L’Ajuntament de Barcelona i Endesa renoven el conveni per coordinar i agilitzar el pagament d’ajuts en situacions de pobresa energètica : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona i Endesa renoven el conveni per coordinar i agilitzar el pagament d’ajuts en situacions de pobresa energètica

18/03/2015



Temps estimat de lectura: 3 minuts

La tinenta d’alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports, Maite Fandos, i la directora general d’Endesa a Catalunya, Isabel Buesa, han signat aquesta tarda la renovació del conveni de col·laboració per coordinar el pagament d’ajuts municipals pels deutes generats amb motiu dels impagats en el subministrament d’electricitat i gas.

Amb aquest acord, l’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS), i Endesa mostren un any més el seu compromís d’agilitzar i facilitar la forma de pagament dels ajuts municipals als usuaris de serveis socials pels deutes generats.

En concret, Endesa es compromet novament a facilitar al consistori la forma de pagament dels ajuts municipals per evitar el tall de subministrament sense l’aplicació de cap interès de demora o comissió. Així mateix, deixarà en suspens el tall d’electricitat i/o gas quan rebi la comunicació, per part dels Centres de Serveis Socials, que el titular del servei és subjecte d’un ajut al respecte.

El conveni assegura d’aquesta manera que l’usuari dels Serveis Socials no es veurà afectat pel tall del subministrament i, a la vegada, el treballador/a social podrà agilitzar el pagament de l’ajut, fent possible d’ingressar-lo directament a la Companyia.

La tinenta d’alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports, Maite Fandos, ha valorat la renovació d’aquest acord amb Endesa, “perquè escenifica el compromís municipal de continuar donant resposta a les necessitats socials de la ciutat. L’Ajuntament de Barcelona continuarà posant a l’abast de les persones els mitjans necessaris per cobrir les necessitats bàsiques, entre les quals es troben els costos derivats del manteniment dels subministraments de la llar”. “A més”, ha continuat Fandos, “ho hem fet des de la qualitat i l’eficiència, cercant sempre nous mecanismes i la complicitat dels agents implicats, com en aquest cas Endesa, per poder-ho portar a terme”.

Fandos ha destacat que “disposem dels mitjans necessaris per garantir que la xarxa de Serveis Socials de l’Ajuntament puguin donar cobertura a totes les persones en situació econòmica vulnerable que no puguin fer front als costos derivats del manteniment dels subministraments bàsics de la llar, així com de qualsevol necessitat bàsica”.

En aquest sentit, la directora general d’Endesa a Catalunya, Isabel Buesa, ha subratllat la importància de l’acord renovat: “En aquests moments de context social difícil, Endesa s’ha mostrat sempre sensible a aquesta realitat i, per això, està satisfeta de prorrogar el conveni amb l’Ajuntament de Barcelona per tal de cercar els mecanismes més idonis i facilitar una solució per a aquelles persones que es troben en situacions de vulnerabilitat econòmica”.

Durant l’any 2014 l’Ajuntament de Barcelona ha destinat 634.426,74 euros en matèria de pobresa energètica, més del 26% respecte l’any 2013. En total, el consistori va oferir l’any passat 4.032 ajuts per poder fer front al consum de subministres.

Des de l’any 2012, que va ser el primer any que es van començar a oferir aquestes ajudes de pobresa energètica, l’Ajuntament, a través de l’Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports, ha ofert 8.388 ajudes per aquest concepte, per un import total de 1.389.154,92 euros.

El Consistori disposa d’una partida específica i oberta per fer front a les situacions derivades del tall de subministraments de llum, gas i aigua a les persones amb precarietat econòmica. Aquests ajuts, com tots aquells que s’atorguen des dels Centres de Serveis Socials, es fan efectius un cop el treballador/a social realitza la valoració de l’usuari.





Paraules clau

atenció a les persones/