L'EIPI a l'escola: Noves tecnologies si o no?

Aquesta vegada L’Eipi ens ha ofert una xerrada sobre un tema que ens preocupa especialment a les persones que treballem amb la petita infància. Ens han acompanyat la Judit i la Maribel que són psicòloga i logopeda de l’equip multidisciplinar CDIAP/EIPI  Ciutat Vella i ens han posat blanc sobre negre les implicacions que tenen les noves tecnologies especialment en infants de 0 a 3 anys i el seu òptim desenvolupament. Hem pogut parlar i compartir amb les professionals els aspectes que més preocupen i per què cal ser molt cauteloses quan deixem que les criatures estiguin exposades davant mòbils, televisions, tabletes, etc. De fet ens han proposat un repte i més avall us el volem explicar.

A través d’una dinàmica hem entès de quina forma funciona el cervell dels infants i com  es creen les xarxes sinàptiques que són les encarregades de connectar els aprenentatges que fan els infants cada dia i que permeten el seu desenvolupament cognitiu. Un infant a través del joc té l’oportunitat de percebre nombroses sensacions que li donen informació del món que l’envolta, i d’un mateix, que l’ajudarà a construir el que per ell o ella serà la seva realitat. La qualitat de les experiències que viuen els infants repercuteixen de forma positiva en el desenvolupament de les seves habilitats cognitives, percepció del seu cos, autoimatge, gestió de les seves emocions, etc. La perseverança, la concentració, el desig de voler fer les coses per un mateix són també habilitats que es desenvolupen quan un infant té l’oportunitat de jugar amb un material ric.

Com veieu són quantiosos els factors que s’interrelacionen quan un infant juga i aquesta riquesa no la trobem quan una criatura rep de forma passiva estímuls des d’una pantalla. Aquesta acció anul·la pràcticament la participació activa de les criatures que es converteixen en mers receptors de contingut que habitualment no s’ajusta a la capacitat de l’infant per comprendre’l i que a la vegada  fomenta la necessitat de la immediatesa en la satisfacció dels seus desitjos, la dificultat per esforçar-se davant les contrarietats, la dificultat per  poder concentrar-se en alguna acció, etc.

 
Una vegada hem entès quin és l’impacte de les noves tecnologies, hem pogut compartir els nostres dubtes, la Judit i la Maribel ens han convidat a formular conjuntament un repte i el volem compartir per animar a participar a tothom!!
A les fotos trobareu els acords i el repte per qui es vulgui animar!
Nosaltres us hi encoratgem!

Compartiu aquest contingut