L´Ajuntament de Barcelona amplia a les empreses subcontractades el pagament de factures a 30 dies : Servei de Premsa

L´Ajuntament de Barcelona amplia a les empreses subcontractades el pagament de factures a 30 dies

16/07/2013



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Una de les primeres mesures preses pel Govern municipal per afavorir la liquiditat dels seus proveïdors va ser fixar-se com a objectiu prioritari el pagament de les factures en un termini de 30 dies. L´acompliment d´aquesta decisió estratègica ?el termini de pagament mensual acumulat el mes de juny és de 27,7 dies? ha tingut un benefici directe en l´activitat econòmica de la ciutat, tot fent fluir el crèdit, i en la visualització del bon estat de les finances municipals.

És per això que l´Ajuntament de Barcelona fa ara un pas endavant en l´impuls d´aquesta iniciativa consistent en garantir que els seus proveïdors que subcontractin l´execució del servei acordat paguin la factura a l´empresa subcontractada també en un termini màxim de 30 dies. D´aquesta manera, el consistori vol evitar que els proveïdors abonin als subcontractistes el preu pactat en un termini més desfavorable del que el propi Ajuntament estableix per al pagament del contracte principal.

En la roda de premsa de presentació de la mesura, la tinenta d´alcalde d´Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha assegurat que ? amb aquesta mesura, l´Ajuntament ens dirigim a les pimes d´aquesta ciutat perquè puguin ser empreses més competitives i puguin acabar amb l´asfixia econòmica que pateixen?. Recasens ha afegit que ?una major solvència econòmica és un motor del creixement econòmic i els objectius econòmics i financers molt rigorosos que compleix l´Ajuntament no són una finalitat en si mateixos, sinó l´eina imprescindible per a fer front a la sostenibilitat i a les polítiques socials de qualitat?.

La tinenta d´alcalde ha estat acompanyada pel president de la PIMEC, Josep González que ha declarat: ?l´Ajuntament de Barcelona avui fa història i es converteix en un referent i model a seguir per la resta d´administracions del país?. Antoni Cañete, president de la Plataforma Multisectorial Contra la Morositat i secretari general de PIMEC, ha explicat que ?cal fer polítiques encaminades a que les transaccions comercials es facin en temps i forma i per tant, cal regularitzar els terminis de pagament perquè les administracions són les primeres contractadores del país?. I ha afegit: ?des de la Plataforma portem a Europa l´exemple d´aquesta bona pràctica de Barcelona que amb una decisió com aquesta la converteix en una ciutat referent també en economia i competitivitat?.

Per tal de fer evident aquest compromís per part del proveïdor, l´Ajuntament ha redactat una nova clàusula específica dins els Plecs de Clàusules Generals. Segons el text, l´adjudicatari haurà de presentar, abans de la formalització del contracte, una declaració jurada en què asseguri que complirà els terminis de pagament als subcontractistes establerts en la legislació vigent. Aquest serà un document d´obligada presentació i compliment per qualsevol empresa adjudicatària d´una oferta comercial del consistori. Una vegada formalitzat el contracte, si el proveïdor no respecta el contingut de la declaració jurada i excedeix el període de pagament acordat, l´Ajuntament prendrà les mesures corresponents, podent arribar a contemplar la rescissió del mateix contracte.

Per avançar en la transparència i la gestió de la informació referent als terminis de pagament, l´Ajuntament posarà a disposició de les empreses subcontractades una nova bústia de correu electrònic -oae.subcontractacio@bcn.cat-. A través d´aquest canal podran sol·licitar informació sobre el període d´abonament de factures per part de l´Ajuntament als proveïdors que després subcontracten, i també traslladar queixes sobre el termini en què l´adjudicatari està pagant les factures als subcontractats. La bústia, doncs, facilitarà la comunicació amb les empreses que tinguin dificultats a l´hora de cobrar i permetrà tenir identificats els proveïdors que no compleixin amb els terminis de pagament establerts.

A més, amb l´objectiu de seguir avançant en la millora de la competitivitat de les empreses i l´administració, l´Ajuntament tirarà endavant noves mesures. Pròximament, amb col·laboració amb PIMEC s´impulsarà una prova pilot de facturació electrònica, i també s´establirà un registre únic centralitzat de gestió de factures, dues iniciatives encarades a agilitzar i facilitar els tràmits per tal de contribuir a dinamitzar l´activitat econòmica i empresarial de la ciutat.





Paraules clau