L’Ajuntament dóna llum verda a la creació de l’Agència Marca Barcelona : Servei de Premsa

L’Ajuntament dóna llum verda a la creació de l’Agència Marca Barcelona

22/01/2014



Temps estimat de lectura: 4 minuts

La Comissió de Presidència i Règim Interior d’aquest dimecres ha donat inici al tràmit per a la creació de l’Agència Marca Barcelona, el consorci que aglutinarà les institucions i organismes públics i privats implicats en la projecció internacional de la ciutat per tal de coordinar l’estratègia i alinear sinèrgies de posicionament de la marca en clau econòmica i empresarial. La comissió ha donat el vistiplau a l’aprovació inicial de la creació del nou ens amb els vots favorables de CiU, PSC i UpB, de manera que es dóna llum verda al procediment per a la constitució de l’agència.

Es tracta d’un dels projectes principals de la plataforma Barcelona Growth, l’estratègia de creixement econòmic de la capital catalana que pretén posicionar-la al món com una ciutat idònia on emprendre negocis. L’Agència Marca Barcelona serà un consorci de caràcter local constituït per l’Ajuntament i Fira de Barcelona, i tindrà com a objectius principals posar la potencialitat de la marca al servei del creixement de les empreses i l’atracció d’inversions. Ho farà a partir de la col•laboració públic-privada, per tal de posar en valor el compromís compartit entre aquests dos àmbits per al desenvolupament de la marca, i alinear tota la feina que ja estan fent els actors existents a la ciutat.

La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha destacat que aquest nou instrument tindrà una gran rellevància a l’hora de “posicionar Barcelona com una ciutat de creixement econòmic i com un entorn de confiança per als negocis, per atraure inversions i perquè les empreses disposin de més competitivitat a l’hora de sortir a l’estranger”. Tal com ha detallat, l’Agència Marca Barcelona contribuirà a fer de la capital catalana “una de les ciutats preferides per tirar endavant negocis, desenvolupar idees i, en definitiva, per viure-hi”.

En aquest sentit, ha afirmat que la capital catalana ja disposa d’una marca “molt potent, definida clarament per un conjunt de valors i posicionada per actius com el turisme, l’esport, la gastronomia, la cultura, arquitectura”, i ha afegit que ara cal consolidar-la també com a referent en el pla econòmic. “La marca Barcelona és una marca col•lectiva i de ciutat que treballa en positiu, i el que fem és posar-nos a promocionar-la i gestionar-la des de la col•laboració públic-privada per oferir-la al nostre teixit econòmic per fer-lo més competitiu”, ha subratllat Recasens.

Funcions del consorci

Pel que fa a la coordinació estratègica de la marca Barcelona, l’agència s’ocuparà d’alinear i impulsar les actuacions de promoció de la marca com a centre de referència dels negocis i les empreses dutes a terme pels diferents agents públics i privats que s’integraran al consorci. També vetllarà per preservar i desenvolupar els valors simbòlics, el prestigi i la bona reputació i imatge associats a la marca Barcelona i a qualsevol de les seves expressions o representacions gràfiques actuals o de nova creació. I donarà suport a la recerca, difusió i cooperació en estudis i activitats relacionades amb els interessos públics i privats presents en la marca Barcelona.

A més, entre les funcions del consorci s’inclou la gestió, la protecció jurídica i el bon ús de la marca Barcelona. Comprèn, doncs, el desenvolupament de la marca d’acord amb el seu Reglament d’ús i l’ordenament jurídic vigent; la resolució sobre les sol•licituds d’autorització d’ús, i la creació i gestió del registre dels usuaris autoritzats. Adoptarà, a més, les mesures de control i vigilància i imposarà les sancions corresponents en cas d’ús inadequat de la marca. Així mateix, recau sobre el consorci la decisió sobre els eventuals conflictes en matèria de prohibicions relatives derivades del registre de marques anteriors, i l’exercici de les accions i actuacions legals corresponents a la protecció jurídica de la marca Barcelona.

Òrgans de govern

L’Agència Marca Barcelona estarà constituïda pels següents òrgans de govern:

• Consell General: Màxim òrgan de govern i representació de l’organisme. Les seves funcions seran fixar l’orientació estratègica general de l’actuació de l’agència; aprovar i, en el seu cas, modificar el pressupost anual, i aprovar la modificació dels Estatuts. Estarà compost per l’alcalde, 10 representants dels grups municipals de l’Ajuntament, i 3 representants de Fira de Barcelona.

• Consell d’Administració: Òrgan executiu i permanent de govern i administració de la marca Barcelona. S’encarregarà de dissenyar, impulsar i coordinar estratègies de promoció de la marca, i resoldre les sol•licituds d’autorització de l’ús. El formaran 2 representants de l’Ajuntament de Barcelona; 2 de Fira de Barcelona; 4 membres d’entitats, organitzacions i associacions empresarials vinculades a la marca; 1 representant de Turisme de Barcelona; 1 membre de l’Agència de Suport a l’Empresa Catalana (ACC1Ó); 1 de la Cambra de Comerç de Barcelona, i 1 representant de la Fundació Barcelona Centre de Disseny.

• Director/a: Màxim òrgan de gestió ordinària i de representació de l’agència davant les administracions públiques, entitats públiques i privades i particulars. Serà nomenat pel President del Consell General a proposta del Consell d’Administració.

• Consell Consultiu: Òrgan consultiu de l’Agència que es constituirà com un grup de treball permanent del Barcelona Creixement. Podrà assessorar en la definició de les grans línies estratègiques i formular propostes en relació a la gestió, promoció i coordinació de la marca Barcelona, així com elaborar els informes, estudis i anàlisis que li pugui encarregar els òrgans de govern.





Paraules clau

marca barcelona/