Blasi: “Barcelona fa una aposta decidida pel comerç de proximitat” : Servei de Premsa

Blasi: “Barcelona fa una aposta decidida pel comerç de proximitat”

19/05/2014



Temps estimat de lectura: 2 minuts

El regidor de Comerç, Consum i Mercats, Raimond Blasi ha participat a la inauguració de les XII Jornades Europees de Comerç Urbà que tenen lloc avui i demà a Barcelona.

El regidor Blasi ha destacat que la ciutat de Barcelona “és una ciutat mediterrània on el comerç forma part de la seva llarga història i on des de l’època dels gremis podem dir que el comerç ha construït la seva ciutat i ja des d’aquella època, el teixit associatiu del món comercial té una forta petjada a la nostra ciutat”.

Blasi ha fet una radiografia del comerç de Barcelona: “El comerç ocupa més de 140.000 persones a la nostra ciutat, el que representa més d’un 15% dels llocs de treballs, repartits en un 9,5 % en el sector majorista i un 7,5 % en el sector minorista, i té un gran impacte en el PIB de la ciutat, arribant a un 14%”. Però allò que és una característica de la ciutat és que “el conjunt dels comerços estan associats, un 42 %, i en paraules del president de la Fundació Barcelona Comerç, és la força de la unitat”. Blasi conclou: “Barcelona fa una aposta decidida pel comerç de proximitat”

Blasi ha destacat alguns dels reptes que el comerç de la ciutat està afrontant: la crisi, el canvi d’hàbits dels consumidors, el turisme, la demanda interna i externa, però especialment les noves superfícies comercials i la regulació normativa.

El regidor ha destacat: “Davant del repte de les noves superfícies – la ciutat de Barcelona no pot ser aliena al que passa a la conurbació de l’àrea de Barcelona -, l’ampliació dels metres comercials és un repte que hem de tenir i tenim l’oportunitat de donar un urbanisme comercial que estigui al servei del comerç´”.

Blasi ha remarcat que: “La regulació normativa que no parteix dels propis municipis, de la base, sinó que ens construeix a l’inrevés i això pot perjudicar aquesta trajectòria comercial de proximitat sobre el qual s’ha basat la ciutat de Barcelona”.

El regidor de Comerç, Consum i Mercats ha destacat que durant les jornades “tenim l’oportunitat de transferir els coneixements i les experiències que puguin enfortir l’aposta pel comerç de proximitat amb tots els beneficis econòmics i socials que generen per la ciutat” i ha afegit: “en una ciutat com Barcelona amb 21 eixos comercials, 43 mercats sobre els quals s’ha vertebrat la nostra ciutat i de la qual ens sentim orgullosos, hi ha molta feina a fer amb els plans de comerç i plans de turisme dels districtes i de la ciutat”.

A la inauguració de les Jornades també han intervingut el conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Felip Puig, el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, el president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca i el president de Vitrines d’Europe, Stefano Bollettinari.

Barcelona acull les XII Jornades del Comerç Urbà que cada any organitza la Federació d’Associacions de Comerciants Europees, “Vitrines d’Europe”. Aquest any s’organitza a Barcelona a través de la Fundació Barcelona Comerç, membre de la Federació i representant del comerç urbà de Barcelona.





Paraules clau

comerç/ proximitat/