Trias: “la teleassistència de Barcelona és un exemple clar que les noves tecnologies també serveixen per fer la vida més fàcil a la gent” : Servei de Premsa

Trias: “la teleassistència de Barcelona és un exemple clar que les noves tecnologies també serveixen per fer la vida més fàcil a la gent”

09/01/2014



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha visitat avui les instal·lacions de la nova seu de la Teleassistència Municipal de Barcelona, al carrer Llacuna. Durant la visita, l’alcalde ha pogut veure els nous dispositius del servei, que utilitzant la nova tecnologia, permeten atendre millor la gent gran usuària –a l’actualitat més de 67.000 persones a Barcelona–, en cas de perill a la llar o de malestar sobtat.

 

L’alcalde ha destacat que aquest servei, que des de principis de 2013 gestiona l’empresa Tunstall Televida i que està dotat amb un pressupost de més de 10,2 milions d’euros anuals, és “un exemple clar de com les noves tecnologies també serveixen per fer més fàcil la vida a la gent, i en aquest cas, de la gent gran”.

“Som una ciutat innovadora, som la capital del mòbil, però no té sentit ser-ho si això no serveix per a millorar la qualitat de vida de la gent, perquè atendre les persones és la prioritat número u d’aquest govern”, ha recordat Trias.

Trias ha valorat positivament l’èxit d’aquest servei, que en dos anys ha crescut en nombre d’usuaris i llars ateses en un 11,9%, i que durant l’últim any ha pogut eliminar la llista d’espera gràcies a l’aplicació de les noves tecnologies al procés de tramitació de les peticions. També s’ha reduït el temps d’espera per a la instal·lació de l’aparell, arribant a trigar una mitjana de 15 dies. Alhora, l’alcalde s’ha compromès també a mantenir la gratuïtat del servei per a totes les persones usuàries.

Durant la visita a les instal·lacions, l’alcalde ha pogut visitar el Centre d’Atenció de la Teleassistència, on hi treballen unes 205 persones, i ha conegut els nous dispositius que estan a disposició dels usuaris i usuàries, com l’aparell de la teleassistència mòbil, que permet l’usuari avisar al centre si té algun problema mentre es troba fora de casa seva.

“Aquests mecanismes permeten les persones grans mantenir al màxim una vida autònoma i independent, que és el que ens demana”, ha explicat la tinenta d’alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports, Maite Fandos. “Això fa que la teleassistència ja no sigui només un servei de domicili, sinó que també serveixi per acompanyar les persones grans fora de casa, de manera que se sentin que no estan sols en cap moment”.

Fandos ha definit la teleassistència com “un dels serveis més emblemàtics de l’àrea de Qualitat de Vida”, i ha explicat que el pressupost destinat és de més de 20 milions d’euros per als anys 2013-2014, “una aportació municipal que creix perquè l’IMSERSO ha deixat d’aportar els 3,7 milions d’euros que atorgava en anys anteriors”. “Malgrat això, l’Ajuntament de Barcelona segueix garantint-ne la gratuïtat, incrementant la seva aportació, perquè la teleassistència és un servei molt important de la nostra ciutat i volem que ho continuï sent”, ha conclòs Fandos.





Paraules clau

Dependència/ gent gran/ tecnologia/ teleassistència/