Barcelona Activa impulsa i premia els emprenedors amb projectes culturals : Servei de Premsa

Barcelona Activa impulsa i premia els emprenedors amb projectes culturals

18/07/2015



Temps estimat de lectura: 2 minuts

Billaboop i Rent han estat premiades com a millors iniciatives empresarials del sector de les indústries creatives, entre els 18 projectes participants del programa CreaMedia que des de fa 10 anys desenvolupa l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa.

 

Els emprenedors culturals de l’any

L’estudi especialitzat en el desenvolupament d’aplicacions musicals i audiovisuals per a dispositius mòbils Billaboop ja ha llançat al mercat Cambox i Vidibox. L’objectiu és combinar una tecnologia puntera amb interfícies senzilles i intuïtives per crear noves formes d’expressió artística a plataformes mòbil. Com a guanyadora d’aquesta edició, l’empresa disposa d’una estada gratuïta de sis mesos a l’espai de coworking de la incubadora Almogàvers Business Factory.

El projecte reconegut com a primer finalista, que comptarà amb un servei de consultoria estratègica de la mà de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), produeix espectacles en català de teatre musical de gran format, tant propis com exportats. Obriran aquest mercat amb l’espectacle RENT, que durant més de 12 anys ha estat a la cartellera de Broadway a Nova York.

 

Formació per validar el model de negoci

El programa CreaMedia s’adreça a persones amb un projecte o una empresa ja constituïda en l’àmbit de les indústries creatives que vulguin analitzar nous models de negoci. Està estructurat en tres fases: formació sobre gestió empresarial per a l’elaboració del business plan, activitats de networking per crear una xarxa de contactes sectorial i acompanyament de la mà d’un mentor en la posada en marxa del negoci.

En les 10 edicions que s’han dut a terme fins al moment, han participat 161 emprenedors amb projectes diferents dels quals ja s’han posat en marxa prop d’un centenar. Es tracta principalment d’empreses relacionades amb les arts escèniques, disseny de continguts audiovisuals, promoció de la cultura, producció musical o gastronomia, entre d’altres.

Barcelona Activa compta amb un catàleg de 10 programes d’acompanyament en la creació d’empreses adreçats a col·lectius específics (com ara dones, joves o majors de 45 anys) o bé per a projectes de sectors emergents i tradicionals (com per exemple, l’artesania, l’emprenedoria social, les energies netes o l’e-commerce, entre d’altres). La propera edició de CreaMedia es posarà en marxa abans de finals d’any.





Paraules clau

Barcelona Activa/ cultura/ emprenedoria/