L´Alcalde Trias constata la voluntat de la multinacional Hutchinson d´anar més enllà dels 500 milions al Port en la seva aposta per invertir a Barcelona : Servei de Premsa

L´Alcalde Trias constata la voluntat de la multinacional Hutchinson d´anar més enllà dels 500 milions al Port en la seva aposta per invertir a Barcelona

15/07/2012



Temps estimat de lectura: 5 minuts

Encapçalant la delegació institucional barcelonina, l´Alcalde Trias es va reunir amb John Meredith i Clemence Chang, dos dels principals responsables de Hutchinson, acompanyat de l´Antoni Vives, tercer Tinent d´Alcalde d´Habitat Urbà; Agustín Cordón, director general de Fira de Barcelona; Jordi Cornet, delegat del Consorci de la Zona Franca, Sixte Cambra, president del Port de Barcelona i Josep Maria Cervera, director d´internacionalització de la Cambra de Comerç de Barcelona.

El resultat de la reunió ha estat, segons l´alcalde, molt positiu. ?Hutchinson és una multinacional que està fent una inversió importantíssima a Barcelona, en concret al Port. Ells tenien ganes de presentar-se al nou Govern de la ciutat, i nosaltres els volíem traslladar que estem aquí per garantir el compliment dels compromisos de la ciutat?, ha contextualitzat l´alcalde.

Hutchison Port Holdings (HPH), és una filial de la multinacional i conglomerat d´empreses Hutchison Whampoa Limited (HWL). És el primer inversor mundial de ports, desenvolupador i operador de terminals portuàries. La xarxa d´operacions portuàries de HPH abasta un total de 315 molls en 52 ports i en 26 països a Àsia, l´Orient Mitjà, Àfrica, Europa, Amèrica i Australàsia. La història de HPH es remunta a 1866 quan la Companyia Whampoa de Hong Kong es va establir al moll de Hong Kong com a primera empresa. Durant més de 100 anys, va ser constructor, proveïdor de serveis i reparador de vaixells. Al 1969 l´empresa es va diversificar en les operacions de càrrega i de manipulació de contenidors en establir-se l´operació del seu vaixell insígnia, Hongkong International Terminals (HIT). El 1994, es va fundar HPH per gestionar la seva creixent xarxa de ports internacionals.

A Barcelona està construint la terminal de contenidors més automatitzada de la Mediterrània i de les primeres a nivell mundial, que desenvolupa ella mateixa tot el programa de moviment de contenidors que ha adaptat a les previsions i necessitats locals. La nova terminal tindrà 100 hectàrees, una línia d´atracament de 1.500 metres de longitud, i una capacitat de manipulació de 2,65 milions de TEU anuals quan estigui a ple rendiment, el que permetrà al Port comptar amb una capacitat aproximada de 5,5 milions de TEU, enfront dels 2,6 actuals. Serà la terminal de contenidors semi-automatitzada més avançada de la Mediterrània. La inversió al moll Prat és d´uns 500M d´euros. En les negociacions per establir-se a Barcelona es comptava amb el nous accessos viaris i ferroviaris previstos. Amb els accessos provisionals es podrà donar sortida temporalment als contenidors, però els definitius, tant viaris com ferroviaris, són imprescindibles.

En aquests sentit, Trias ha exposat als responsables de la multinacional que ? la sortida de les mercaderies a finals de setembre està garantida, i que en poc temps tindrem la solució per als accessos definitius, tant viaris com ferroviaris, i de com emprendre aquestes obres?. ?Però el millor que ens han explicat és que volen seguir invertint en Barcelona i en Catalunya. Volen invertir a Catalunya, en l´impuls i desenvolupament de l?anomenat rere port, la gran plataforma logística que ha d´anar associada al Port i que ha de permetre que el Port de Barcelona esdevingui la primera referència en l´entrada de les mercaderies de l´Àsia pel sud d´Europa?, ha dit Xavier Trias que creu que ?tot i la situació econòmica d´Espanya, que no desconeixen, que aquesta empresa vulgui continuar invertint a Barcelona i que vulguin mantenir una col·laboració estreta amb nosaltres és molt important?.

L´Alcalde de Barcelona ha explicat que amb Hutchinson la delegació de Barcelona també ha parlat de telecomunicacions, ?una de les seves divisions més importants, i un sector en el que també estan interessats?, i que relacionen amb el fet que Barcelona és la nova Capital Mundial de la Telefonia Mòbil (MWC) fins el 2018. Per aquest motiu a la reunió també ha estat Agustín Cordon, director general de la Fira de Barcelona i present en la gestió de la MWC. ?Entenem que aquesta nova relació també serà molt profitosa per la ciutat de cara al futur?, ha dit l´alcalde. En aquest sentit, la direcció de l´empresa ha manifestat que volen seguir apostant per Catalunya i que diversificaran la seva acció.

Amb els anys, HPH s´ha expandit a nivell internacional en altres serveis logístics i empreses relacionades amb el transport. Aquests inclouen terminals de creuers, operacions en aeroports, centres de distribució, els serveis ferroviaris i instal·lacions de reparació naval. El 2011, els ports de la xarxa HPH van tenir una xifra de negoci 75,1 milions de TEU (contenidors) a tot el món.El Grup inverteix directament en els centres que atenen a grans zones d´influència i que o bé ja donen suport al comerç internacional o que tenen el potencial per esdevenir els principals centres de transport. A més, HPH desenvolupa i gestiona tots els aspectes de l´operació portuària i logística relacionats amb el comerç i la transferència de pràctiques operatives.

Posteriorment a la trobada, l´alcalde ha volgut remarcar que ?En una situació de dificultat molt gran a nivell d´Espanya i Catalunya, m´estic trobant el món empresarial, industrial, tecnològic i institucional de la Xina amb una molt bona voluntat per invertir a Barcelona?, i en aquest sentit ha afegit que se seguirà treballant en aquesta línia destacant ?que estem posant les bases per a col.laboracions més estretes, de les quals en sortiran els fruits?.

En la seva estada a Hong Kong, l´alcalde Trias també s´ha reunit amb catalans i espanyols representants de grans empreses internacionals que hi operen, i ha mantingut una trobada informal, avui diumenge, amb la colònia catalana. Xavier Trias ha explicat que cal prendre exemple de l´agilitat d´aquest país per realitzar els tràmits per constituir les empreses i ha assegurat que des de l´Ajuntament de Barcelona es treballarà en aquesta direcció.

Demà l´alcalde Trias i la delegació que l´acompanya visitarà la ciutat de Shenzen. Aquesta ciutat xinesa s´està consolidant com un referent en tecnologia mòbil i telecomunicacions. El govern xinés l´ha escollit com una de les sis ?smart cities?, junt amb Shanghai, Hangzhou, Beijing, Wuhun i Xi´an. Shenzhen ha estat convidada a participar en l ?Smart City protocol? i en el Congrés d´Smart Cities que se celebrarà al novembre.

Agenda de l´Alcalde de Barcelona i delegació del dilluns, 16 de juliol de 2012

Shenzhen

10:00 Presentació de Barcelona model econòmic a unes 30 empreses de Shenzhen.

Lloc: Huangshan Hall, 3/F, Wuzhou Guest House

12:00 Entrevista amb l´alcalde de Shenzhen, XU Qin.

Lloc: Shenzhen Hall, 2/F, Wuzhou Guest House

12:30 Acte de signatura de l´acord de col·laboració Shenzhen ? Barcelona entre els alcaldes d´ambdues ciutats.

Lloc: Pearl River Hall, 2/F, Wuzhou Guest House)

14:15 Visita a Huawei.

Multinacional xinesa de serveis i equipaments de telecomunicacions i xarxes amb seu a Shenzhen. És el major fabricant a la Xina d´equipaments de telecomunicacions i xarxes, i el segon fabricant mundial d´equips d´infraestructura de telecomunicacions mòbils. Les seves activitats principals són la construcció de xarxes de telecomunicacions, el subministrament de serveis i equipament operacional i de consultoria a les empreses i la fabricació de dispositius de comunicacions per al mercat de consum.

16:30 Visita i dinar a l´empresa BYD.
BYD Auto s´ha destacat per la seva important contribució en el desenvolupament i producció de vehicles a gasolina, elèctrics i híbrids. Actualment hi ha 200 autobusos elèctrics circulant per la ciutat de Shenzhen i tenen firmats diferents acords de subministrament d´unitats a Frankfurt, Helsinki, Amsterdam i Shiermonnikoog. BYD Auto té com objectiu convertir el nostre paios i a Barcelona en una plataforma de negocis. BYD va cedir un autobús elèctric (model K9) a TMB i ha estat a prova durant 15 dies al mes de juny.





Paraules clau