01.07.2023

Creació i museus 2023

Nova edició del programa de col·laboració entre les Fàbriques de Creació i els museus i institucions culturals de Barcelona a través de propostes artístiques. 

Les Fàbriques de creació i els museus barcelonins protagonitzen un any més una experiència en comú a través de Creació & Museus. Entre el 30 de juny i el 2 de juliol, un seguit d'espais museístics i patrimonials de la ciutat es convertiran en escenaris perquè els i les artistes residents dels centres de creació artística de la ciutat i les seves propostes dialoguin amb els fons artístics, històrics o etnogràfics de cada espai participant. 

Els museus participants i Fàbriques de Creació participants a la sisena edició de Creació & Museus son: Museu de Ciències Naturals de Barcelona i la Nau Ivanow, Castell de Montjuïc  i  l'Ateneu Popular 9 Barris, Museu Etnològic i de les Cultures del Món i Fabra i Coats: Fàbrica de Creació, Museu del Disseny de Barcelona i Hangar i el Museu de la Música de Barcelona i el Graner, 

Alguns dels projectes d'aquesta experiència han acabat convertits, com en el cas, enguany, de l'espectacle Corpus, d'Irene Vicente al Museu Nacional d'Art de Catalunya, en espectacles inclosos en la programació general del Festival Grec.

L'objectiu de Creació i Museus és promoure que artistes, creadors i creadores de disciplines diverses i vinculats amb algunes de les Fàbriques de Creació entrin en contacte amb museus i institucions culturals de Barcelona i interactuin amb les seves instal·lacions i els seus fons en un seguit de muntatges artístics site-specific.

Les propostes incloses a Creació & Museus 2023 son: 

 

Extinction Rave [Diagnóstico de Situación]

Fundación Mis Bragas

Gènere: Escena híbrida

Fàbrica de creació i museu implicats: Nau Ivanow / Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Data i hora: 1 i 2 de juliol, a les 20 i 21.45 h

Espai: Museu de Ciències Naturals de Barcelona

 

Projecte K

amb K de Kol·lectivitat

Sputniks Cia.

Gènere: Circ i teatre

Fàbrica de creació i museu implicats: Ateneu Popular 9 Barris / Castell de Montjuïc 

Data i hora: 2 de juliol. Horari per determinar.

Espai: Castell de Montjuïc

 

AUTOODI

L'Esbord (Pere Seda i Sònia Àrias)

Gènere: Dansa, música, pràctiques tradicionals i performatives

Fàbrica de creació i museu implicats: Fabra i Coats: Fàbrica de Creació i Museu Etnològic i de les Cultures del Món

Data i hora: 2 de juliol, a les 12 i a les 18 h

Espai: Museu Etnològic i de les Cultures del Món (seu Montjuïc)

 

Dido

Paula García Masedo

Gènere: Instal·lació

Fàbrica de creació i museu implicats: Hangar i Museu del Disseny de Barcelona

Data i hora: 22 de juny i 2 de juliol. Horari per determinar.

Espai: Museu del Disseny de Barcelona

 

Escoltes Divergents: estudis sobre desnaturalitzacions del moviment del so

Georgia Vardarou

Gènere: Dansa

Fàbrica de creació i museu implicats: Graner, centre de creació / Museu de la Música de Barcelona

Data i hora: 30 de juny. Horari per determinar.

Espai: Museu de la Música de Barcelona

Més informació aquí.

Més informació sobre passades edicions aquí.