Fabra i Coats: Fàbrica de Creació

Sant Andreu
Fabra i Coats
Fabra i Coats
Fabra i Coats
Fabra i Coats
Fabra i Coats

c/ Sant Adrià, 20
08030 Barcelona

Metro: L1 (Sant Andreu)
Autobús: 11, V31, 35, 73, H4, N9, B20
Tren: Renfe (Sant Andreu Comtal)

+34 256 61 50

De dilluns a divendres, de 9 a 22 h, dissabte de 10 a 21 h i diumenge d'11 a 21 h.

6.500 m²

  • Arts escèniques
  • Música i recerca sonora
  • Arts plàstiques i visuals
  • Creació multimèdia
  • Creació audiovisual

L'antiga fàbrica de fils i teixits Fabra i Coats, edifici emblemàtic i molt arrelat a la història del barri de Sant Andreu, esdevé ara un espai de creació artística en múltiples disciplines.

La Fabra i Coats - Fàbrica de Creació és un equipament municipal que vol donar resposta a totes les fases dels processos creatius i de producció de coneixement: recerca, investigació, creació, producció i exhibició, procurant que aquests processos accedeixin a les xarxes i circuits de difusió establerts. La missió de La Fabra és generar espais de treball i recursos a la disposició d’artistes, col•lectius i agents culturals, a més d’oferir recursos de formació, acompanyament i visibilitat als projectes. Com a espai de difusió, la Fabra genera i acull un intens programa d’activitats públiques vinculades a les pràctiques artístiques i culturals contemporànies, contribuint aquests programes de ciutat a reforçar el barri de Sant Andreu com a pol creatiu i cultural.

Objectius

Esdevenir un centre de recursos per la producció artística, la formació i la recerca, implicant agents públics-privats de sectors científics, acadèmics i ciutadans.
Impulsar un projecte de Centre de Creació de les Arts Contemporànies estable, tenint en compte el mapa d’equipaments d’Arts visuals.
Obrir espais de visibilitat i debat, on des dels processos creatius i productius es desplegui el nou pensament en l’àmbit de la creació contemporània.
Introduir la pràctica musical i l’art sonor com un dels eixos principals de La Fabra i Coats: Fàbrica de Creació.
Contribuir a la connexió de les propostes amb els múltiples circuits de difusió distribució d’àmbit local, estatal i internacional.
Impulsar el treball en xarxa i la connexió territorial comunitària i de proximitat. 7. Apropar les pràctiques artístiques i culturals a la comunitat educativa.
Desenvolupar estratègies de comunicació per incrementar usuaris, comunitats i públic entorn a l’equipament.
Esdevenir un espai d’innovació social i cultural.

  • 6 sales
    • Sala d'assaig 1 de 220 m²
    • Sala d'assaig 2 de 182 m²
    • Sala d'assaig 3 de 91 m²
    • Sala d'assaig 4 de 110 m²
    • Sala d'assaig 5 de 200 m²
    • Sala d'assaig 6 de 182 m²
  • Amb cortinatges i screens per a l’enfosquiment, connexions elèctriques i barres per a la instal·lació d’equipament escènic
  • 2 estudis separats per lona de 20 m²
  • 10 bucs d'assaig de 20 m²
  • 1 buc d'assaig de 60 m²
  • 2 bucs de 69 m²
  • Una sala de 900,44 m². Divisible en dues sales de 405,18 m² i 495,26 m²
  • Aforament de 1.200 persones. Llum natural (grans finestrals laterals). Columnes en tota la superfície. La sala té a disposició la mateixa tècnica disponible a la resta de La Fabra
  • 12 estudis de 15 m²
  • Una sala d'ús compartit de 480 m²
  • 36 m²
  • 5 sales de reunions de 15 i 30 m²
  • Cuina i zones de menjador
Terrassa o pati exterior

Beques

Residències

Programes i activitats internacionals

Cursos de formació

Lloguer d'espais

Lloguer de material

Espais de coworking/oficines

Acompanyament i assessorament als artistes i col·lectius residents

Mostres

Assajos oberts

Seminaris i conferències

Jornada de portes obertes al públic

Activitats familiars

Fabra i Coats
Fabra i Coats
Fabra i Coats

Història

El complex industrial de Fabra i Coats correspon a una filatura (fàbrica de fils i teixits) del segle XIX que formava part de l’antic municipi de Sant Andreu del Palomar (actualment el districte 9).

La nau de la Fàbrica de Creació i del Centre d’Art Contemporani de Barcelona es construí entre els anys 1910 i 1920 i té una estructura de fàbrica de maó vist, amb pilars i jàsseres de perfils laminats anglesos i dues torres adossades que contenen els nuclis de comunicació de l’edifici.

L’Ajuntament de Barcelona va adquirir el recinte fabril de Fabra i Coats el mes de desembre del 2005. En el procés de participació obert durant l’any 2006 es va preveure destinar la nau central del recinte a un equipament de referència nacional i internacional, i l’any 2008 es va decidir convertir-la en fàbrica de creació.


 

Projecte arquitectònic

Planurbs, SLP Manuel Ruisánchez Capelastegui i Francesc Bacardit Segués