L'escola bressol L'Arboç està situada al passeig de la Vall d'Hebron dins el Recinte Mundet, al costat del barri de Montbau. Va iniciar l'activitat en aquest edifici el 1987, però ja havia començat l'activitat educativa el 1968 en un altre local. L'escola és una caseta de dos pisos rodejada de natura. A la planta baixa hi ha els tres grups d'infants més grans, que compten amb dos espais de joc exterior: un pati amb bon nombre d'arboços, que donen nom a l'escola, i la muntanyeta. En el pis de dalt hi ha els dos grups dels més petits, que gaudeixen d'una terrassa assolellada.
Entenem que l’educació és l’acompanyament positiu de l’infant en el seu procés de desenvolupament i aprenentatge. Entenem l’infant com l’agent actiu d’aquest aprenentatge, com un ésser competent, capaç, amb capacitat de relacionar-se, de decidir, de manifestar desitjos, de fer, amb iniciativa i curiositat, i que és el principal constructor del seu propi coneixement.
L’escola ofereix als infants un conjunt d’experiències educatives que en promouen el seu desenvolupament i aprenentatge. Donem molta importància a la vida quotidiana, a les rutines, que organitzen els temps de l’escola i permeten als infants l’adquisició progressiva d’autonomia. Oferim un context acollidor, agradable, on els infants se sentin segurs, respectats, valorats, estimats, que sentin que els escoltem, per tal que puguin desenvolupar tot el seu potencial, les seves capacitats intel·lectuals, motrius, socials.
Posem el focus en el joc dels infants, ja que a través d’aquesta activitat espontània, de motivació interna, l’infant satisfà la seva curiositat pel món que l’envolta alhora que potencia el seu desenvolupament.
Un altre pilar essencial de la nostra filosofia d'escola és l'acompanyament emocional per tal que els infants i les famílies puguin expressar-se i d'aquesta manera sentir-se estimats i valorats.
La família té un lloc privilegiat en el nostre projecte, és el més important per a l'infant i també ho és per nosaltres. Per als nens i nenes és vital crear vincles forts i segurs amb els adults que els acompanyen, per això el respecte mutu i la comunicació és fonamental. Donem especial importància a un procés de familiarització progressiu, individualitzat i transparent.