L’Ajuntament de Barcelona convoca, per segon any, les subvencions per als mercats que facin activitats de promoció : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona convoca, per segon any, les subvencions per als mercats que facin activitats de promoció

18/02/2015



Temps estimat de lectura: 2 minuts

La regidoria de Comerç, Mercats i Consum, a través de l’Institut Municipal de Mercats, ha posat en marxa, per segon any consecutiu, una línia de subvencions per un total de 70.000 euros a les associacions de venedors dels mercats de Barcelona que participin en activitats de dinamització i promoció conjuntes amb els eixos comercials durant l’any 2015.
Raimond Blasi, regidor de Comerç, Consum i Mercats i president de Mercats de Barcelona ha destacat: “Aquesta iniciativa reforça la tasca de promoció econòmica de comerços i mercats i té com a objectiu, l’impuls i la millora de la col•laboració entre els comerços que hi ha en els mercats municipals i l’activitat dels eixos comercials de la ciutat”.

El regidor Blasi ha declarat: “Estem satisfets de la resposta que els mercats municipals van tenir l’any passat i animem als venedors que presentin més iniciatives de dinamització comercial i així sumem la tasca de comerços i mercats, millorem la seva competitivitat i alhora, és un benefici global per al comerç de la ciutat”.

 

Atorgament de subvencions

Per a l’atorgament de la subvenció, Mercats de Barcelona tindrà en compte:
a) El contingut i detall de les accions que es volen portar a terme, que com a condició indispensable han de tenir un abast conjunt del mercat municipal i l’Eix o l’Agrupació.

b) La justificació dels objectius i la necessitat de la seva realització.

c) La previsió quantitativa i qualitativa de l’impacte previst per execució de les accions.

El termini de presentació de les sol•licituds és de 20 dies hàbils, comptats des del 16 de febrer, data de publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província (BOP).
La dotació econòmica per a cada associació de comerciants que presenti una sol•licitud i projecte d’activitats de promoció comercial és el 50% del cost del conjunt d’accions previstes durant l’any 2015, amb un màxim de 7.000 euros.
La resolució de la convocatòria de subvenció, i la seva notificació als interessats, es durà a terme en el termini màxim de sis mesos, comptats des de la publicació de la convocatòria.

 

Subvencions del 2014

L’any passat va ser el primer en què aquesta iniciativa es va dur a terme. La regidoria de Comerç, Consum i Mercats, a través de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, va atorgar subvencions per import de 47.800 euros a les associacions de comerciants dels mercats que van participar al llarg del 2014 en activitats conjuntes de promoció i dinamització amb els eixos comercials de la zona en què es troben ubicats.

13 mercats juntament amb els seus eixos comercials es van beneficiar de les subvencions: La Boqueria, Carmel, Clot, Encants, Sant Antoni, Guinardó, Horta, Llibertat, Mercè, Sant Gervasi, Sant Martí, Sants i Sarrià

Algunes de les activitats previstes han estat: campanyes de promoció, festivals o concerts de música, activitats solidàries, organització de festes populars, jornades de comerç al carrer o la posada en marxa de targetes de fidelització.





Paraules clau

comerç/ mercats/ subvencions/