Dilluns s’amplia la Nova Xarxa de Bus amb cinc línies més, que sumen 49 quilòmetres de longitud : Servei de Premsa

Dilluns s’amplia la Nova Xarxa de Bus amb cinc línies més, que sumen 49 quilòmetres de longitud

16/11/2013



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Dilluns vinent, 18 de novembre, l’Ajuntament de Barcelona i TMB continuen la implantació de la Nova Xarxa de Bus, amb la creació de cinc línies més, tres d’horitzontals i dues de verticals: H8 (Camp Nou – La Maquinista), H10 (Badal – Olímpic de Badalona), H16 (Paral•lel – Fòrum), V3 (Zona Franca – Can Caralleu) i V17 (Port Vell – Carmel). Amb la nova xarxa es farà un avenç decisiu en la transformació del transport públic en superfície, passant d’un model d’acumulació de línies a un de veritable xarxa integrada, més eficient, comprensible, útil i atractiu.

Les cinc línies noves corresponen a eixos d’elevada demanda. En quatre casos (H8, H10, V3 i V17) substituiran línies convencionals existents (15, 43, 44, 72 i 28), mentre que la H16 se solapa amb tres línies convencionals que continuaran funcionant amb alguns canvis. En total són sis línies les que adeqüen el recorregut per evitar la interferència amb les noves línies: 14, 19, 34, 36, 40 i 41. Al mateix temps, es crea la línia d’aportació 143 (La Pau – Sant Adrià) per cobrir els barris de Barcelona i Sant Adrià de Besòs que deixa de cobrir la 43.

 

Les cinc línies que entren en servei el 18 de novembre
bus_1

Els cinc nous eixos sumen 49 quilòmetres de longitud i 233 parades per on circularan 91 vehicles estàndards i articulats ambientalment avançats: propulsats per motor de gas natural comprimit, de baixes emissions, o bé per motor dièsel equipat amb filtres d’eliminació d’òxids de nitrogen i partícules.

 

Una malla de deu línies d’alta freqüència

La suma de les cinc primeres línies i les cinc que entren ara en funcionament conforma una malla de 93,5 quilòmetres de longitud parades que cobreixen bona part de la ciutat i tres municipis de l’àrea metropolitana. D’aquesta manera es fa un pas endavant en la configuració d’aquesta nova xarxa d’alta freqüència, fàcil de fer servir i d’elevada connectivitat. Les deu línies circularan a intervals de 5-8 minuts entre les 7 i les 21 hores, i es preveu que al voltant del 30% del passatge de bus en dies feiners (180.000 viatges) podrà realitzar el seu desplaçament en línies de bus d’altes prestacions.

 

Plànol de les 10 línies ortogonals i diagonals en servei
bus_2

La nova xarxa de bus representa l’aposta de Barcelona per un transport públic de qualitat. Amb aquest objectiu, l’octubre del 2012, l’Ajuntament i TMB, va iniciar la reformulació de l’actual xarxa d’autobusos posant en marxa les línies D20, H6, H12, V7 i V21). Al llarg d’aquest període s’han anat introduint millores que han permès que el servei hagi anat guanyant en eficàcia i eficiència i actualment aquestes línies ja transporten el 16% de passatge del servei de bus de la ciutat. Els usuaris puntuen amb un 7,6 sobre 10 les noves línies implantades, per sobre de la puntuació que donen al conjunt del servei d’autobusos, que també és elevada, un 7,2.

 

Màxima informació als usuaris

Des del 7 de novembre, l’Ajuntament de Barcelona i TMB estan desenvolupant una campanya per explicar als ciutadans la Nova Xarxa de Bus i donar-los a conèixer els canvis que comportarà la implantació d’aquesta segona fase, aportant eines per moure’s mitjançant la nova xarxa. L’objectiu és oferir als usuaris una bona informació que els faciliti l’adaptació a les modificacions que comportarà l’entrada en funcionament de la segona fase de la Nova Xarxa Bus.

Dins la campanya, aquesta setmana i la vinent es despleguen cada dia uns 200 informadors a les parades més significatives i als enllaços, per oferir directament la màxima informació als usuaris de les noves línies i de les línies convencionals que experimenten canvis. La campanya fa ús també de fullets, cartells, banderoles, MouTV, xarxes socials i el web monogràfic www.novaxarxabus.bcn.cat, entre d’altres eines.

Prèviament, l’Ajuntament de Barcelona i TMB van dur a terme un ampli procés participatiu als districtes de la ciutat per explicar a veïns, entitats i comerciants les afectacions i els beneficis de nova xarxa. Des del 18 de juny s’han fet més de setze trobades que s’han emmarcat en comissions consultives, comissions de mobilitat, consells de barri o consells ciutadans de cada àmbit territorial.





Paraules clau

nova xarxa bus/