L'escola bressol “El Tramvia Blau” està situada al districte de Sarrià-Sant Gervasi. Va iniciar la seva activitat el mes de setembre del 2008. L'entrada a l'edifici d'una sola planta dóna pas a una sala d'usos múltiples (SUM). Des d'ella, i a través de dos amplis passadissos, s'accedeix a les sis estances de referència, intercomunicades per portes i vidrieres. Cada estança té accés al jardí exterior amb zones de joc diferenciades on els infants comparteixen i gaudeixen a l'aire lliure. Aquesta distribució fa que tota l'escola tingui molta lluminositat i transparència, i facilita a la vegada la interrelació entre infants de diferents edats.
La nostra intenció educativa és la d’acompanyar als infants en el seu procés d’aprenentatge respectant la individualitat i prioritzant-los com a protagonistes actius. L'objectiu és partir de les necessitats dels infants i que a través del joc puguin desenvolupar les seves capacitats motrius, socials, cognitives, afectives i emocionals. Per tal de desenvolupar-les, proporcionem als infants uns espais de joc i varietat de materials. Aquests estan escollits segons el ritme evolutiu de les criatures i parteixen de l'exploració i l'experimentació, que esdevenen situacions d'aprenentatge. Les propostes que oferim als infants, basades en el joc, les procurem organitzar, sempre que ens és possible, en grups més reduïts per tal de poder atendre de manera més individualitzada i crear un clima més tranquil. És a dir, partim dels seus coneixements i respectem els seus ritmes de desenvolupament. L’altre objectiu, del pas dels infants per l’escola, és que fomentem i afavorim l’autonomia, a partir de les rutines i els hàbits d'alimentació, descans i d’higiene. Entenem, que és en l’activitat quotidiana on van conquerint la pròpia autonomia. En la nostra escola, per tal d'afavorir aquesta conquesta i que l’adquisició sigui de qualitat, proposem dos moments diferenciats a l'hora de dinar, d'aquesta manera garantim poder acompanyar els infants de manera més individualitzada tot respectant i atenent les seves necessitats. Un altre objectiu que ens plantegem com a escola, és oferir als infants la possibilitat d’iniciar relacions amb els iguals i els adults, afavorint així la socialització d’aquests, l’adquisició d’habilitats socials, establiment de vincles, etc. El treball en equip ens proporciona les eines necessàries per portar a bon port tota aquesta tasca professional.
A la nostra escola tenim tres projectes engegats i que permeten que els infants puguin establir un primer contacte amb diferents àmbits culturals de la societat que els envolta. El primer projecte és el de “Cos i moviment”, on a través de la dansa, es va creant un llenguatge corporal que permet la intercomunicació amb els adults i els altres infants. Mitjançant el moviment lliure i natural, l’infant posa en acció tot allò que ha aprés i dóna èmfasi a l’expressió del seu moviment. En segon lloc, el de “Llenguatges artístics” en el que s'introdueixen noves tècniques d'expressió visual, espacial i plàstica desenvolupant la creativitat de cada infant. En tercer lloc, el “Patis amb famílies” on les famílies poden gaudir d'aquest espai privilegiat, que és el nostre jardí, i que poden compartir-lo amb els seus infants i les altres famílies, en horari no lectiu.
La família és el principal agent educatiu en l’educació dels infants, i per tal d’acompanyar i respectar la seva individualitat, com a escola, entenem que és necessària una coordinació i una relació directa. Així doncs, a la nostra escola la relació que s’estableix amb les famílies és estreta, respectuosa i permet l’intercanvi de mirada sobre els seus infants. A més, en el dia a dia les famílies tenen una rellevància important en allò que succeeix a l’escola i una comunicació diària i directe amb els referents dels seus infants. Procurant que sentin l´escola com un espai d’acompanyament en l’educació dels seus fills/es.
Com a centre tenim la representació de les famílies, que és una part del consell escolar, i que es constitueix com a AFA (Associació de Famílies d’Alumnes). Associació que permet la participació i col·laboració d’aquestes tant en les celebracions com en altres temes o situacions importants.