El nostre projecte educatiu

L'EBM El Roure està ubicada a l'esquerra de l'Eixample, al carrer Comte d’Urgell, 145, compartint edifici amb el Centre Cultural Teresa Pàmies i amb la biblioteca Agustí Centelles.

Té una capacitat de 84 infants, distribuïts en 6 grups per any de naixement.

L’escola s’organitza d’acord amb els principis d’educació inclusiva i coeducadora, valorant les característiques del context on estem situades i oferint un model educatiu compartit.

Per això, el nostre projecte educatiu es basa, principalment, en els eixos de cobrir, satisfer i respectar les necessitats bàsiques dels infants, el vincle afectiu, la llibertat de moviment i l’acompanyament de l’adult necessari per donar resposta tant a les criatures com a les seves famílies.

És a partir d’aquests eixos que es fonamenta el nostre projecte educatiu en:

- Els fets quotidians: permeten establir moments de relació profunda, on el vincle afectiu serà l’eix a través de la higiene, l’alimentació i el descans.

- Les festes populars catalanes: apropar els infants a la nostra cultura a través de les festes populars sense interferir directament en el dia a dia de l’escola. Algunes de les festes que apropem a l’escola són la Mercè, la Castanyada, el Tió, Carnestoltes i Sant Jordi.

- La lliure circulació: l’escola s’organitza, a partir del segon trimestre, amb tots els espais oberts perquè els infants puguin moure’s per ells segons els seus interessos i el seu moment evolutiu. Això els permet ampliar i assentar les relacions i els aprenentatges amb altres infants d’altres edats i amb altres persones adultes/tutores, afavorint la seguretat i l'autonomia en un mateix, així com oferir una atenció més personalitzada a cada espai, entre molts altres aspectes.

- La coeducació: la inclusió afectiva, sexual, de gènere, funcional, ètnica i cultural. La inclusió de tota la comunitat educativa (educadores, educadores de suport, equip de cuina, famílies, etc.) és cabdal per anar reflexionant i modificant costums i pràctiques per sentir-nos integrades i respectades globalment. Aquesta inclusió la trobem a partir del vocabulari, la documentació que tenim a l’escola i que compartim amb les famílies, la biblioteca coeducativa amb préstecs de llibres i contes diversos i en els espais i els materials no sexistes.

Som un equip que sempre estem en reflexió i innovació, construint una escola conjuntament amb les famílies i la societat que ens acompanya.

Compartiu aquest contingut