Comença un nou curs d’Obert al Futur amb més de 100 càpsules programades fins al desembre : Servei de Premsa

Comença un nou curs d’Obert al Futur amb més de 100 càpsules programades fins al desembre

14/09/2014



Temps estimat de lectura: 4 minuts

Després de les vacances d’estiu, els comerciants de la ciutat tornen a les aules per continuar la seva formació en gestió empresarial i capacitació tecnològica, en el marc del programa formatiu Obert al futur que impulsa l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa. Des del seu llançament l’any 2013, més de 800 professionals del comerç han gaudit d’una àmplia oferta formativa que contribueix a la seva millora professional.

En aquesta segona fase del programa, s’incorporen els paradistes dels diferents mercats de Ciutat Vella (Boqueria, Santa Caterina i Barceloneta) i l’Eixample (Sant Antoni, Concepció, Sagrada Família, Ninot i Fort Pienc) que, al llarg del proper trimestre, rebran formació adaptada a les seves necessitats en el Mercat de Santa Caterina. D’aquesta manera es dóna continuïtat a la prova pilot que, en col·laboració amb l’Institut Municipal de Mercats (IMMB), es va oferir a 12 mercats de Gràcia, Horta-Guinardó i Sarrià-Sant Gervasi en els primers mesos de l’any.

Raimond Blasi, regidor de Comerç, Consum i Mercats i president de l’Institut Municipal de Mercats (IMMB) ha declarat: “Treballem per oferir eines que facilitin l’adaptació del nostre comerç a les noves tecnologies i als nous hàbits del consumidor, i esperem que aquesta nova edició d’Obert al Futur sigui un èxit perquè el resultat de la primera edició ha estat molt ben valorat pels comerciants”.

El regidor Blasi també ha expressat la seva satisfacció de que en aquesta edició s’hi sumin més mercats “de manera que aquest col·lectiu també podrà beneficiar-se de l’oferta formativa dirigida als comerciants de la ciutat i disposar de més eines per enfrontar els reptes d’un entorn econòmic complicat ”.

En aquest moment, el consistori ja té programades 111 càpsules gratuïtes fins a desembre, tot un rècord que posa de manifest l’atractiu i utilitat d’aquest programa que, lluny d’esgotar el seu potencial, torna cada temporada amb més continguts i més inscripcions. El programa destaca no només pel seu contingut formatiu, sinó perquè converteix les aules en un espai de trobada i intercanvi d’experiències d’un sector que viu amb especial intensitat els efectes de la crisi.

El tret de sortida el donarà Ciutat Vella el 15 de setembre, per continuar a la resta de districtes: Sant Andreu (16 de setembre), Gràcia, Horta-Guinardó i Sant Martí (30 de setembre), Nou Barris, Sants-Montjuïc i Mercat de Santa Caterina (1 d’octubre), Eixample i Sarrià Sant-Gervasi (2 d’octubre) i Les Corts (7 d’octubre). Les inscripcions continuen obertes al web del programa www.bcn.cat/obertalfutur.

El format de la formació és l’habitual: 26 càpsules independents de 3 hores de durada cadascuna que s’imparteixen en equipaments municipals dels districtes i en horaris compatibles amb l’activitat laborals dels participants (de 14 a 17 h.). El contingut s’estructura en quatre itineraris formatius: “Es el moment de fer canvis”, “Econòmic financer”, “Màrqueting digital sectorial” i “Gestió empresarial”.

Algunes de les càpsules amb més demanda per a l’últim trimestre de l’any són: “Més enllà de l’aparador: eines de màrqueting 2.0 per a petits comerços”, “Com usar facebook des d’una perspectiva de negoci” o “La gestió del marge, el secret del benefici. Gestió de costos externs”.

 

Excel·lent balanç de la primera fase del programa

Les dades disponibles sobre la primera fase del programa ens permeten avançar que la segona edició d’Obert al Futur serà tot un èxit i superarà les xifres del 2013 (any de la seva creació), que va comptar amb més de 800 participants.

El regidor Blasi ha destacat: “La bona acollida d’aquest programa per part dels professionals del comerç ens ha permès prendre nota de les aportacions dels comerciants i les hem incorporat a les noves càpsules de formació”. També ha remarcat: “Un dels punts forts d’aquesta formació és que s’orienta al desenvolupament de la promoció econòmica de proximitat treballant amb els 10 districtes de Barcelona i portant al territori un pla formatiu, gratuït, que contribueix a la professionalització del comerç i els serveis de proximitat”

De febrer a juny de 2014 ja s’han impartit 155 càpsules a 653 comerciants, la majoria dels quals (72,44 %) valora molt positivament aquest programa (entre 5 i 4 en una escala de 5).

Quant l’usuari, es manté el mateix perfil de l’any passat: un alt percentatge és autòcton (95 %), amb una destacada prevalença de les dones (71 %) per sobre dels homes (29 %). La majoria tenen estudis secundaris (49,54 %) i superiors (38,80 %) i són de mitjana edat (el 51,69 % tenen entre 40 i 54 anys) i joves (el 31,13 % se situen entre 25-39 anys).

 

L’Ajuntament, al costat del comerç de proximitat

El comerç és un sector estratègic per a l’economia de la ciutat. Constitueix la primera activitat econòmica de la capital catalana quant a nombre de centres de cotització. Genera el 15 % dels llocs de treball i el 15% del seu PIB. A més fomenta la cohesió social i enriqueix la convivència ciutadana.

Per a aquest motiu, un dels objectius de l’Ajuntament de Barcelona, a través de la Direcció de Comerç i Consum i Barcelona Activa, és preservar aquest model de comerç i dotar-lo d’eines que el facin més competitiu, especialment en un entorn de gran dificultats econòmiques com l’actual.

En aquest context, Obert al Futur dóna resposta a aquesta voluntat municipal. El gran nombre de comerciants participants i el seu elevat índex de satisfacció són les millors proves de l’èxit d’aquest programa, que aquest setembre afronta la segona fase amb energies renovades.





Paraules clau

formació/ Obert al Futur/ ocupació/