Descobreix Barcelona des del teu mòbil : Servei de Premsa

Descobreix Barcelona des del teu mòbil

22/02/2012



Temps estimat de lectura: 4 minuts

A partir d´avui la ciutat de Barcelona ha donat un pas més cap a la “mobilització”. Google junt amb la Generalitat de Catalunya (a través d´Invest in Catalonia, l´organisme encarregat de facilitar a les empreses internacionals les seves inversions en Catalunya), i l´Ajuntament de Barcelona, han fet possible la iniciativa Barcelona Go Mobile, que ha fet possible que 26 punts d´interès de la ciutat: museus, hotels, restaurants…tinguin la seva pàgina web específicament per al mòbil, en el marc del Mobile World Congress.

L´objectiu és que les empreses puguin desenvolupar el seu negoci a través d´aquest nou canal, assolir un nombre major i divers d´usuaris, i poder fer un pas més en la internacionalització. Els internautes, per la seva part, poden gaudir d´una millor experiència a l´hora d´informar-se i gaudir dels productes i serveis.

La implantació, cada vegada major, dels telèfons intel·ligents a Espanya (el 44% dels espanyols té un smarthphone1) està transformant no només l´ús que els consumidors fan d´Internet, sinó les possibilitats de negoci que s´ofereix a les empreses en aquest nou canal. Un de cada quatre2 realitza compres a través d´ells però només el 10%3 de les grans empreses a Espanya té una pagina web adaptada als mòbils.

Barcelona es converteix cada any a la capital de la indústria de la tecnologia i els serveis mòbils gràcies al Mobile World Congress i ha estat escollida per l´Associació d´empreses del sector (GSMA) com Mobile World Capital per als pròxims anys. Per això s´ha seleccionat aquesta ciutat per posar en marxa aquesta iniciativa amb l´objectiu que més punts d´interès, tant a Barcelona com en altres ciutats del país, s´animin a crear i posar en marxa la seva pàgina web per al mòbil.

“Gràcies a la col·laboració amb Google, aconseguirem, començant per Barcelona, que Catalunya sigui una comunitat pionera en l´aprofitament ple de les oportunitats que ofereix la tecnologia mòbil per atreure i generar negoci, ajudant a dinamitzar la nostra economia i oferint una millor experiència als ciutadans”, ha comentat Josep Moragas, Conseller Delegat de ACC1Ó, l´Agència per a la competitivitat de l´empresa catalana del Departament d´Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.

“Barcelona ja està exercint la capitalitat del mòbil, utilitzant les noves tecnologies per millorar la qualitat de vida dels ciutadans i dels que ens visiten. I sent conscients que dinamitzant la indústria de les aplicacions mòbils ens convertim en un pol d´atracció d´activitats econòmiques d´alt valor afegit?, assegura Manel Sanromà, gerent de l´Institut Municipal d´Informàtica de l´Ajuntament de Barcelona.

“Amb aquesta iniciativa volem que cada vegada més empreses concebin les oportunitats que ofereix el món mòbil per al seu desenvolupament de negoci i internacionalització i que entenguin la importància que, des d´un punt de vista d´usuari té poder accedir als continguts i gaudir dels productes i serveis des del mòbil”, ha afirmat Rikard Steiber, Director de Màrqueting Global per a anuncis i mòbils de Google.

Els turistes són entre els usuaris que més utilitzen els smartphones, la qual cosa, en una comunitat autònoma com Catalunya, que rep anualment més de 15 milions de turistes, fa que sigui especialment rellevant un bon posicionament a la xarxa mòbil. La “mobilització” de la informació sobre els principals destins turístics és un suport important per mantenir el creixement d´aquest sector a nivell regional, permetent crear valor afegit per als visitants i incrementar notablement el nivell d´adaptació de cara al futur mòbil de molts aspectes de l´economia.

Sobre Invest in Catalonia
Invest in Catalonia és l´organització del Departament d´Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya responsable de l´atracció d´inversió estrangera. La seva missió és promoure a Catalunya inversions empresarials, econòmicament i tecnològicament sòlides, generadores de riquesa i d´ocupació estable i de qualitat. Invest in Catalonia ofereix assessoria adaptada a les necessitats de cada empresa que estudiï establir-se o expandir la seva activitat a Catalunya. Els seus serveis es presten de forma confidencial, gratuïta i personalitzada. Invest in Catalonia té la seva seu central a Barcelona i aquesta al seu servei en els 34 Centres de Promoció de Negocis de ACC1Ó al món. Per a més informació visiti www.investincatalonia.com

Sobre Google Inc.
Les innovadores tecnologies de cerca de Google fan possible que milions de persones de tot el món tinguin accés a la informació que necessiten cada dia. Fundada el 1998 pels estudiants de doctorat de Stanford Larry Page i Sergey Brin, Google s´ha convertit en un actiu de primera categoria a tots els mercats globals. El programa de publicitat segmentada de Google proporciona a empreses de totes les mides resultats quantificables, alhora que millora l´experiència web dels usuaris en el seu conjunt. Google té la seva seu a Silicon Valley i compte amb oficines a Amèrica, Europa i Àsia. Per obtenir més informació, visiti http://www.google.es.

Contactes de premsa:

Marisa Toro Directora de Comunicació i Assumptes Públics per a
Google España i Portugal mtoro@google.com

Anais Pérez Figueras Cap de premsa del Departament. de Comunicació de
Google Espanya i Portugal anaisf@google.com

Janine Serra Cap de premsa de ACC1Ó premsa@acc10.cat

1 TNS Infratest GmbH, Global CATI Enumeration Survey, 2012
2Ipsos GmbH Smartphone research, 2012
3 Estudio El uso de lo móviles en España, tendencias y comportamiento de los usuarios. Ipsos MediaCT Germany 2011





Paraules clau