L'EBM Galatea forma part de la Xarxa d'Escoles Bressol Municipals de Barcelona. L'EBM està situada al barri de Vallcarca i els Penitents del districte de Gràcia i va iniciar la seva activitat el mes de setembre de l’any 2009. Actualment, atén sis grups d’infants. L'equip de l'EBM Galatea vol compartir amb les famílies la principal funció educativa de l'etapa de 0-3 anys i oferir un entorn on imperi l’afecte i el respecte, on les nenes i els nens se sentin acollits, estimats i valorats.
El nostre projecte educatiu posa l’accent en:
L'infant com un individu de ple dret competent, curiós, protagonista, capaç i autònom.
L'educador/a com un adult referent que acompanya, observa, provoca, dona temps i sosté aquest infant.
El vincle afectiu: la relació plaent i singular de l’infant amb l’adult.
La flexibilitat: poder atendre adequadament a cada infant tot respectant al màxim la seva individualitat i les seves demandes.
El respecte: als diferents ritmes i a les diferents necessitats de cada infant.
Una metodologia que pren com educatius tots els moments del dia: tant les estones de joc com les més quotidianes, lligades a satisfer les necessitats fisiològiques, com l’estona del menjar, la higiene i el descans.
En la importància de les cures: a l’escola donem especial importància a les estones de les cures. Són moments privilegiats en la comunicació i en la relació que s’estableix entre infant i adult.
En la necessària complicitat entre família i escola: la complicitat i una comunicació basada en la confiança i en el respecte a la singularitat de cada família, que promogui la seva participació i la seva corresponsabilitat amb l'escola i que ens permeti construir uns valors educatius conjunts.
En el joc com a eina d’aprenentatge: tot infant neix amb el desig d’aprendre. És un impuls que el mou a actuar, a investigar, a mirar, a fer i a desfer amb allò que té al seu abast.
En la riquesa d’experiències i en la qualitat dels materials: creant propostes amb materials alternatius, sensorialment rics, diferents dels convencionals, rics amb possibilitats, oberts a la imaginació i a la creativitat, adequats a les necessitats de l’infant.
Cuidar l’estètica de l’escola: d'acord amb la nova mirada de colors més càlids, materials naturals i oberts a més possibilitats de joc. També, més presència del verd tant a dins de les estances com als patis.