Recasens aposta per potenciar les polítiques econòmiques de l’àrea metropolitana i aprofitar la diversitat dels seus municipis : Servei de Premsa

Recasens aposta per potenciar les polítiques econòmiques de l’àrea metropolitana i aprofitar la diversitat dels seus municipis

07/03/2014



Temps estimat de lectura: 2 minuts

La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació de l’Ajuntament, Sònia Recasens, ha participat aquest divendres en la jornada de presentació del Pla d’Acció Metropolità de Desenvolupament Econòmic (PAM), organitzada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Es tracta d’un programa que pretén atreure inversió als municipis del territori i donar suport a les empreses situades en ell, de manera que es fomenti l’activitat econòmica i s’afavoreixi la creació d’ocupació mitjançant l’impuls de projectes transversals.

Durant l’acte, Recasens ha destacat que “ser útils, respectar la diversitat dels diferents municipis i promoure les polítiques d’ocupació i les polítiques econòmiques” és un dels principals objectius que ha de marcar-se l’AMB. També ha insistit en la importància “d’oferir el paraigua de la marca Barcelona, sempre tenint com a referència la regió metropolitana”, de manera que cada municipi tregui partit a la seva diversitat i potenciï el seu punt fort com a atractiu per als inversors locals o forans.

Amb aquest objectiu, ha confessat la seva “il·lusió per seguir treballant malgrat la duresa de la realitat”, i ha comentat que els reptes que els plantegen els responsables tècnics municipals “són reptes del dia a dia, que avui estan presents més que mai a les agendes polítiques, econòmiques i socials del territori” de les administracions.

La sessió, celebrada a la seu de l’AMB i en què també ha participat el gerent d’aquesta administració, Ramon Torra, ha deixat paleses les necessitats expressades pels 29 municipis participants en les tres jornades de treball celebrades al llarg del mes de desembre.

A partir d’aquestes necessitats, Jordi Lahora, director de Desenvolupament Econòmic de l’AMB, ha comentat les grans línies de treball que s’han marcat i que se seguiran a mig termini dins del programa. Entre elles hi figura la integració i planificació de serveis, que inclou la creació d’una web integrada de posicionament i projecció exterior de l’àmbit metropolità; la planificació del conjunt del territori partint de les necessitats, i la implantació de les empreses per fer una proposta global de competitivitat.

També s’avançarà en la creació d’una oficina d’atenció a les empreses que possibiliti la simplificació i la unificació administrativa, de manera que es redueixin el temps i els tràmits. Així mateix, cal conèixer amb més definició i millorar els polígons industrials de tot l’àmbit metropolità.

Entre les noves eines de gestió per a les empreses, s’assenyala la necessitat d’aconseguir més facilitat per a les pimes, els autònoms i el comerç amb més lideratge de l’AMB. Alhora, es requereix un impuls decisiu metropolità per a una major connexió i col·laboració entre empreses. I, finalment, la promoció d’iniciatives per afavorir l’ocupació i la formació conjunta per a tècnics, polítics i empresaris en tots els temes de desenvolupament econòmic metropolità completen les línies de treball presentades per l’equip de l’AMB davant els representants municipals convocats aquest matí.

Tal i com ha resumit Lahora, dins d’aquestes necessitats s’emmarca el Pla d’Acció Metropolità, que concentra els seus esforços en tres eixos: generar les dades per a la presa de decisions, integrar serveis i harmonitzar processos.





Paraules clau

AMB/