COM TREBALLEM A L'ESCOLA EBM CAN DRAGÓ

Projecte educatiu ...
A l'escola bressol Can Dragó treballem...

o   En petit grup
L'organització que tenim com a equip, permet que puguem oferir als infants moments de propostes en petit grup. Aquests moments fan que la resposta dels adults als infants sigui més individualitzada i immediata. És un moment on es crea i es reafirma més el vincle, l'infant pot disposar de més espai, d'una estona de calma, amb un ambient tranquil i on pot decidir què vol fer.

o   Comunicació amb famílies - relació amb famílies
L'escola és un espai de compartir entre la comunitat, és a dir, les famílies són part de l'escola. La relació de la família amb l'educadora, i també amb l'equip directiu, és molt estreta. Tant a les entrades com a les sortides les famílies poden compartir temps amb l'educadora i explicar aspectes rellevants.
Durant el curs es fan diverses reunions en grup amb les educadores, per explicar el funcionament de l'escola, donar la benvinguda o explicar aspectes pedagògics. A més a més, també es fa com a mínim una entrevista individual amb la tutora.
Per fer gresca i temps per compartir entre tota la comunitat de l'escola, es fan algunes festes com per exemple la castanyada, la festa d'hivern, el carnestoltes... on les famílies esteu convidades a venir a passar la tarda a l'escola i compartir tots i totes plegades.

o   Psicomotricitat
A l'escola tenim la sort de tenir una mestra Psicomotricista. És per això que fem sessions de psicomotricitat en petit grup. Els infants tenen la possibilitat de tenir un espai preparat i pensat per desenvolupar-se a nivell motriu, cognitiu i emocional, ja que aquestes sessions esdevenen un espai/temps privilegiat on posar en joc les vivències corporals-afectives i anar-les elaborant de forma globalitzada tot acompanyant-los en la seva construcció subjectiva i ha anar passant del plaer de l’acció al plaer del pensament.

o   Moviment lliure
El moviment lliure consisteix a donar temps als infants per moure's de manera espontània, sense la intervenció directa de l'adult. És l'infant per ell mateix qui va aconseguint els nous reptes que li planteja el moviment a través del seu desenvolupament, per exemple: donar-se la volta, seure, posar-se dret, iniciar la marxa, saltar, pujar algun lloc... i l'adult li ofereix el seu acompanyament en aquest procés. El fet que l'adult no interfereixi, fa que l'infant se senti segur dels seus moviments i de les postures en les quals es troba i que ell mateix ha aconseguit. 

o   Els àpats
Considerem que les estones dels àpats són molt importants, és un moment de relació dels infants amb els seus iguals i també amb l'adult. És per això que se li dóna molt de valor i dinem en petit grup, és a dir, primer dina la meitat del grup amb la tutora, i mentre, l'altra meitat del grup continua jugant amb l'educador/a de suport en un altre espai. Quan el primer grup acaba, juga una estona amb la mestra tutora, mentre l'altre petit grup dina amb la mestra de suport. L'harmonia i calidesa d'aquests moments és el que mereixen els infants.

o   Projectes amb xarxa: serveis socials, CAP, a nivell de barri,
Des de l'escola, a través, sobretot de la direcció, tenim contacte i fem xarxa amb la resta de serveis del barri. Això ens permet donar una millor resposta a les famílies i als infants de l'escola per resoldre les possibles situacions de cadascú de manera individual i confidencial.

o   Formació
La formació continuada, pels i per les mestres, és vital per poder oferir dia a dia una millor resposta als infants, dels quals també aprenem constantment.
Actualment, l'equip de Can Dragó, estem fent una formació amb la Paola Soggia per repensar els espais i els materials que oferim als infants.

o   Espais oberts, relació entre infants
Gran part del dia, menys en el moment del dinar i migdiada, d'una manera o d'una altra, els espais estan oberts i comunicats. D'aquesta manera,  gran part dels infants de l'escola es relacionen entre si, és a dir, els més petits/es es relacionen amb els més grans.

o   Co-responsabilitat de tots els mestres. Els infants no són de ningú sinó de tots i totes
En relació amb l'obertura dels espais que tenim durant gran part del dia, a l'escola tenim una mirada oberta cap als infants, i una idea que tots els infants "són de totes", és a dir, tot l'equip de mestres i direcció ens preocupem per tots els infants de l'escola i durant el dia a dia tenim relació amb molts infants, no només amb els que formalment formen el grup de l'estança.

o   Educadores de suport, relació amb l'escola.
L'equip de mestres de l'escola està format per les tutores responsables del grup i per un/a educador/a de suport. Aquestes educadores fan un horari més reduït però són claus i imprescindibles per al bon funcionament del dia i sobretot per poder oferir un acompanyament més acurat als infants. Igual que les tutores, coneixen a gairebé tots els infants de l'escola, i son partícips dels projectes que s'hi duen a terme a l'escola. 

 

COMUNICACIÓ AMB FAMÍLIES

Compartiu aquest contingut