Sarrià-Sant Gervasi potenciarà el seu patrimoni arquitectònic, gastronòmic i de natura amb el Pla de Turisme del districte : Servei de Premsa

Sarrià-Sant Gervasi potenciarà el seu patrimoni arquitectònic, gastronòmic i de natura amb el Pla de Turisme del districte

08/05/2014



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Sarrià-Sant Gervasi ha elaborat un Pla de Turisme propi que potencia els punts d’interès del districte al voltant de tres eixos propis i diferenciadors del territori, com són: cultura i història; comerç i gastronomia; i lleure i natura. A més, des d’aquest districte es treballa en projectes estratègics de transformació urbana i de ciutat com el projecte del Districte de Coneixement o Knowledge District, com a treball transversal i per millorar l’atenció i acollida dels visitants que venen a formar-se a Barcelona; també actius com el parc Natural de Collserola o l’impuls del turisme sanitari dins del districte.

Com a element més visible, es treballa en la difusió de mapes i la millora de la comunicació i la senyalització, i en els pròxims mesos, el nucli antic de Sarrià i l’avinguda del Tibidabo seran els primers punts de la ciutat on es provarà en fase pilot la nova senyalització turística de la ciutat. A més, es treballa amb els operadors de transport per incorporar la senyalització dels Punts d’Interès Turístic (PIT) ja des de les estacions de transport públic, a les andanes i vestíbuls, incorporant-la a la senyalització de la ciutat.

Atreure visitants i donar a conèixer els atractius de cada barri

L’objectiu del pla de turisme de ciutat i del districte és redistribuir els visitants per tots els districtes i descongestionar els districtes més visitats, alhora que generar activitat a la resta de districtes i posar en valor el patrimoni i atractius turístics de cada territori. Es vol promoure el turisme com a motor de creixement de l’activitat econòmica als barris, esponjar les zones amb més pressió turística, i identificar i promoure actius als barris i districtes per generar i dinamitzar nous fluxos turístics a tota la ciutat.

A més d’aquesta idea genèrica, tenint en compte la generació de riquesa, activitat econòmica i ocupació que comporta el turisme, el Pla de Turisme de Sarrià-Sant Gervasi s’ha fixat diferents objectius per donar a conèixer les activitats i els actius al voltant de la cultura i la història; el comerç i la gastronomia; i el lleure i la natura.

Una de les primeres accions és crear el mapa de PITs (Punt d’Interès Turístic) i treballar en projectes transversals com la millora de la senyalització, la mobilitat o la comunicació d’esdeveniments i emplaçaments d’interès al districte.

En aquesta línia, en l’àmbit de la cultura i la història es treballen punts d’interès de recorreguts literaris d’autors que hi han viscut o passat una gran part de la seva vida o hi han basat les seves obres, o elements patrimonials i arquitectònics d’arquitectura modernista i racionalista, finques de l’església i centres educatius de referència, com la Torre de Bellesguard, la Torre del Doctor Andreu o el Museu de la Ciència. També s’incorporaran activitats culturals pròpies del districte, com el festival “Òpera en ruta”, que organitza activitats per a tots els públic al voltant d’aquest gènere musical.

Pel que fa al comerç i la gastronomia, es treballa per incorporar comerços emblemàtics i restaurants d’alta gastronomia, i potenciar activitats com el Tast, amb ofertes i activitats al voltant dels establiments de restauració del districte.

En l’àmbit del lleure i la natura, Sarrià-Sant Gervasi treballa per aprofitar el Parc d’Atraccions del Tibidabo com a icona i pol d’atracció turística i per incorporar en l’imaginari de llocs a visitar altres parcs i jardins emblemàtics com el del Castell de l’Oreneta, els Jardins de la Tamarita o els Jardins de Vil·la Amèlia.





Paraules clau

Sarrià-Sant Gervasi/ turisme/