LES SORTIDES, ESPAIS PER LA DESCOBERTA, EL CONTACTE AMB LA NATURA I L’APROXIMACIÓ A LA CULTURA.

Al llarg del curs es realitzen diverses sortides fora de l’escola amb els nens i nenes del grup d’edat 2-3 anys, ja que valorem que són els infants més preparats pel moment evolutiu en el qual es troben.

Pensem que les sortides fora de l’escola ajuden a l’infant a potenciar el seu desenvolupament, a confiar en ells mateixos, a conèixer el seu entorn i a socialitzar-se de diferent manera, ja que s’activen conductes, actituds, relacions i maneres d’expressar-se diferents segons els espais i llocs en el que es troben.

Les sortides són pedagògiques i complementen la tasca educativa diària. Sempre estan planificades i preparades prèviament a l’escola, presentant als infants la proposta que anirem a veure, tot oferint diferents materials per posar-los en situació d’allò que veuran.

Aprofitant l’entorn on està situada l’escola, es fan algunes sortides al Parc de l’Oreneta. Al primer trimestre, també anem al mercat de les flors on els infants gaudeixen d’un espectacle de dansa, lligat al projecte cos i moviment. A final de curs, anem a un museu. L’elecció d’aquest, sorgeix de la reflexió de l’equip educatiu i la proposta que ofereix el museu, ja que és una sortida lligada amb la vessant més visual i plàstica del temps de les arts, un dels projectes de l’escola. Actualment, els escollits són la Fundació Antoni
Tàpies i la Fundació Joan Miró.

Creiem que per als infants és una experiència gratificant i emocionant que gaudeixen molt perquè construeixen relacions, descobreixen coses noves sobre l’entorn que ens envolta i es nodreixen la seva curiositat. En els espais exteriors les criatures tenen la possibilitat de tenir noves oportunitats per explicar-se i parlar d’ells mateixos, fet que permet a les educadores conèixer-los en un àmbit diferent.
 
 
 

Compartiu aquest contingut