La Fundació FC Barcelona i l’Institut de Mercats posen en marxa el programa educatiu “Mengem sa, mengem de mercat” : Servei de Premsa

La Fundació FC Barcelona i l’Institut de Mercats posen en marxa el programa educatiu “Mengem sa, mengem de mercat”

25/06/2014



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’Institut Municipal de Mercats de Barcelona i La Fundació del FC Barcelona treballaran conjuntament el proper curs escolar 2014/15 en un nou programa educatiu relacionat amb el foment dels hàbits saludables. Les dues institucions promouen la campanya “Mengem sa, mengem de mercat”. Es tracta d’una activitat educativa en què es convida a les escoles a fer equip i transmetre als infants i joves els valors de comprar sa, fresc i de qualitat tot descobrint el mercat i allò que el caracteritza i el diferencia d’altres formes de comerç. El protagonista de la campanya és el jugador del primer equip del Barça, Sergio Busquets.

Alumnes i mestres participaran a partir d’ara en noves activitats educatives i de lleure organitzades per l’Institut de Mercats i per la Fundació del FC Barcelona. El programa educatiu està dirigit als cicles educatius de Primària i Secundària i consta d’una sèrie d’activitats que s’integren en la formació curricular de cada alumne i que a la pràctica es desenvolupen amb la visita a un mercat de la ciutat.

Ambdues institucions van signar un conveni, a finals de l’any 2013, que té com a objectiu promoure l’alimentació saludable entre els infants i els adolescents, a través d’un bon coneixement dels productes frescos que es poden trobar als mercats.

Durant el curs escolar 2013-2014, un total de 4.287 alumnes han visitat 24 mercats de la ciutat i han participat de les activitats previstes en el marc del programa educatiu de Mercats de Barcelona.

El programa s’estructura en funció dels cicles educatius de Primària i Secundària. S’han elaborat materials pedagògics per a cada cicle: una guia resum de l’activitat que cal fer, un quadern perquè l’alumne realitzi directament el seu treball i finalment una guia docent. A més de la visita a un mercat de la ciutat.

Per als primers cursos de Primària (1r, 2n i 3r), les activitats s’orienten a conèixer les principals característiques de les parades que formen els mercats i el tipus de productes que s’hi poden trobar. De fet, procuren l’acostament inicial al mercat per als més petits.

Per als més grans de Primària (4t, 5è i 6è), es faciliten eines a l’alumne perquè conegui el mercat com un establiment especialitzat en productes alimentaris frescos i de qualitat, on el consumidor és atès de manera personalitzada, i si cal, se l’orienta o se li fan suggeriments.

En el cas dels cicles de Secundària, es presenta el mercat com un espai de consum, on a més de trobar una gran varietat de productes frescos i de qualitat, respon a un model de comerç de proximitat. Els alumnes han de fer un reportatge per exposar les seves conclusions. Finalment, en el cas del segon cicle de Secundària, l’activitat engloba i amplia tots els continguts d’etapes anteriors, i els alumnes han de treballar tot identificant els principals valors que es poden trobar al mercat com a opció de consum.

Per a Mercats de Barcelona i la Fundació FC Barcelona, el programa educatiu és una part molt important de les iniciatives pensades per a fomentar el coneixement de l’alimentació i els hàbits saludables a través del coneixement dels mercats i dels serveis que s’hi ofereixen.

Trobareu tota la informació a la pàgina web: www.menjodemercat.cat

 

 

 





Paraules clau

salut/