MINI MONS

Com a escola posem la mirada en l’infant al centre i com a protagonista. Mirem d’oferir propostes basades en el joc lliure, que és font de plaer i satisfacció, gratificant de per si, espontani i actiu. És en aquesta línia que ens vam interessar per la proposta dels mini mons ja que vam considerar que els hi permetria desenvolupar moltes habilitats importants.

El joc amb mini mons és una proposta dissenyada amb l’objectiu d’afavorir la creativitat i la imaginació, mitjançant escenaris que representin situacions de la vida real o imaginaris. És una representació de mons creats a partir de “peces soltes” i altres elements que poden ser representatius i que conviden al joc simbòlic. Són elements que no tenen una finalitat definida i serà l’infant qui busqui el propòsit de cada un utilitzant la seva imaginació. D’aquesta manera el material que fem servir per tal que el puguin combinar té elements no estructurats, naturals, així com de plàstic, ja que vulguem o no formen part de la seva realitat i també alguns animals, trens, ...

La proposta de mini mons potencia la imaginació i la creativitat. Treballa el vocabulari, la psicomotricitat fina, la intel·ligència sensorial, la paciència i la concentració. També la cooperació, al ser una proposta que es fa en petit grup, la resolució de problemes, l’experimentació, la lògica i el llenguatge matemàtic, entre d’altres.

A la nostra escola es fa la proposta en petit grup, es delimita l’espai i es preparen unes caixes amb el material. L’ambient canvia segons si va dirigit a un grup o a un altre. L’educadora responsable de preparar la proposta té en compte mostrar aspecte d’ordre, seleccionant els elements més suggeridors, ubicant-los de manera harmònica i intentant aprofitar totes les possibilitats de joc. Es busca la bellesa i l’atractiu per tal de captar l’atenció, la participació i la manipulació per part dels infants.

L’adult es mostra com un acompanyant i facilitador de situacions de creació. La seva actitud serà respectuosa, observadora, si cal intervé amb preguntes i verbalitza les accions, posant paraules. L’observació ens ajuda a saber en quin moment del desenvolupament es troba l’infant, quins són els seus interessos i com es relaciona amb els altres. També ens donarà pistes de com veu el món que l’envolta. La documentació del procés la fem amb imatges, d’aquesta manera es fa una reflexió de l’evolució cognitiva que van desenvolupant els infants.
 

Compartiu aquest contingut