Sant Andreu aposta per enfortir el comerç de proximitat


07/05/2014 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 3 minuts

El govern municipal del districte de Sant Andreu ha elaborat un Pla de Comerç per tal d’enfortir el comerç de proximitat al territori i apostar per un comerç de qualitat. Aquest document, que s’ha presentat al Consell Plenari del Districte, presenta la realitat comercial del districte i les propostes d’actuació municipals.

Un dels principals objectius d’aquesta iniciativa és consensuar i compartir una visió estratègica del comerç de proximitat pels propers anys em l’àmbit del districte. Els objectius del pla són:

  • Crear un entorn físic més atractiu per als comerços.
  • Ajudar els comerços a ser més competitius i tenir millors marges, a fer fronts als canvis tant pel que fa als perfils dels consumidors com als canvis provocats per la tecnologia, a potenciar l’experiència de compra al districte i a enfortir els eixos i les associacions de comerciants.
  • Millorar la visibilitat del districte com a destinació comercial.
  • Potenciar la relació del comerç amb altres sectors d’activitat econòmica.
  • Enfortir la integració entre ciutadà i comerç i el paper social del comerç.
  • Mesurar i millorar l’impacte i el rendiment dels recursos invertits.
  • Treballar per enfortir els recursos propis.

El regidor del districte de Sant Andreu, Raimond Blasi, ha explicat que “aquest pla de comerç del districte de Sant Andreu és una important aposta municipal que ens serveix per definir la visió comercial del territori i per proposar accions per a enfortir el teixit comercial amb un horitzó 2014-2019” i ha afegit que “per a la redacció i desenvolupament d’aquest pla hem comptat i comptarem amb la participació de les associacions de comerciants del territori”.

El Pla proposa 41 mesures concretes distribuïdes en 7 línies estratègiques:

  • Governança del districte en comerç: com pot ser l’afavoriment de l’associacionisme comercial…
  • Comunicació, dinamització i promoció: com el desenvolupament de material promocional; la promoció de comerços emblemàtics; l’impuls d’accions de promoció conjunta entre les associacions i els eixos comercials; o la creació d’una marca territorial del comerç; guia virtual o app de Sant Andreu; calendari i mapa de fires i mercats no sedentaris…
  • Millora de la competitivitat i l’emprenedoria: elaboració d’un cens de locals comercials; promoure la realització de projectes i la prestació de serveis comuns per part de les associacions; pla d’aprofitament dels locals buits; plans de revitalització comercial de barris; campanyes d’inspecció i control; millora dels nivells de seguretat…
  • Sinèrgies amb altres sectors: fomentar les sinèrgies entre el Pla de Comerç i el de Turisme; promoure campanyes de promoció conjunta entre el comerç i altres sectors com la restauració o la cultura…
  • Innovació, TIC, formació i qualitat: foment de la formació en TIC, xarxes socials i posicionament digital; millora de la presència del comerç a les webs…
  • Integració hàbitat urbà i comerç: senyalització de zones i equipaments de suport comercial; afavorir la connexió de les diferents zones comercials; ajudes a les obres de llarga durada; projecte territorial estratègic de La Sagrera; mesures per a zones afectades per ampliacions de centres comercials…
  • Participació ciutadana i vessant social: participació del comerç en programes per a la millora de la convivència; promoure el comerç solidari; pla d’integració i formació de nous comerços…

El marc de referència d’aquest Pla és el full de ruta del districte i el Pla d’impuls i suport al Comerç de Barcelona, que es va presentar al Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona al juliol del 2013.

Projecte pilot de mediació a la UE Sant Andreu

El Districte de Sant Andreu participa en la implantació del projecte pilot de mediació a la Unió Esportiva Sant Andreu, que compta amb el recolzament de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la Universitat de Girona. Aquest projecte té com a principal objectiu millorar les habilitats comunitàries i relacionals dels entrenadors per integrar de forma positiva als pares i les mares en la formació dels nens i les nenes i en el desenvolupament dels partits.

Gràcies a aquestes actuacions es pot evitar l’aparició de situacions que són negatives per als infants per la pressió que se’ls hi genera i que pot comportar la pèrdua de jugadors i jugadores per part del club. Els mediadors seran estudiants en pràctiques.

En el mateix plenari, es va informar favorablement el pla especial urbanístic per a la regulació del casal de barri de Can Portabella al carrer Virgili, 18. Aquest planejament preveu la rehabilitació i ampliació de l’edifici ja existent.