L’ACOMPANYAMENT LECTOR A L’ESCOLA: ELS IMATGIARIS

L’ACOMPANYAMENT LECTOR A L’ESCOLA: ELS IMATGIARIS.
 
 
Des dels primers mesos de vida de l’infant, els llibres ens permeten als adults establir una relació molt especial amb ell.  Mirar i llegir llibres conjuntament és una manera excepcional de divertir-se,  aprendre i ensenyar. La nostra actitud és fonamental perquè l’infant aprengui  a gaudir dels llibres. El valor que els hi donem és el que transmetem.
 
A l’escola  acompanyem i gaudim plegats de les estones i els moments de llibres amb els infants des dels primers mesos de vida.
Tenim molts moments de llibres, els utilitzem per  calmar, per aprendre, per a fer cohesió de grup, per potenciar el llenguatge i la comunicació, per a reforçar sentiments i necessitats o, simplement, per plaer.
 
L’Acompanyament Lector forma part important del nostre Projecte Educatiu de Centre, el qual compartim amb les famílies, en el que potenciem l’estima per la lectura.
 
Durant el primer i segon trimestre  deixem a l’abast dels infants els Imatgiaris, o Llibres d’Imatges, confeccionats per les educadores. Són llibres als quals no hi ha narració,  només un nom o un verb que denomina l’element destacat o defineix l’acció. L’infant reconeix objectes (peces de vestir, aliments, etc), situacions familiars o accions properes (membres de la família, visita al metge, moments a l’escola, entre d’altres), elements afectius (joguines, animals, xumet, etc). Aquesta tipologia de llibres ens serveix per ampliar vocabulari i camps semàntics, perquè s’hi mostren imatges d’una realitat que l’infant identifica amb la seva vida quotidiana, amb les quals està vinculat emocionalment. La família pot anar incorporant imatges, amb la col·laboració de la seva criatura, per continuar omplint el llibre.
 
Poc a poc  al tercer trimestre, comencem a afegir al Racó de Contes altres llibres que no són imatgiaris, adequats a l’edat dels infants.

 

Compartiu aquest contingut