Actuacions a les parades d’autobús per la implantació de la segona fase de la nova xarxa : Servei de Premsa

Actuacions a les parades d’autobús per la implantació de la segona fase de la nova xarxa

03/10/2013



Temps estimat de lectura: 2 minuts

Durant aquest darrer trimestre l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) duen a terme un seguit d’actuacions a 120 parades d’autobús de la ciutat per tal d’instal•lar, traslladar, modificar i adequar les parades a  les noves línies de la nova xarxa de bus que han d’entrar en servei durant aquesta tardor.

Els treballs es realitzaran sense afectar la calçada ni la circulació i consistiran en obres menors a les voreres i posterior reposició del paviment i fonamentació per a les marquesines. Mentre durin les tasques, que s’aniran desenvolupant de manera progressiva, en tot moment es deixarà un pas per vorera pels vianants d’una amplada mínima d’1,50 metres.

Les actuacions consisteixen a:

– Instal•lar noves parades en parts dels recorregut de les futures línies que no coincideixen amb línies existents.
– Traslladar algunes parades per afavorir els intercanvis entre línies perpendiculars i amb altres transports, igualar distàncies entre parades successives d’una mateixa línia o situar-les a la mateixa altura en els recorreguts d’anada i tornada.
– Instal•lar lavabos en els futurs terminals, on no n’hi havia.
– Instal•lar pantalles d’informació a l’usuari en parades rellevants.

Amb la segona fase de la implantació de la nova xarxa s’incorporaran 5 noves línies, tres d’horitzontals i dos de verticals: H8, H10, H16, V3 i V15. La incorporació dels cinc nous eixos que se sumaran a les cinc línies anteriors conformarà a finals d’aquest any una malla de deu línies amb clara vocació de xarxa integrada, d’altes prestacions i d’elevada connectivitat.

L’Ajuntament de Barcelona aposta per millorar els serveis als ciutadans i per garantir que la capital catalana compti amb un transport públic de qualitat. Amb aquest objectiu, l’1 d’octubre del 2012 es va iniciar la reformulació de l’actual xarxa d’autobusos de Barcelona amb la posada en funcionament de les cinc primeres línies de la Nova Xarxa.

Els principals beneficis que s’obtindran un cop completada la implantació del nou esquema de transport en superfície seran una xarxa més llegible, més fàcil d’utilitzar; amb menys temps d’espera i de viatge; amb més regularitat i fiabilitat en el servei; i amb una millora de la connectivitat entre els diferents modes de transport públic i un transport públic més atractiu i sostenible.





Paraules clau

autobús/ nova xarxa/