Avancen les obres de l’L9 per millorar la connexió dels barris del nord de Barcelona

La Generalitat ha anunciat una nova licitació per a la connexió ferroviària entre els ramals de l’L9 i L10 nord amb el tram central de l’L9 des de l’estació de La Sagrera.

..
10/11/2023 - 12:19 h - Mobilitat i transports Ecologia Urbana

La nova licitació de la Generalitat de Catalunya suposa un nou pas per a la connexió ferroviària entre els dos ramals que permetrà millorar la connexió dels barris del nord de Barcelona, així com la xarxa de metro existent.

Les millores en la xarxa ferroviària permetran incrementar encara més el nombre d’usuaris i, a la zona nord de la ciutat, donar un millor servei de transport públic a les desenes de milers de persones que utilitzen els autobusos que travessen aquests barris de muntanya, com l’H4 i l’H6.
Les obres del macropou de la Sagrera de l’L9 i l’L10 estan pensades per poder connectar aquestes línies amb l’L4 en un futur. El traçat de l’actual L9 i L10 Nord fins a La Sagrera transcorre per un tram de túnel que serà el de l’L4 quan la totalitat de l’L9 entri en servei. A banda d’aquest enllaç, la nova L9 també enllaçarà amb les línies 1, 3, 5 i 10.

Més enllà de les obres, es preveu que per donar servei a aquesta nova infraestructura es necessitaran 22 nous trens perquè estiguin disponibles quan la línia estigui a punt per entrar en servei.

Més informació