de persones joves i adultes on aprendre a desenvolupar-nos com a persones autònomes i crítiques.
Associació educativa XERA Obre en una finestra nova: Entitat de caràcter social, sense afany de lucre que vincula a la comunitat col·lectius vulnerables i vetlla pels seus drets. Transforma amb projectes innovadors als àmbits de la discapacitat, l'acció social i la inclusió laboral.Associació EDUKALIZA per a la inclusió Obre en una finestra nova: Treballen per a la transformació social des de l’àmbit educatiu a través de la transformació digital de les iniciatives, acompanyament a projectes socials i formacions per entitats.
Associació Basket Beat Obre en una finestra nova: moviment, art, educació i acció social: Entitat, projecte i metodologia que acompanyen a persones en el seu creixement personal, especialment aquelles amb menys oportunitats a través de la creació i aprenentatges musicals en grup i amb pilotes de Bàsquet.
ASSOCIACIÓ EDUCATIVA I CULTURAL SAHRAZAD Obre en una finestra nova: Un projecte cultural basat en ensenyar els llenguatges artístics als infants i joves, concretament el cinematogràfic, a través de Filmclub i del FilmLab, un projecte d’innovació educativa basat en el cinema i en l’audiovisual com a eina per educar en valors i contribuir a formar els joves com a ciutadans lliures i amb pensament crític.Barabara Educació Obre en una finestra nova: Cooperativa d'iniciativa social que desenvolupa projectes propis i per a altres entitats en els àmbits de la formació, el desenvolupament competencial, acció comunitària, equitat de gènere, inserció sociolaboral, etc.
Creart Obre en una finestra nova: Organització no governamental, laica, independent i sense ànim de lucre que treballa per millorar la qualitat de l’educació dels infants i joves, i les seves condicions de vida, utilitzant l’art com a eina de transformació social.
COEDUCACCIÓ Obre en una finestra nova: Cooperativa que treballa per a la incorporació de la perspectiva de gènere i feminista a l’educació, per a construir col·lectivament una societat lliure de violències.
DEMOLAB ASSOCIACIÓ Obre en una finestra nova: Organització sense ànim de lucre, treballa en diferents continents, generant producció per a contribuir amb les comunitats a resoldre problemes socioterritorials relacionats als àmbits de la sostenibilitat i l'educació.
DESOS Opció Solidària Obre en una finestra nova: Treballen per aconseguir un desenvolupament social, econòmic i ecològic que sigui just i sostenible. A través de projectes educatius, de cooperació internacional i de promoció de l’economia social, construeixen a dignificar i millorar les condicions de vida de les persones, tant al Nord com al Sud.
El globus vermell Obre en una finestra nova: Col·lectiu que té per objectiu fomentar el coneixement de la ciutat i la seva arquitectura. Desenvolupen la seva tasca a través de tres canals: Cultural (visites guiades, itineraris, tallers, publicacions, exposicions…); Social (participació ciutadana, esdeveniments…); i Projectual (disseny, obra nova i rehabilitació sota els paràmetres de la bioarquitectura).
Els Solets Minnilandia SCCL Obre en una finestra nova: Escoleta i espai de criança compartida.
EscolesCoop (Federació de Cooperatives d'Ensenyament de Catalunya) Obre en una finestra nova: És la federació de les Escoles Cooperatives de Catalunya. Laiques, inclusives, humanistes, innovadores, arrelades al territori.
Escola Lliure el Sol Obre en una finestra nova: Cooperativa de formació al llarg de la vida que impulsa el coneixement d’entitats i de persones vinculades a l’educació popular i l’economia social i solidària a través de metodologies actives i transformadores, enfortint-ne la llibertat de pensament i el compromís social.
Escoltes Catalans Obre en una finestra nova: Entitat educativa formada per joves que, de manera voluntària, eduquen (basant-se en el mètode escolta) i formen persones actives, sinceres i compromeses amb l’objectiu de millorar el món en què vivim.
Fundació Escolta Josep Carol Obre en una finestra nova: Fomenten i promouen els valors educatius d’Escoltes Catalans, és a dir, aquells que contribueixen a la construcció d’una ciutadania conscient, responsable, proactiva i amb esperit crític.
Fundació Privada Pare Manel Obre en una finestra nova: és una institució sense ànim de lucre, arrelada als barris de Verdum i Roquetes de Barcelona, que desenvolupa i lidera projectes d'acció social i educativa. La seva acció preferent és treballar amb persones, infants, joves i famílies que estan en situació de major vulnerabilitat.
Impulsem sccl Obre en una finestra nova: cooperativa d’iniciativa social sense ànim de lucre ubicada al Districte de Ciutat Vella, al barri del Raval de Barcelona. Treballa per a la millora de la qualitat de vida de les ciutadanes i ciutadans, desenvolupant accions de caràcter integrador en els àmbits educatiu, social, laboral i de formació permanent.
INCOOP, SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa de treball i de consum sense ànim de lucre i amb més de 30 anys d’experiència, que té per missió generar, dissenyar, gestionar i desenvolupar projectes i serveis educatius, culturals i socials, acompanyant i assessorant entitats, col·lectius i persones, generant espais que contribueixen al seu creixement, durant tot el cicle de vida, contribuint a la transformació social.
L'Etnogràfica. Antropologia en Acció SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa sense ànim de lucre amb l’objectiu de traslladar la mirada antropològica a la societat, a través d’accions formatives, recerca aplicada, consultoria organitzacional, projectes, perspectiva antropològica i transparència.
MEDIAM Obre en una finestra nova: Organització que té com a objectiu millorar les relacions humanes. Treballen amb la mediació i la resolució de conflictes en l'àmbit escolar, familiar i social.
Narrativa Fèrtil, SCCL Obre en una finestra nova: Narrativa fèrtil proposa cursos d’escriptura autobiogràfica per tal d’ajudar a encaixar experiències traumàtiques.
Nou Patufet Obre en una finestra nova: Escola cooperativa d’una sola línia, arrelada al barri de Gràcia. Imparteix els ensenyaments de Segon Cicle d’Educació Infantil (d’I3 a I5), Educació Primària i Educació Secundària.
Nusos Activitats científiques i culturals Obre en una finestra nova: Busquen, impulsen i desenvolupen projectes singulars a través de la intercooperació i per a la transformació social. Treballen per una ciència oberta, inclusiva i connectada amb l’acció social.
Nou Patufet Obre en una finestra nova: Escola cooperativa d’una sola línia, arrelada al barri de Gràcia. Imparteix els ensenyaments de Segon Cicle d’Educació Infantil (d’I3 a I5), Educació Primària i Educació Secundària.
RED Internacional de Yoga Oncológico Obre en una finestra nova: Xarxa internacional de professores i professors formades en una metodologia, amb base científica, dissenyada especialment per oferir un servei professionalitzat per tal d’acompanyar des del ioga els qui transiten pel sinuós camí del càncer.
Reflexes Obre en una finestra nova: Cooperativa d'iniciativa social especialitzada en serveis educatius de qualitat, justos i actuals. Ofereixen acompanyament educatiu, especialització educativa, lleure, formació i divulgació, i gestió d’equipaments i serveis.
Sistema THEAD SCCL Obre en una finestra nova: Empresa social de formació a docents, programes per a centres educatius, consultoria i creació de programes a mida i material educatiu.
VIRA - COEDUCACCIÓ Obre en una finestra nova: Cooperativa que treballa per a la incorporació de la perspectiva de gènere i feminista a l’educació, per a construir col·lectivament una societat lliure de violències.
Xarxa Agroecològica de Menjadors Escolars de Catalunya Obre en una finestra nova: La Xamec va néixer el 2017 amb la voluntat d’obrir camí i consolidar la transició necessària cap a un model de menjador escolar agroecològic: sostenible, transparent, compromès i respectuós amb el medi ambient i les persones.
XELL - Xarxa d'Educació Lliure Obre en una finestra nova: Xarxa d'educació lliure, una associació de persones a favor d'una mirada respectuosa envers les necessitats vitals de la infància. Ofereixen formació pedagògica, suport legal, difusió i centres de resusos.
-
Formació i Treball Obre en una finestra nova: Fundació amb els objectius de formar i inserir laboralment persones en risc d’exclusió social, i gestionar l’entrega de roba, mobles i altres equipaments de la llar a famílies vulnerables.
Fundació Gentis Obre en una finestra nova: Entitat sense ànim de lucre que treballa per la millora de l’ocupabilitat i el desenvolupament competencial, emocional i social dels col·lectius més desfavorits. A Gentis fan moure l’engranatge per aconseguir la inclusió social plena des de l’acció comunitària, la formació, el mentoratge, la mediació, el suport familiar i la intervenció psicològica i terapèutica.
Fundació Intermedia Obre en una finestra nova: Organització amb una llarga trajectòria d’acció social per a la millora de l’ocupació, que atén a persones, especialment aquelles que estan en situació de vulnerabilitat social i laboral. Està homologada com a agència de col·locació. Intermedia és una eina professional, de qualitat, solidària i responsable, per al desenvolupament personal i la millora de l’ocupació i l’ocupabilitat de les persones, és a dir, per incrementar les possibilitats de trobar feina.
Fundació Solidança Obre en una finestra nova: Entitat sense ànim de lucre que cerca fórmules innovadores que permetin aportar noves propostes d'integració sociolaboral per a col·lectius en risc d'exclusió i ofereix serveis de qualitat vinculats a la gestió integral de residus i a l’economia circular.
Fundació Surt Obre en una finestra nova: Associació sense ànim de lucre per a donar suport a dones en situació desafavorida davant el mercat laboral.
-
Associació Catalana d'Esclerosi Múltiple J.M. Charcot Obre en una finestra nova: Creada l’any 1999 a Barcelona per tal de cobrir la necessitat d’oferir serveis especialitzats d’inserció laboral pel col·lectiu de persones diagnosticades d’esclerosi múltiple.
Associació Enruta't Obre en una finestra nova: Entitat compromesa en generar espais cuidats per acompanyar de manera individual i col·lectiva. Especialització en atendre persones i grups en els seus processos de consciència interna, relacional i social.Associació cultural HEBE Obre en una finestra nova: Associació que promou l’autonomia i la ciutadania plena, activa i crítica de les persones joves i adultes de diferents orígens a través de projectes de formació instrumental bàsica, activitats socioculturals i de lleure relacionades amb el coneixement de l’entorn i altres iniciatives la finalitat de les quals sigui sempre la justícia social i la igualtat d’oportunitats.
ASSOCIACIÓ IGUALITÀRIUM Obre en una finestra nova: Accions per una salut amb perspectiva de gènere. Ofereixen un gran ventall de formacions, programes i activitats destinades a institucions, empreses, entitats, professionals i particulars. Realitzen programes a mida tenint cura de les necessitats.
Associació Salut i Família Obre en una finestra nova: Entitat privada independent i sense ànim de lucre. L’assistència i els serveis que desplega abasten: Les necessitats bàsiques de salut, L’atenció de planificació familiar i la interrupció voluntària de l’embaràs, L’orientació jurídica i psicosocial a l’àmbit de la vida familiar, El suport a les relacions interculturals i El suport a les necessitats socials bàsiques i a l’assentament.
Confederació de Cooperatives de Catalunya Obre en una finestra nova: La Confederació de Cooperatives de Catalunya agrupa, lidera i representa el cooperativisme a Catalunya i n’és l’òrgan màxim d’interlocució amb l’Administració. Cohesiona, difon i promou el model cooperatiu d’acord amb els principis cooperatius de l’Aliança Cooperativa Internacional.COS COOPERACIÓ I SALUT SCCL Obre en una finestra nova: serveis de salut, des d’un model clínic que inclou diferents visions i disciplines, practicant d’aquesta manera una medicina cooperativa, vetllant per oferir eines per a una autogestió de la salut. L’objectiu és individualitzar al màxim el procés terapèutic i seguiment de cadascun dels usuaris i usuàries, on la persona és plenament activa, amb un tracte digne i una relació cordial que porta a l’eficàcia i canvis favorables en el seu estat de salut.
La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya Obre en una finestra nova: Organització empresarial que des de l’any 1997 representa a les entitats no lucratives – associacions, cooperatives d’iniciativa social i fundacions – que presten serveis socials i d’atenció a les persones a Catalunya.
L'Esberla Obre en una finestra nova: Cooperativa de consultores, facilitadores de grups i formadores creada al 2013. Especialitzades en: Igualtat, Coeducació, Econfeminismes, Sobirania i Economia Social i Solidària.
Dincat AEES (Associació Empresarial d'Economia Social DINCAT) Obre en una finestra nova: Federació d’entitats que vetllen per la defensa i l’exercici ple dels drets de les persones amb discapacitat intel·lectual i de les seves famílies en l’àmbit territorial de Catalunya.ECAS, Entitats Catalanes d'Acció Social Obre en una finestra nova: ECAS és una federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social que treballen de manera prioritària amb col·lectius en situació o risc d’exclusió social.
El Patio de Piero Obre en una finestra nova: Projecte d'emergència social que basa la seva principal activitat a la creació de paràmetres d'intervenció i elements de resolució de les problemàtiques urgents de col·lectius en situació d’exclusió social.
ÈTIC HÀBITAT SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa d’iniciatives socials i acció comunitària basada en l’Economia del Bé Comú, que té com a objectiu oferir un servei integral que aporti solucions a les necessitats de benestar social dels ciutadans i ciutadanes mitjançant l’apoderament, la millora de les condicions de vida i la creació d’espais de participació democràtica.Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS) Obre en una finestra nova: Xarxa d’entitats sense afany de lucre que treballa pel foment, la promoció i el reconeixement del voluntariat social a Catalunya.
Federació de Centres Especials de Treball de Catalunya Obre en una finestra nova: FECETC és una entitat sense ànim de lucre creada l’any 1992, després d’una unificació de criteris entre l’Associació Catalana de Centres de Treball i l’Associació de Centres de Treball per a disminuïts físics i/o sensorials per un grup d’empresaris amb l’objectiu de facilitar la integració sociolaboral de les persones amb discapacitat.
Femarec, sccl Obre en una finestra nova: és una cooperativa d’acció social que treballa des del 1991 per la inserció social, laboral i cultural de col·lectius en risc d’exclusió, atenent les persones en els àmbits d’orientació laboral, millora de l’ocupabilitat, atenció psicològica i assistencial, formació ocupacional, formació continuada a professionals, Servei de Salut Mental, Centre Especial de Treball, serveis a les empreses, activitats culturals i d’oci, Servei de Prelaboral i projectes socials i d’intercanvi d’experiències.
FEDERACIÓ ECOM Obre en una finestra nova: Moviment impulsat per persones amb discapacitat física i/o orgànica que treballen, a través de l’empoderament i la participació, per aconseguir una societat inclusiva on es pugui fer efectiu l’exercici dels seus drets.
Fòrum Salut Mental i Addiccions Obre en una finestra nova: Associació formada per 23 entitats del sector de l’atenció sanitària concertada i l’atenció social en salut mental i addiccions, per a infants i per adults.
FUNDACIÓ ENGRUNES Obre en una finestra nova: entitat privada sense ànim de lucre, essent l'objecte social proporcionar a les persones en risc d'exclusió social o excloses, suport personal, un treball retribuït que els permeti reincorporar-se novament a una vida social i laboral activa i utilitzant com a eines el seu propi treball i l'esforç personal. La seva activitat està centrada en els mercats de la construcció, botigues de roba usada i gestió de residus i serveis.
Fundació Pere Mitjans Obre en una finestra nova: Ofereixen suports, de tot tipus i intensitat, a les persones amb situació de discapacitat, per a que puguin desenvolupar el seu projecte de vida de la manera més independent possible.
Fundació Salut Mental Catalunya Obre en una finestra nova: Moviment social de representació, atenció i suport a les persones amb problemes de salut mental i a les famílies.
Fundació Surt Obre en una finestra nova: Associació sense ànim de lucre per a donar suport a dones en situació desafavorida davant el mercat laboral.Gimnàs social SANT PAU, SCCL Obre en una finestra nova: Projecte pioner de cohesió i transformació social que, amb més de 80 anys d’història, combina l’oferta esportiva solidària i el servei de dutxes per a aquelles persones que no poden rentar-se a casa.
La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya Obre en una finestra nova: Organització empresarial que des de l’any 1997 representa a les entitats no lucratives – associacions, cooperatives d’iniciativa social i fundacions – que presten serveis socials i d’atenció a les persones a Catalunya.LAIFARI SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa sense ànim que té com a principal objectiu contribuir a una transformació social amb la perspectiva de la comunitat sorda i de la llengua de signes catalana (LSC) per aconseguir la inclusió i la normalització social.
Intregal Cooperativa de Salut Obre en una finestra nova: Iniciativa per millor la salut (física, mental, emocional i espiritual), que ofereix serveis amb una visió holística, posant a les persones al centre, facilitant el seu autoconeixement, autonomia, empoderament i desenvolupament més conscient i responsable de la seva salut i la del seu entorn.
La Merienda Obre en una finestra nova: Atenen a persones amb situació d’exclusió, oferint aliments, suport emocional i formació per a la inserció laboral.
L'Esberla Obre en una finestra nova: Cooperativa de consultores, facilitadores de grups i formadores creada al 2013. Especialitzades en: Igualtat, Coeducació, Econfeminismes, Sobirania i Economia Social i Solidària.
Ludik Concilia Obre en una finestra nova: Cooperativa d'iniciativa social sense ànim de lucre que treballa en el marc de l'economia social i solidària per millorar la qualitat de vida de les persones amb infants a càrrec, facilitant la conciliació dels diferents àmbits de la vida.
Metzineres Obre en una finestra nova: Cooperativa sense ànim de lucre que promou comunitats que garanteixin el ple accés als drets, benestar i plaer de les donxs i persones de gènere no binari sobrevivint violències, interseccionalment vulnerabilitzades i travessades per la guerra contra les drogues.Psicoopera (SACMAI COOP) Obre en una finestra nova: Cooperativa d’iniciativa social que ofereix orientació psicològica i suport emocional, especialment a persones que tenen dificultats per accedir a aquests serveis.
Som valor social Obre en una finestra nova: Familiars de persones amb capacitats diferents i malaltia mental que, preocupades pel seu futur laboral, han decidit crear una associació sense ànim de lucre que té com a finalitat la promoció i gestió d’iniciatives i recursos per a persones amb discapacitat física, intel·lectual o malalties mentals i d'altres col·lectius amb risc d'exclusió social.
Suara Serveis SCCL (Suara Cooperativa) Obre en una finestra nova: Cooperativa d’iniciativa social i sense ànim de lucre amb 40 anys d’experiència acumulada en el sector de l’atenció a les persones, donant resposta a la globalitat del cicle vital de les persones.
L5 Assessorament, Serveis a empreses i organitzacions
-
Alquimia Social Obre en una finestra nova: Equip de persones compromeses amb l'enfortiment de totes aquelles iniciatives que contribueixen a una economia transformadora al servei de les persones. Son expertes en acompanyar a arrencar i impulsar les vostres idees, projectes o iniciatives.
AMBTUCOOP Obre en una finestra nova: Cooperativa de treball associat sense ànim de lucre que treballa per augmentar l’impacte de l’economia social i solidària (ESS) i per professionalitzar, en l’àmbit de la gestió empresarial, a les persones emprenedores d’aquest entorn.
Andròmines Obre en una finestra nova: Empresa d’inserció que treballa per oferir oportunitats d’integració a persones en situació d’exclusió a través de serveis ambientals de diversa tipologia (recollida de documents, reutilització de RAEE, educació ambiental, serveis de formació, inserció i intermediació, atenció social i serveis informàtics).
Associació Coòpolis Obre en una finestra nova: Coòpolis, l’Ateneu Cooperatiu de Barcelona és un dispositiu de foment i promoció de l’Economia Social i Solidària a la ciutat de Barcelona. En el marc de la Xarxa d’Ateneus Cooperatius de Catalunya, s’orienta prioritàriament a la creació de noves cooperatives així com a la generació de llocs de treball en cooperatives existents.
Associació SheLeader Obre en una finestra nova: Acceleradora de talent femení. Entitat creada per a empoderar a dones en l’àmbit professional, personal i col·lectiu.Associació Som del Barri Obre en una finestra nova: Associació constituïda al febrer del 2017 per veïnes del barri de Roquetes que volien organitzar una xarxa d’ajuda per aconseguir l’empoderament personal, l’autoestima, la lluita contra la precarietat laboral i la manca de treball retribuït que conciliés la vida laboral i personal.
CALIDOSCOOP Obre en una finestra nova: Consultora per a la dinamització territorial de l’economia social, l’emprenedoria i el cooperativisme. Ofereixen serveis d’acompanyament, formació, secretaria tècnica i materials divulgatius.
Club tennis taula always ready: Club esportiu de recent creació, format per gent jove i amb la integració, igualtat de gènere, inclusió i desenvolupament físic i mental com a valors assentats. Volen aportar un aire fresc a la ciutat mitjançant la pràctica esportiva del Tennis taula, obrint l'esport a tots els públics i generant connexions duradores a través d'aquest.
Codi Cooperatiu Obre en una finestra nova: Acompanyament tecnològic del desenvolupament d’aplicacions web en un procés proper, clar i senzill.
Colectic, SCCL Obre en una finestra nova: Projecte cooperatiu sense ànim de lucre que treballa per la inclusió, l’autonomia i l’apoderament de les persones i les comunitats als àmbits social, laboral i tecnològic; tot entenent i utilitzant la tecnologia com una eina de participació i transformació social.
Coopdevs Treball SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa que ofereixen serveis professionals de consultoria i desenvolupament tecnològic. Acompanyen als projectes a adoptar les millors solucions tecnològiques amb una visió estratègica.
Dimmons -UOC Obre en una finestra nova: Grup de recerca digital Commons de foment de la innovació socioeconòmica i de gènere a través de la investigació, l'experimentació metodològica i l'acció per a una societat orientada als comuns.
Ekonomikon Obre en una finestra nova: Gestoria sense ànim de lucre centrada en la gestió comptable, l'assessorament financer i el suport a la governança. Està especialitzada en cooperatives, associacions i PIMES.
El Risell SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa democràtica i transversal. Lluiten per assolir major sostenibilitat, ambiental, econòmica i social al vostre entorn. La combinació de les diverses disciplines i tècniques els permet oferir serveis aportant valor afegit i una mirada integral a tots els seus projectes.
FEICAT - empreses d'inserció de Catalunya Obre en una finestra nova: La Federació d’Empreses d’Inserció de Catalunya es va constituir l’any 2008 com a resultat de la unió de dues associacions que perseguien el mateix objectiu: representar i defensar els interessos de les empreses d’inserció sociolaboral catalanes per contribuir a crear una societat més justa i solidària.
Fundació Human Talent Obre en una finestra nova: Entitat independent que fomenta la sostenibilitat a les empreses i el seu entorn.
FCP Associats Obre en una finestra nova: Cooperativa de treball que oferta a tercers de serveis, informàtics, jurídics, gestió laboral, administrativa, consultoria, etc.Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya FCTC Obre en una finestra nova: La Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya representa, agrupa, acompanya i visibilitza les empreses cooperatives de treball del país. Alhora, en fomenta la creació, consolidació i creixement.
femProcomuns Obre en una finestra nova: Cooperativa integral de treball i consum, sense afany de lucre i d’iniciativa social creada a Catalunya l’any 2017, amb l’objectiu de consolidar un ecosistema procomú, basat en els principis del cooperativisme obert, l’autogestió comunitària, la sostenibilitat ecològica, econòmica i humana, el coneixement compartit i la replicabilitat.
IACTA Obre en una finestra nova: Cooperativa de treball sense ànim de lucre, constituïda el 2012, amb la finalitat d’exercir l’advocacia des d’una clara vocació social i de servei a l’interès col·lectiu.
Hobest, sccl Obre en una finestra nova: Cooperativa que ofereix serveis de consultoria organitzacional. Acompanyen les organitzacions en la seva construcció col•lectiva perquè esdevinguin més lliures, vives, humanes i capaces.
IACTA Obre en una finestra nova: Cooperativa de treball sense ànim de lucre, constituïda el 2012, amb la finalitat d’exercir l’advocacia des d’una clara vocació social i de servei a l’interès col•lectiu.
Iniciativa Barcelona Open Data Obre en una finestra nova: Associació que neix per promocionar les dades obertes o “Open Data” a l’entorn de Barcelona.
Kalidoscopia Obre en una finestra nova: Creen programes i serveis per la millora del benestar a l’entorn laboral, potenciant el creixement personal intern a l’administració pública o entitat social, empresa privada, i centre formatiu o universitari.
KLOOSIV HOUSING SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa de base tecnològica que treballa per transformar l’accés a l’habitatge des de l Economia Social i Solidària.
LabCoop Obre en una finestra nova: Impulsen projectes d’emprenedoria social cooperativa mitjançant formació i acompanyament.
OLISTIS, SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa de serveis lingüístics i culturals. Acompanyen les empreses i les institucions en el seu procés de comunicació interna i externa, en el mercat nacional i a l’estranger.
SialSIG, SCCL Obre en una finestra nova: Consultoria de Sistemes d’Informació geogràfica (SIG), amb el clar objectiu de fomentar i estendre la utilització dels SIGs en àmbits en els que per múltiples motius no s’estan utilitzant o el seu aprofitament és mínim.
Som IT Cooperatiu SCCL Obre en una finestra nova: Cooperativa de segon grau que ofereix serveis de consultoria IT en un marc d’intercooperació.
Tandem Social Obre en una finestra nova: Cooperativa de treball d’iniciativa social i sense afany de lucre que es dedica a la consultoria estratègica posant el seu coneixement i experiència al servei de la transformació econòmica, social, ambiental, educativa i cultural.
Tandem GO Obre en una finestra nova: Cooperativa de treball que ofereix el servei de retribució flexible a les organitzacions de l’Economia Social i Solidària i del Tercer Sector.
The Good Plug, Empresa d'Inserció, SL Obre en una finestra nova: Empresa d'inserció sociolaboral i de l'economia social i solidària dedicada a la gestió integral, la reutilització i el reciclatge de residus d'aparells elèctrics i electrònics (RAEE
Vector5, Excel·lència i sostenibilitat SCCL Obre en una finestra nova: Consultora que acompanya les empreses i les organitzacions a desenvolupar la seva excel·lència social mitjançant la gestió de la seva Responsabilitat Social de manera que aporti valor i sostenibilitat tant a l'empresa com als seus grups d’interès i al conjunt de la societat.
-
ASSOCIACIÓ COOPERASEC Obre en una finestra nova: Associació que treballa per a l'impuls de l'economia cooperativa, social, solidària i sostenible al barri del Poble Sec de Barcelona.
Associació Bicihub Obre en una finestra nova: Centre incubador d’idees, de projectes i d’aliances, encaminats a la implementació de la mobilitat sostenible amb bicicleta a través del model cooperatiu i del teixit social.
Associació Cultural Casa Orlandai Obre en una finestra nova: Entitat sense ànim de lucre, formada pel veïnat i col•lectius vinculats a Sarrià, constituïda per donar vida a l’equipament municipal Casa Orlandai. L’associació promou l’art i la transformació social des de la convivència, el respecte i la llibertat; així com un desenvolupament públic i social més proper i participatiu, donant resposta als anhels de construir una societat més justa.
Associació Migració i Economia social i solidària MIGRESS Obre en una finestra nova: Promou la participació de persones migrades en el teixit de l´ESS a Catalunya i visibilitza les experiències i pràctiques de l'economia des de baix.
Associació per l'Impuls de l'Economia Cooperativa i Comunitària de Sants Montjuic (Impuls Cooperatiu de Sants) Obre en una finestra nova: Xarxa d’economia solidària, cooperativa i comunitària del barri de Sants de Barcelona.
Associació Solidarios sin Fronteras Obre en una finestra nova: Organització no governamental, sense ànim de lucre, laica i independent que, ofereix ajuda humanitària i cooperació al desenvolupament al IEMEN (donen alimentació diària a escoles, proporcionen ciment per a la reconstrucció de cases i perforació de pous....).
Associació Som del Barri Obre en una finestra nova: Associació constituïda al febrer del 2017 per veïnes del barri de Roquetes que volien organitzar una xarxa d’ajuda per aconseguir l’empoderament personal, l’autoestima, la lluita contra la precarietat laboral i la manca de treball retribuït que conciliés la vida laboral i personal
Centro Asturiano de Barcelona Obre en una finestra nova: Associació de caràcter civil, assistencial, educatiu, cultural, esportiu, recreatiu que té com a objectiu contribuir a l'enfortiment de la comunitat asturiana a Barcelona i a les comarques de la seva àrea d'influència, afavorint la cohesió interna, la solidaritat entre socis i l'eficàcia de les accions associatives.
CICrA Justicia Ambiental Obre en una finestra nova: Cooperativa especialitzada en la recerca crítica i aplicada. Les principals àrees de coneixement són les migracions climàtiques, el dret humà a l’aigua i al sanejament, el dret als serveis bàsics, la democràcia ambiental i l’acompanyament a les reivindicacions dels pobles indígenes.
CooperAcció Obre en una finestra nova: Som una associació feminista de cooperació internacional creada l’any 1994, que contribuïm des de les nostres accions, a l’empoderament de les dones, al ple exercici dels seus drets i a l’assoliment de l’equitat de gènere, com a condicions imprescindibles per arribar a la justícia social, al desenvolupament humà sostenible i a la pau.
Cooperativa tictac Obre en una finestra nova: Taller autònom d'anàlisi i intervencions crítiques transfeministes antiracistes mitjançant cursos i tallers.
LabCoop Obre en una finestra nova: Impulsen projectes d’emprenedoria social cooperativa mitjançant formació i acompanyament.
ECOS Grup Cooperatiu Obre en una finestra nova: Cooperativa amb missió és fer créixer el mercat social, apropant-hi més organitzacions, sectors econòmics, administracions públiques i persones, a partir de l’actuació de les organitzacions sòcies del grup, de la intercooperació entre elles i de les relacions que es fomentin amb altres agents.
ETCS Estratègies de Transformació Comunitària Sostenible Obre en una finestra nova: Cooperativa amb llarga trajectòria en el treball en equip, el treball comunitari i el desenvolupament d’organitzacions i xarxes en els àmbits social, públic i privat.
Xarxa d'Economia Solidària Obre en una finestra nova: Organització formada per gairebé 500 sòcies. Defensa un sistema econòmic respectuós amb les persones, el medi ambient i els territoris que funciona sota criteris democràtics, d’horitzontalitat, transparència, equitat i participació.
Sepra Obre en una finestra nova: Únic Servei de Prevenció Aliè de Riscos Laborals acreditat a Catalunya que desenvolupa la seva activitat constituïts com a cooperativa de treball.
Fòrum Salut Mental i Addiccions Obre en una finestra nova: Associació formada per 23 entitats del sector de l’atenció sanitària concertada i l’atenció social en salut mental i addiccions, per a infants i per adults.
femProcomuns Obre en una finestra nova: Cooperativa integral de treball i consum, sense afany de lucre i d’iniciativa social creada a Catalunya l’any 2017, amb l’objectiu de consolidar un ecosistema procomú, basat en els principis del cooperativisme obert, l’autogestió comunitària, la sostenibilitat ecològica, econòmica i humana, el coneixement compartit i la replicabilitat.
Cooperativa tictac Obre en una finestra nova: Taller autònom d'anàlisi i intervencions crítiques transfeministes antiracistes mitjançant cursos i tallers.
Alquimia Social Obre en una finestra nova: Equip de persones compromeses amb l'enfortiment de totes aquelles iniciatives que contribueixen a una economia transformadora al servei de les persones. Son expertes en acompanyar a arrencar i impulsar les vostres idees, projectes o iniciatives.
Associació per l'Impuls de l'Economia Cooperativa i Comunitària de Sants Montjuic (Impuls Cooperatiu de Sants) Obre en una finestra nova: Xarxa d’economia solidària, cooperativa i comunitària del barri de Sants de Barcelona.
Associació Migració i Economia social i solidària MIGRESS Obre en una finestra nova: Promou la participació de persones migrades en el teixit de l´ESS a Catalunya i visibilitza les experiències i pràctiques de l'economia des de baix.
Iniciativa Barcelona Open Data Obre en una finestra nova: Associació que neix per promocionar les dades obertes o “Open Data” a l’entorn de Barcelona.
Federació de Mutualitats de Catalunya Obre en una finestra nova: S’ocupen de la representació i la defensa dels interessos del mutualisme social català. Actualment, integrada per 38 mútues i mutualitats de previsió social.
Holon Obre en una finestra nova: Sorgeix el 2014 com proposta des de la comunitat del disseny al que veuen és una humanitat en transició. Treballen per alinear les necessitats de les persones que serveixen amb els seus objectius estratègics d’organització i el context social i ambiental.
ASSOCIACIÓ COOPERASEC Obre en una finestra nova: Associació que treballa per a l'impuls de l'economia cooperativa, social, solidària i sostenible al barri del Poble Sec de Barcelona.
XES Obre en una finestra nova: La Xarxa d’Economia Solidària (XES) és una organització formada per gairebé 500 sòcies. Defensa un sistema econòmic respectuós amb les persones, el medi ambient i els territoris que funciona sota criteris democràtics, d’horitzontalitat, transparència, equitat i participació.
Associació Bicihub Obre en una finestra nova: Centre incubador d’idees, de projectes i d’aliances, encaminats a la implementació de la mobilitat sostenible amb bicicleta a través del model cooperatiu i del teixit social.
Taula d'entitats del Tercer Sector Social de Catalunya Obre en una finestra nova: Representen el conjunt de les entitats socials catalanes, defensen els drets socials i lluiten per erradicar la pobresa i reduir les desigualtats a Catalunya. Agrupen 35 federacions i grans organitzacions que representen i aglutinen més de 3.000 entitats socials no lucratives, arrelades al territori.
CALIDOSCOOP Obre en una finestra nova: Consultora per a la dinamització territorial de l’economia social, l’emprenedoria i el cooperativisme. Ofereixen serveis d’acompanyament, formació, secretaria tècnica i materials divulgatius.
CELOBERT. ARQUITECTURA, ENGINYERIA I URBANISME: Cooperativa interdisciplinària d’arquitectura, enginyeria i urbanisme compromesa amb la transformació social.
Federació de Cooperatives de Consumidors i Usuaris de Catalunya Obre en una finestra nova: Eina conjunta de representació, promoció i defensa del cooperativisme i dels drets de les persones consumidores.
Centro Asturiano de Barcelona Obre en una finestra nova: Associació de caràcter civil, assistencial, educatiu, cultural, esportiu, recreatiu que té com a objectiu contribuir a l'enfortiment de la comunitat asturiana a Barcelona i a les comarques de la seva àrea d'influència, afavorint la cohesió interna, la solidaritat entre socis i l'eficàcia de les accions associatives.
CICrA Justicia Ambiental. Obre en una finestra nova: Cooperativa especialitzada en la recerca crítica i aplicada. Les principals àrees de coneixement són les migracions climàtiques, el dret humà a l’aigua i al sanejament, el dret als serveis bàsics, la democràcia ambiental i l’acompanyament a les reivindicacions dels pobles indígenes.
NOU BARRIS VIVER COOPERATIU Obre en una finestra nova: Projecte de Coworking per a l' ESS, de gestió cooperativa, a Nou Barris. Impulsen intercooperació entre Cooperatives i amb i en entre entitats.
Radical books Obre en una finestra nova: Cooperativa cultural per l’impuls de noves idees per a un nou temps.
DOLMEN SOUND COOPERATIVA Obre en una finestra nova: Estudi d'enregistrament i postproducció, formats com a Cooperativa, ubicat al cor de Nou Barris, Barcelona.
Fundació Salut Mental Catalunya Obre en una finestra nova: Moviment social de representació, atenció i suport a les persones amb problemes de salut mental i a les famílies.
BATEC Pol Cooperatiu per la Transició Energètica Obre en una finestra nova: Projecte d’intercooperació socioeconòmica d’entitats cooperatives i associatives, que treballa des de Barcelona per ser un referent en la transició energètica cap a un model sostenible, just i democràtic promogut des de l’àmbit de l’ESS.
Ekonomikon Obre en una finestra nova: Gestoria sense ànim de lucre centrada en la gestió comptable, l'assessorament financer i el suport a la governança. Està especialitzada en cooperatives, associacions i PIMES.
Fundació Surt: Obre en una finestra nova Associació sense ànim de lucre per a donar suport a dones en situació desafavorida davant el mercat laboral.Servei Civil Internacional de Catalunya Obre en una finestra nova: Des del 1982 treballen per promoure el voluntariat internacional i l’educació per la pau com a eines de transformació social a Catalunya, País Valencià, Illes Balears i Andorra. Des d’una visió associativa de base i en xarxa amb altres entitats del territori i internacionals.
Tarpuna Obre en una finestra nova: Cooperativa referent a Catalunya en l’àmbit de la innovació social, amb més de 10 anys de trajectòria. Impulsen iniciatives per a la transformació social, a través de l’acció local i participativa, inspirant a la societat cap a la sostenibilitat des d’un punt de vista ambiental, social i econòmic.Observatori del Deute en la Globalització Obre en una finestra nova: Xarxa d’investigació i activisme per la justícia climàtica, la justícia financera i la defensa dels béns comuns des d’una perspectiva ecofeminista.
Federació de Cooperatives de Consumidors i Usuaris de Catalunya Obre en una finestra nova: Eina conjunta de representació, promoció i defensa del cooperativisme i dels drets de les persones consumidores.
La ciutat invisible SCCL Obre en una finestra nova: Projecte cooperatiu i autogestionari que té com a objectiu la construcció d’alternatives laborals al treball precari que ens imposa el sistema econòmic capitalista. La seva activitat està dirigida a crear i difondre continguts crítics que impulsin processos de transformació política i social.
La Fàbric@ sccl Obre en una finestra nova: Cooperativa que impulsa, dinamitza i gestiona processos comunitaris, serveis i/o equipaments públics que tinguin voluntat d’esdevenir eines per al desenvolupament o l’acció comunitària. La recerca i l’acció van de la mà en les seves iniciatives, utilitzant diverses eines derivades de les dinàmiques participatives, de la mediació comunitària, de la creació, de l’art i la cultura popular. Aporten un valor afegit a totes les seves accions i encàrrecs, amb un equip professional cohesionat i madur, a partir de la recerca, la reflexió, i l’expertesa d’un equip que ve de lluny.
NOU BARRIS VIVER COOPERATIU Obre en una finestra nova: Projecte de Coworking per a l'ESS, de gestió cooperativa, a Nou Barris. Impulsen intercooperació entre Cooperatives i amb i en entre entitats.
Sepra Obre en una finestra nova: Únic Servei de Prevenció Aliè de Riscos Laborals acreditat a Catalunya que desenvolupa la seva activitat constituïts com a cooperativa de treball.
Taula d'entitats del Tercer Sector Social de Catalunya Obre en una finestra nova: Representen el conjunt de les entitats socials catalanes, defensen els drets socials i lluiten per erradicar la pobresa i reduir les desigualtats a Catalunya. Agrupen 35 federacions i grans organitzacions que representen i aglutinen més de 3.000 entitats socials no lucratives, arrelades al territori.
Tarpuna Obre en una finestra nova: Cooperativa referent a Catalunya en l’àmbit de la innovació social, amb més de 10 anys de trajectòria. Impulsen iniciatives per a la transformació social, a través de l’acció local i participativa, inspirant a la societat cap a la sostenibilitat des d’un punt de vista ambiental, social i econòmic.
Xarxa d'Economia Solidària (XES) Obre en una finestra nova: Organització formada per gairebé 500 sòcies. Defensa un sistema econòmic respectuós amb les persones, el medi ambient i els territoris que funciona sota criteris democràtics, d’horitzontalitat, transparència, equitat i participació.
-
Almena Cooperativa Feminista Obre en una finestra nova: Entitat sense ànim de lucre i d’iniciativa social que treballen en projectes estratègics d’incidència política per contribuir a un nou paradigma social, per avançar cap nous models de gènere i deixar enrere l’heteropatriarcat. Entre altres donen serveis d’assessorament per l’elaboració de programes, protocols, guies i avaluació, recerca aplicada, formació i comunicació.
Consell d'Associacions de Barcelona Obre en una finestra nova: Organització formada per les de federacions d’associacions de la ciutat.
Disseny Integral de Projectes Obre en una finestra nova: Cooperativa que ofereix serveis a les en els camps de les polítiques públiques des d’una perspectiva metodològica de co-producció i interseccionalitat.eco-union Obre en una finestra nova: Associació ambiental que té com a objectiu promoure la transició cap a la sostenibilitat a Europa i a la regió mediterrània. Els seus projectes estan vinculats al desenvolupament i implementació de polítiques públiques, amb un enfoc sobre l’anàlisi i la gestió; a la formació de professionals en competències verdes i a la divulgació de coneixement sobre la transició cap a una economia verda i inclusiva al mediterrani.
ilabso Obre en una finestra nova: Cooperativa que es dedica a la Confecció, tractament i anàlisi de dades; Disseny i avaluació de projectes socials i polítiques públiques; i Divulgació i transferència de coneixements.