La tercera edició d’”Obert al futur” amplia en un 80% l’oferta formativa pels comerciants : Servei de Premsa

La tercera edició d’”Obert al futur” amplia en un 80% l’oferta formativa pels comerciants

24/03/2015



Temps estimat de lectura: 4 minuts

Aquest mes de març ha tornat als deu districtes de la ciutat una nova edició d’ “Obert al Futur”, un programa de formació per capacitar en noves tecnologies el comerç, amb una oferta ampliada en un 80% respecte a l’any passat, fet que representa 19 càpsules més. D’aquesta manera, aquest programa impulsat per l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa ofereix enguany 38 càpsules programades als 10 districtes de la ciutat i agrupades en sis itineraris formatius: “Ha arribat el moment de fer canvis”, “Millorar l’experiència de compra dels clients”, “El teu negoci és una empresa, gestiona-la!”, “Màrqueting digital”, “Aprèn a utilitzar les eines de màrqueting digital” i “Eines de gestió empresarial”.

Raimond Blasi, regidor de Comerç, Consum i Mercats ha declarat: “L’objectiu d’aquest programa formatiu és seguir dotant al sector del comerç d’eines útils i pràctiques que li permetin fer front a un entorn de crisi i de canvis en els hàbits de consum”.

El regidor Blasi ha afegit: “El resultat d’edicions anteriors ha estat molt ben valorat pels comerciants fet que ens permet millorar aquesta tercera edició amb noves càpsules formatives i amb la participació dels mercats municipals per segon any consecutiu ”.

Com cada edició, la formació s’imparteix en equipaments municipals i entitats del districte, en horaris compatibles amb l’activitat laboral dels participants (de 14:00 hores a 17:00 hores). La durada de cada càpsula és de 3 hores i es preveu una participació reduïda de 15 comerciants per classe, per tal de garantir la qualitat de la formació.

Per segon any consecutiu, els Mercats de Barcelona se sumen al programa en el marc de les accions que recull el Pla Estratègic de Mercats 2015-2015. Enguany són els paradistes dels mercats dels districtes de Sant Martí, Sant Andreu, Nou Barris, Les Corts, Sants-Montjuïc i els comerciants dels Encants Barcelona-Fira Bellcaire que rebran formació ajustada a les seves necessitats i en horari també adaptat a la seva activitat (de 16 a 19 h.).

 

Dóna-li una volta al teu comerç

Amb el missatge “Dóna-li una volta al teu comerç”, la tercera edició posa èmfasi en la necessitat de millorar l’experiència de compra dels clients, a través d’accions com per exemple, adaptar el disseny de l’aparador a l’estació de l’any o convertir l’establiment en un espai obert a l’experimentació olfactiva.

Altres aspectes que promou aquesta nova convocatòria del programa són l’aprofundiment en les relacions laborals, la responsabilitat social corporativa o fer un ús més racional dels recursos energètics. També permet seguir enfortint aspectes vinculats al màrqueting digital i la gestió empresarial.

Les noves càpsules que ofereix “Obert al Futur” pel 2015 són:

• Més vendes. Neurovendes i neuromàrqueting en acció
• Aparadors de primavera: dels pícnics al drac de Sant Jordi
• Aparadors d’estiu: dels focs de Sant Joan a la sorra de la platja
• Aparadors de tardor: tornem a casa i a l’escola!
• Aparadors d’hivern: de la neu al raïm de Cap d’Any
• Clients descontents, la història d’una venjança a través de l’oblit. Millora la teva cartera de clients millorant la teva qualitat.
• Comunicació Olfactiva: Com vendre més amb les olors encertades?
• Què cal saber per contractar personal per a la botiga
• Comunica, fidelitza i capta nous clients apostant per la Responsabilitat Social
• Com estalviar recursos, ser més eficients i, a més, ser una miqueta més “verds”. Explica-ho també al client.
• La meva estratègia de màrqueting digital. Per on començo?
• Sincronitza el teu dispositiu mòbil (smartphone o tauleta) amb el teu comerç
• Instagram per a botiguers
• Com escriure i crear contingut al web del teu comerç
• Aprèn a retocar fotografies, crear imatges per al web i imprimir els cartells del teu comerç
• Edita vídeos del teu negoci amb Windows Movie Maker
• YouTube: optimització de vídeo i estratègies per guanyar audiència i promocionar el teu negoci
• Google Analytics: coneix quanta gent visita el web o bloc del teu comerç i què hi fa
• Gestió i fidelització dels clients del teu comerç amb programari lliure

Aquesta nova oferta se suma a la programació habitual del programa, que cada any s’actualitza per tal de satisfer les necessitats i demandes d’un sector en constant adaptació i renovació (es pot consultar la programació completa a www.bcn.cat/obertalfutur, on es poden també formalitzar les inscripcions).

 

Superant expectatives

“Obert al Futur” encara la tercera edició amb l’optimisme que li atorguen les xifres de l’anterior edició. Més de 1.000 comerciants (227 més que al 2013) i 951 comerços (251 més que al 2013) van participar l’any passat en les 263 càpsules que es van impartir en el marc d’aquest programa, que creix cada any en oferta i nombre d’inscrits.

El 70 % dels usuaris del 2014 han sigut dones. La procedència ha estat majoritàriament autòctona (93,95 %) i el nivell d’ estudis post obligatoris (45,37 %) i superiors (39,60 %). Més de la meitat dels usuaris (52,61 %) té entre 40 i 54 anys, i el 29%, entre 25 i 39 anys.

Respecte a la valoració del usuaris, aquesta ha estat molt positiva. La formació ha rebut una puntuació superior al 8 sobre 10 en aspectes com la qualitat de l’activitat, la valoració del formador/a, la utilitat pel comerç o la recomanació a un tercer.

Una de les claus d’aquest èxit és el treball conjunt amb els deu districtes i la col•laboració de les associacions i eixos comercials de la ciutat. Altres factors decisius són l’horari (compatible amb l’activitat laboral dels usuaris) i la proximitat i adequació a les necessitats tecnològiques dels equipaments on es desenvolupen les activitats.

L’objectiu municipal és seguir treballant per oferir una oferta formativa de qualitat que respongui a les expectatives d’un dels sectors més dinàmics i importants de l’economia de la ciutat. D’aquesta manera es dóna resposta a un dels objectius del “Pla d’Impuls i Suport al Comerç” que és fomentar un comerç modern i sostenible que aposti per la innovació i l’adaptació a les TIC i impulsi la formació i la qualitat.





Paraules clau

comerç/ formació/ innovació/ ocupació/ tecnologia/