El jardí, el sorral i la font són alguns dels espais situats fora de l'aula que ens permeten ampliar les activitats d'observació, d'experimentació i de coneixement de entorn natural i social a l'escola
El curs 2008-09 vam començar el projecte 'Un pati mediterrani: un jardí ple de vivències', en col·laboració amb l'Agenda 21 escolar. L'objectiu d'aquesta iniciativa és fer d'aquest espai un lloc ple de recursos didàctics i funcionals en el dia a dia de l'escola.
Habitualment, el pati sempre ha estat vist com un lloc d'esbarjo, per córrer i descarregar les energies dels infants amb algunes activitats lúdiques, però amaga molt més. És un espai obert on, entre d'altres coses, s'estableixen noves relacions i s'observen fenòmens de la natura relacionats amb el temps, les estacions i els éssers vius.
Algunes activitats plàstiques, d'observació, d'exploració, de psicomotricitat i d'experimentació, s'enriqueixen amb la possibilitat de fer-se en un espai obert que convida a participar d'una manera més flexible i que cada dia pot produir alguna sorpresa ja que es va transformant.
El jardí és un espai de contacte directe amb elements de la natura. L'observació i el joc dels infants que l'exploren ajuda a adquirir nous continguts i ampliar els que treballem a l'aula. La trobada d'una aranya, la filera de formigues, l'ocell a l'arbre, el brot d'una planta, les flors o els fruits dels arbres, fan que els infants s'emocionin i els descobreixin interactuant directament amb el medi.
En el sorral els infants juguen amb diferents materials per fer transvassaments, jocs simbòlics i d'experimentació. En aquest espai, s'interrelacionen nens i nenes de diferents edats i comparteixen les seves creacions i descobriments.
Amb el bon temps, la font és l'eix de les activitats d'aigua. Alhora, aprofitem el pati per fer dinàmiques i rutines diàries, com pot ser el dinar, el berenar, la rebuda i el comiat dels infants.