El president i el vicepresident del CAGG us desitgen bones festes i bona entrada d'any

..
23/12/2025 - 13:29 h - Gent gran

Lluís Rabell, regidor de Pla de Barris, Participació i Innovació Democràtica, Educació, Persones Grans i Memòria Democràtica i president del Consell Assessor de la Gent Gran:

Ja tenim a tocar les festes nadalenques d’enguany. És sempre un moment emotiu, de retrobaments. Un temps per al gaudi del caliu familiar, per als records i l’esperança. Però també és una bona ocasió per fer balanç d’allò que hem fet en el decurs de l’any que s’acaba i per esbossar nous projectes. Ben bé sabem que, rere els llums i decoracions que guarneixen els carrers de la ciutat, hi ha situacions personals i socials difícils. No tot són flors i violes, especialment per a les persones grans. Des de l’Ajuntament de Barcelona coneixem prou bé el problema de la soledat no desitjada, que pot fer-se sentir de manera especialment punyent en aquestes dates. I, per això, des de la xarxa de Casals i amb la col·laboració d’entitats i actors socials, desenvolupem tot un seguit d’actuacions per mantenir els vincles humans i afavorir la participació de les persones grans en la vida cultural, associativa i comunitària dels vostres barris.

Si hi ha quelcom que motiva els equips del Departament de Promoció de les Persones Grans, és aquesta profunda convicció: el saber fer acumulat al llarg de les vostres vides, les vostres habilitats i coneixements, la vostra creativitat mil cops palesada en els nombrosos tallers que activen els Casals, fan de vosaltres un poderós actiu per a la transformació de Barcelona en una ciutat molt més justa i plena. Com a demostració, només em referiré a la recent celebració del Canta Gran, que el passat dia 22 ha fet els seus vint-i-cinc anys i que ha omplert de nou l’Auditori de Barcelona. Tota una demostració de vitalitat, de qualitat artística, de treball col·lectiu, de compromís. I tot un exemple de tantes coses que les persones grans seguiu aportant dia a dia a la societat. Enhorabona a totes i tots els qui ho feu possible!

Així doncs, benvolguts amics i amigues, us desitgem de tot cor que gaudiu d’unes bones festes, que us omplin de joia i us carreguin d’energia per encarar un 2026 que vindrà sens dubte carregat de nous reptes, però que plegats ens encarregarem de crear noves activitats compartides farcides de solidaritat i de vida. Una abraçada ben forta!

Juan Martínez León, vicepresident associatiu del Consell Assessor de la Gent Gran:

En nom del Consell us vull desitjar molt bones festes a totes les persones grans.

Agafem forces perquè tenim molta feina per l’any que ve. Hem de mantenir l’esperit del Consell, seguir treballant per la visibilitat de les persones grans i continuar, com sempre hem fet, exercint la solidaritat amb totes les persones, entenent que el Consell és de tota la ciutat.

Seguirem també abordant els interessos, necessitats i preocupacions de totes les persones grans i les problemàtiques que les puguin afectar, amb l’objectiu d’assolir vides dignes per a totes.

I des del Consell continuem impulsant el Compromís Barcelona amigable amb les persones grans, per avançar conjuntament cap a una ciutat de totes les persones. Si encara no ho heu fet, sumeu-vos-hi mitjançant el formulari d’adhesions.

Moltes gràcies per la vostra tasca. Una abraçada i fins l’any vinent!