Les aplicacions mòbils “made in Barcelona” baten records durant el Mobile World Congress : Servei de Premsa

Les aplicacions mòbils “made in Barcelona” baten records durant el Mobile World Congress

01/03/2013



Temps estimat de lectura: 3 minuts

El Mobile World Congress tanca les portes superant les previsions de participació i consolidant Barcelona com a capital mundial de la telefonia mòbil. A més, el congrés ha estat també una oportunitat per impulsar l´estructura industrial i el teixit empresarial de la ciutat.

En l´actual edició, l´Estand Catalonia ha acollit 48 empreses catalanes, de les quals més del 80% eren de Barcelona i la seva àrea metropolitana. D´aquestes, 19 empreses han comptat amb el suport de l´Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, en el seu procés de creació i creixement.

Sònia Recasens, tinenta d´alcalde d´Economia, Empresa i Ocupació, ha recordat que ?Barcelona, per la seva llarga tradició emprenedora, és ja una gran incubadora de projectes d´èxit? i, en aquest sentit, ?cal aprofitar l´alta concentració a la ciutat d´empreses i iniciatives en l´àmbit de les TIC?.

Ara, com a Mobile World Capital, ?hem de convertir la ciutat en un centre tecnològic i empresarial permanent que impulsi el teixit industrial i faciliti la creació d´ocupació de qualitat?.

Barcelona Activa, incubadora de projectes d´èxit

De les empreses que han tingut estand al congrés, 6 han estat incubades als espais municipals i al llarg d´aquests dies han mantingut un promig de més de 180 contactes cada una amb potencials partners i els principals operadors i professionals del sector, la major part dels quals d´àmbit internacional. En total, aquestes companyies han sumat més de 1.000 trobades empresarials.
Aquestes són: Adsmedia i Edenic Games ?instal·lades al Parc Tecnològic Barcelona Nord- i Good Deal, Slash Mobility, Mobetia i InQbarna ?ubicades a la Incubadora de Glòries, ha excepció d´aquesta última que va marxar a finals de 2012-.

Els països asiàtics, llatinoamericans i europeus són potencials mercats amb oportunitats de negoci per a aquestes empreses del sector mobile. Doncs, ?el MWC és una plataforma per donar-se a conèixer, projectar-se a l´exterior, obrir-se a nous mercats, establir noves línies de col·laboració internacionals i mostrar el talent empresarial i tecnològic de Barcelona?, ha remarcat Recasens.

En el marc del congrés, aquestes empreses han aconseguit tancar 8 acords de negoci per desenvolupar nous projectes amb companyies d´arreu del món i han establert també 4 joint venture´s per implementar nous productes a mercats internacionals.

Apps amb marca Barcelona

Coincidint amb el Mobile World Congress, 6 empreses ubicades a la Incubadora de Glòries i el Parc Tecnològic Barcelona Nord, respectivament, han presentat i llançat al mercat nous productes o aplicacions mòbil aconseguint rècords de descàrregues tant a la botiga online d´Android com d´Apple.

D´una banda, Mobetia ha llançat una nova línia de serveis orientats a oferir solucions de Smart TV; Edenic Games ha portat al congrés Gamedonia, una plataforma per desenvolupar videojocs per a xarxes socials; i Good Deal ha presentat al públic internacional La Màquina de les Ofertes, un kiosc interactiu i una aplicació mòbil que permeten imprimir cupons de descompte per supermercats abans de fer la compra.

D´altra banda, InQbarna ha llançat Splice, una app que selecciona la música del teu dispositiu i elabora llistes de reproducció fent la funció d´un DJ de manera automàtica i sense necessitat de que l´usuari interactuï.

A més, Slash Mobility ha presentat una nova línia de serveis d´App Màrqueting per permetre a les empreses posicionar les seves aplicacions mòbils i també ha llançat al mercat DressApp 2.0 ?una spin off nascuda a finals de 2012 i instal·lada també a la Incubadora de Glòries de Barcelona Activa-. Aquesta app, que es converteix en un canal de màrqueting per a les marques de roba, permet ?portar l´armari? en un smartphone, crear conjunts i compartir-los.

Per últim, Doown to Moon ha aprofitat el MWC per llançar a nivell internacional Glam Fever, tant per dispositius iOS com Android. En només un dia es van registrar més de 100.000 descàrregues arreu del món. L´objectiu del joc, pensat per al públic femení, és aconseguir glamour. Per això, la usuària compta amb més d´1 milió de possibles aspectes físics, més de 600.000 combinacions de roba, 20 uniformes de diferents professions, una vintena de cursos acadèmics, entre d´altres.





Paraules clau