Els infants que assisteixen a l’escola bressol necessiten bàsicament, estar acompanyats en tot moment, cobrir les seves necessitats bàsiques i gaudir jugant. El joc és una necessitat vital pel coneixement.
“L’infant no juga per aprendre, però aprèn perquè juga”. Bernard Aucouturier.
Si l’organització dels espais i els materials és l’adequada, es fa possible treballar amb la idea d’infant competent, escoltar-lo, permetre-li fer, descobrir i experimentar. L’organització dels espais i els materials, cal que afavoreixi l’autonomia, que siguin rics en qualitat i estímuls. Per això a l’escola posem els materials que permeten un joc obert, adequat a les necessitats individuals i als diferents moments evolutius.
A l’escola bressol, tots els temps i els moments són educatius, per això l’organització de les activitats quotidianes, com rentar les mans, dinar, el canvi de bolquers, la sortida al jardí, i la seva seqüenciació ordenada són també elements educatius molt importants i que afavoreixen l’autonomia.
I en aquest context, les educadores, principalment, procurem estar presents per tal que els infants se sentin segurs i acompanyats. La nostra tasca és la d’observar, escoltar i adequar els espais, els materials i les propostes. Atendre les necessitats bàsiques i acompanyar-los en el seu creixement.