La Plaça de les Glòries afronta aquest dissabte canvis importants de mobilitat per integrar-se a la trama viaria de l’Eixample : Servei de Premsa

La Plaça de les Glòries afronta aquest dissabte canvis importants de mobilitat per integrar-se a la trama viaria de l’Eixample

14/02/2014



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Dissabte dia 15 de febrer tindrà lloc l’operatiu, encapçalat per la Guàrdia Urbana, que ha de permetre anular el trànsit en la rotonda inferior de la plaça de les Glòries i posar en funcionament el nou esquema de mobilitat propi de l’Eixample: la quadricula formada pels carrers Aragó, Los Castillejos, Bolívia i Badajoz-Independència.

Aquest canvi comportarà desviaments de trànsit i afectacions importants en la mobilitat de cotxes, vianants, transport públic i bicicletes a la zona. L’Ajuntament de Barcelona ha treballat en un ampli dispositiu per coordinar aquests treballs, minimitzar afectacions i facilitar informació als ciutadans. Hi participen les àrees de Mobilitat, Guàrdia Urbana, Hàbitat Urbà, BIMSA, BSM, TMB i Tram. Durant els primers dies, la Guàrdia Urbana desplegarà sobre el terreny un ampli dispositiu per garantir la fluïdesa del trànsit.

Amb aquesta operació comença la fase 1 de les obres de transformació de la Plaça de les Glòries que s’allargarà des d’ara i fins al mes de juny i permetrà la desconstrucció de l’estructura de l’anella costat mar i l’execució de la urbanització corresponent a aquesta zona.

 

Canvis el dia 15 i més canvis el 22 de febrer

El dia 15 de febrer la mobilitat de la plaça de les Glòries es modifica. La rotonda inferior queda anul·lada i substituïda per un nou espai de forma quadrangular. Aquesta configuració, on conflueixen la Gran Via, la Diagonal i la Meridiana, facilita l’accés als grans equipaments i pàrquings de la zona i completa la trama viària de l’Eixample a l’entorn de la futura plaça de les Glòries.

 

 

A partir del dia 22 de febrer, l’enderroc de l’anella comportarà el desviament del trànsit d’entrada i sortida pel tronc central de la Gran Via (C-31). La sortida de vehicles de la ciutat es realitzarà per l’actual anella d’entrada mentre que l’entrada es realitzarà pel lateral que s’ha adaptat en superfície.

Durant el període d’obres es recomana, en la mesura del possible, evitar que la Plaça de les Glòries sigui un punt d’entrada i sortida de la ciutat. Es proposen com a itineraris alternatius la Ronda de Dalt (B-20), la Ronda Litoral ( B-10). També es contempla l’accés al centre ciutat per l’Avinguda Meridiana i el carrer d’Aragó i la sortida pel carrer Consell de Cent i l’Avinguda Meridiana. Actualment es calcula que entorn a 100.000 vehicles/dia circulen per dalt de l’anella (trànsit d’entrada) i altres 54.000 vehicles/dia en superfície ( trànsit local).

 

Itineraris per vianants, bicicletes i transport públic

Durant la fase 1 s’han dissenyat itineraris alternatius per a vianants i bicicletes. A més s’ha intentat donar prioritat al transport públic. El tramvia funcionarà amb normalitat. El metro (L1) també funcionarà sense alteracions. Només s’ha anul·lat l’accés a l’estació de Glòries de l’interior de l’antiga rotonda.

Pel que fa als autobusos les obres tindran afectació sobre el transport públic que discorre per la plaça, afectant, en alguna mesura, les línies 7, H12, N2, N7, 92, 192 i 60. TMB ha adaptat els recorreguts de totes les línies que circulen per l’entorn immediat de la plaça i ha traslladat de forma provisional algunes de les parades. Les línies que circulen per la Gran Via (7, H12, N2, N7) disposaran d’un carril bus habilitat que travessarà la plaça per donar-li prioritat.





Paraules clau

Glòries/ mobilitat/ plaça de glòries/