Sònia Recasens destaca l’aposta de Bizbarcelona 2015 per incrementar la presència de petites i mitjanes empreses : Servei de Premsa

Sònia Recasens destaca l’aposta de Bizbarcelona 2015 per incrementar la presència de petites i mitjanes empreses

05/02/2015



Temps estimat de lectura: 3 minuts

La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha presidit aquest dijous la presentació de la cinquena edició de Bizbarcelona, el saló per a pimes, emprenedors i autònoms. A l’acte també hi ha participat el director del certamen, Aleix Planas. L’edició d’aquest any pretén transformar Bizbarcelona en una plataforma de dinamització econòmica més transversal perquè pimes i autònoms es puguin sentir més representats en aquest certamen, que en només quatre edicions s’ha convertit en l’esdeveniment de referència per al món de l’emprenedoria del país.

La nova edició del saló ha estat presentada en una nova trobada de la BizCommunity, que aplega més de 100 entitats privades, associacions empresarials i institucions públiques que participen en l’elaboració del programa i les activitats de Bizbarcelona.

En la seva intervenció, Sònia Recasens ha afirmat que Bizbarcelona és ja el saló de referència del món de l’emprenedoria a la ciutat. “Està plenament consolidat”, ha destacat, i ha afegit que el certamen contribueix a augmentar la competitivitat de les empreses, fet necessari per assolir el repte prioritari de generar ocupació i garantir la qualitat de vida dels ciutadans. A més, com ha dit, Bizbarcelona s’alinea amb l’estratègia de fer de Barcelona una ciutat referent al món en la creació d’empreses i la innovació, tal com ho són Silicon Valley, San Francisco i Tel Aviv.

La tinenta d’alcalde també ha posat en valor que l’aposta de l’edició d’enguany és que hi hagi una “especialització de l’atenció a les pimes i emprenedors”. En aquest sentit, ha destacat les dues àrees diferenciades que el saló tindrà com novetats, Bizempren i Bizpime, amb serveis dirigits a nous emprenedors, per una banda, i, per l’altra, a petites i mitjanes empreses ja constituïdes en procés de consolidació i creixement. “Enguany, Bizbarcelona es desglossa en dos espais per donar solucions a l’acceleració de negocis, als emprenedors i les empreses”, ha subratllat Recasens.

 

Dues grans zones temàtiques

L’organització del saló, que tindrà lloc els dies 1 i 2 de juliol als palaus 1 i 2 del recinte de Montjuïc, pretén que les pimes, els emprenedors i els autònoms hi puguin trobar totes les solucions possibles per fer créixer els seus negocis de forma àgil i eficaç. Per això, Bizbarcelona 2015 es vertebrarà al voltant d’aquestes noves grans zones temàtiques: Bizempren, espai on es presentaran totes les solucions per tal que els emprenedors puguin encaminar els seus projectes cap a l’èxit empresarial, i Bizpimes, lloc en què es donaran a conèixer les eines precises perquè les petites i mitjanes empreses puguin accelerar el seu creixement i que estarà obert al públic que acrediti la seva relació amb l’àmbit de les pimes.

A l’àrea Bizpimes, i gràcies a la incorporació de PIMEC al conjunt d’entitats que promouen el saló, es donarà una resposta més gran a les necessitats de les petites i mitjanes empreses amb un Mercat de Finançament específic per a pimes que comptarà amb la participació de Venture Capitals, diversos fons d’inversió i crowdfunding; un fòrum per a la captació de recursos humans amb perfils ajustats a les seves exigències i solucions TIC com ajudar a la implementació de la factura electrònica; ‘la Caixa’ i la Cambra de Comerç de Barcelona explicaran els seus programes per a l’exportació a la zona Bizexporta mentre que el comerç electrònic tindrà el seu propi espai a Bizecommerce.

I a la zona Bizempren, es pretén ajudar els emprenedors amb visió, passió i execució. Així, a més d’espai per a iniciatives de coworking i incubadores de negocis, hi haurà la zona BizFranquicias&Retail per a donar visibilitat a les franquícies; el Centre de Reempresa de Catalunya tornarà a presentar negocis en perill de tancament en busca d’inversors que assegurin la seva continuïtat; el FailCon, on s’hi podrà de relleu que molts emprenedors d’èxit van experimentar el fracàs abans de triomfar; els ràpids contactes de negocis s’hi faran de nou al Speed Dating, i el Mercat del Finançament aplegarà a empreses i emprenedors que podran presentar els seus projectes a una borsa d’inversors formada per Business Angels, entre d’altres activitats.

El saló Bizbarcelona el promouen l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, la Caixa, la Diputació de Barcelona, PIMEC i la Cambra de Comerç de Barcelona.





Paraules clau

Bizbarcelona/ creixement/ empresa/ ocupació/