El districte de Nou Barris impulsa un Pla Estratègic de Comerç al territori : Servei de Premsa

El districte de Nou Barris impulsa un Pla Estratègic de Comerç al territori

13/03/2014



Temps estimat de lectura: 3 minuts

El govern municipal del districte de Nou Barris està impulsant el Pla Estratègic de Comerç de Nou Barris “El comerç vertebrador del territori”, que ha presentat com a mesura de govern al Consell Plenari del Districte. Aquest pla té la finalitat de millorar la competitivitat i el dinamisme del comerç del districte de Nou Barris, procés que requereix del treball conjunt i la complicitat entre l’administració i els principals actors, els comerciants i les entitats que els representen.

El que es vol és impulsar la creació i estructuració dels mecanismes de diàleg i coordinació permanents entre el món del comerç i els àmbits de participació del districte, establir els mecanismes i la metodologia per coordinar la planificació i l’estratègia del comerç al districte de Nou Barris, així com la promoció econòmica, i la definició i revisió dels plans d’usos del territori.

La regidora del districte de Nou Barris, Irma Rognoni, ha explicat que “el comerç és un element essencial per a vertebrar el territori i una important font de generació de riquesa i ocupació i, per això, hem de treballar en la línia de potenciar aquest sector” i ha posat com a exemple “la ruta de tapes Pinxu-Panxo que hem impulsat des del districte, és un clar exemple d’aquesta dinamització que afavorirà l’activitat comercial al districte i facilitarà la sostenibilitat econòmica”.

Aquest és un document marc que defineix quines són les bases de treball per desenvolupar futures accions adreçades a la consolidació i millora del model de comerç del districte, un model basat en la proximitat i la qualitat. El document ha treballat al voltant d’un axioma i 6 principis bàsics.

L’axioma és la governança del Districte i treballa els següents eixos:

– Potenciar i crear els espais de diàleg amb la voluntat de crear sinergies i coordinar línies estratègiques d’actuació entre l’administració i els eixos comercials, associacions i gremis.
– Facilitar al teixit comercial les eines i mecanismes que els permetin adaptar-se als reptes de futur.
– Garantir un espai de treball i de coordinació.
– Fomentar i potenciar l’associacionisme entre els comerciants.

Els principis sobre els que es treballa són:

– Sinèrgies amb altres sectors.
– Comunicació, Dinamització i Promoció.
– Innovació, TIC, formació i qualitat.
– Millora de la competitivitat i l’emprenedoria.
– Participació ciutadana i vessant social.
– Integració habitat urbà i comerç.

D’altra banda, aquest document també recull un seguit d’accions que han sorgit del treball conjunt amb eixos comercials, associacions de comerciants i federacions de comerciants amb la voluntat de:

– Realitzar un procés d’anàlisi del sector al territori: identificar el model i característiques del comerç de Nou Barris, així com determinar quines són les fortaleses, debilitats i potencialitats del teixit comercial del districte. Permetent definir les línies estratègies i les prioritats a aplicar per treballar envers els futurs reptes del comerç de proximitat.
– Definir un pla estratègic de comerç al districte de Nou Barris: donar compliment amb el primer l’objectiu definit en el “Pla d’impuls i suport al comerç de Barcelona” , de disposar d’una oferta competitiva i diversificada del comerç per garantir que aquesta sigui motor econòmic de la ciutat. Mitjançant el desenvolupament de la mesura de govern, s’inicia els treball per dotar el districte d’un pla comercial específic.
– Definir una planificació de les accions i programes: el pla dotarà dels mecanismes necessaris per definir la planificació i l’estratègia de manera consensuada amb el sector per treballar la promoció econòmica al territori, així com la definició dels plans d’usos, recursos necessaris etc….
– Definir una metodologia de revisió del pla: un pla adaptat a la realitat del comerç del territori, viu i dinàmic, que requereix poder disposar de les eines necessàries per adaptar-se ràpidament a les demandes dels consumidors i afrontar els reptes de futur de manera exitosa.
– Definir un calendari d’execució de les accions i programes: consensuades les accions i els programes del pla estratègic del comerç de Nou Barris es definirà un calendari amb la planificació de cadascuna de les actuacions definides. El compromís és presentar en un termini màxim de 5 mesos una planificació calendaritzada de cadascuna de les actuacions, així com el detall de la mateixa acompanyada, si així ho requereix, del pressupost necessari per dur-la a terme.
– Alineació amb les mesures de govern sorgides de l’aplicació del “Pla d’impuls i suport al comerç de Barcelona”, com poden ser: pla d’Implantació de la nova Ordenança de Terrasses, pla específic per a la protecció i promoció dels establiments emblemàtics, entre d’altres.

Per garantir un major grau d’èxit en l’elaboració del Pla de Comerç, s’ha treballat intensament amb tots i cada un dels actors comercials del Districte, integrant totes les aportacions dels diferents eixos comercials, associacions de comerciants, Federació de comerciants i serveis de Nou Barris i associacions de concessionaris de mercats, en el context de les diferents Comissions Permanents de Comerç, Consells de Promoció Econòmica i Comerç, Focus Grup i enquestes interactives de caràcter transversal.

 

 





Paraules clau

comerç/ Nou Barris/