L’Ajuntament de Barcelona i l’AMB posen en marxa la L10, el nou servei de Nitbus als barris de Vallvidrera i les Planes : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona i l’AMB posen en marxa la L10, el nou servei de Nitbus als barris de Vallvidrera i les Planes

15/09/2016



Temps estimat de lectura: 4 minuts

L’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)  posen en marxa avui la N10, el nou servei de Nitbus que connecta els barris de Vallvidrera i les Planes amb el barri de Sarrià de Barcelona, on es pot enllaçar amb altres línies de la xarxa de transport urbà nocturn de Barcelona. El servei opera les nits de dijous, divendres, dissabte i vigílies de festiu durant les hores en què no hi ha servei ferroviari de la línia Vallès dels FGC ni del funicular de Vallvidrera.

Mercedes Vidal, regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, han inaugurat a aquest migdia, a la plaça de Sarrià, la nova línia, mitjançant la qual les dues organitzacions garanteixen la mobilitat dels residents d’aquests barris durant la nit.

Vidal ha volgut recordar que aquest servei era una reivindicació veïnal d’aquells barris que queden més aïllats. La regidora de Mobilitat ha assegurat que “aquest Govern municipal està fent un pas endavant en l’ampliació dels serveis de transport, ja sigui amb aquest nou Nitbus o amb la recuperació del servei de busos de barri en diumenges i festius que tornen a entrar en funcionament aquest cap de setmana”. Segons Vidal, això respon “ a una voluntat molt explícita d’aquest Govern no només de revertir les retallades en transport públic que es van fer durant l’anterior mandat, sinó també d’ampliar el serveis de transport”. “El transport públic és una qüestió cabdal”, ha assegurat  “no podem fer un canvi modal cap a modes més sostenibles si no fem una provisió d’un bon servei”.

 

Funcionament de la N10

Concretament, el servei es presta entre les Planes, Vallvidrera i Sarrià (Via Augusta/ Pg. de la Bonanova), on connecta amb les línies N7 i N8 de la xarxa nocturna de Barcelona. L’interval de pas és d’1 hora i els horaris de la línia estan coordinats amb la resta de línies del Nitbus, de manera que s’assegura una oferta de transport públic en aquests dos barris durant tota la nit.

Segons el conveni signat, l’AMB es fa càrrec de posar en marxa el servei, gestionar-lo i garantir-ne un bon nivell de qualitat, en funció de les competències que té, per llei, en matèria de mobilitat, i l’Ajuntament de Barcelona aporta el finançament i hi participa, tant en la definició com en el seguiment. El cost màxim de funcionament de la línia, que s’ha determinat en funció dels dies de servei estimats, els quilòmetres i les hores de servei, està valorat en 45.000 € anuals.

Respecte a les tarifes, els títols de viatge vàlids són el bitllet senzill, els títols integrats de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i els títols socials acceptats en els serveis de transport col·lectiu de titularitat de l’AMB, així com els que en el futur determinin l’AMB o l’ATM.

 

Reivindicació històrica

Amb la posada en marxa d’aquest servei, el districte de Sarrià-Sant Gervasi, en col·laboració amb la regidoria de Mobilitat, desencalla una demanda històrica per garantir la connexió de bus nocturn a Vallvidrera i els barris de la muntanya, una mobilitat en transport públic en una franja horària que fins al moment era inexistent.

D’aquesta manera s’atén una demanda i una reivindicació veïnal que fa molts anys que ha estat liderant l’Assemblea de Joves de Vallvidrera amb els suport de totes les associacions de veïns dels barris de muntanya. L’entrada en funcionament d’aquest servei respon a la petició expressada pel jovent de la zona, però afavorirà al conjunt de la ciutadania que viu en aquest àmbit i que a partir d’ara podrà tornar a casa en franja horària nocturna.

 

Recuperació dels busos de barri en diumenges i festius
L’Ajuntament de Barcelona treballa per seguir donant respostes a les peticions veïnals i a partir del 18 de setembre es recupera el servei del Bus de Barri en diumenges i festius de manera que totes les línies passaran a funcionar els set dies de la setmana. La restitució d’aquest servei, molt demandada des del territori, era una de les prioritats del Govern municipal i ha estat possible gràcies a una aportació especial de l’Ajuntament de Barcelona d’1,3 milions d’euros anuals.

Amb motiu de la manca de finançament del sistema de transport públic, el pla d’ajustament de TMB aplicat durant el mandat anterior, va implicar la supressió del servei de bus de barri en diumenges i festius. Totes les línies d’aquest tipus van deixar de circular durant aquests dies, llevat de la línia 111, bus de barri del Tibidabo, i la línia 116, bus de barri de la Salut, que tenien indicadors de demanda i cobertura més elevats).

Ara es recuperen 19 línies en diumenges i festius (una menys, ja que la 112 va deixar d’existir el juliol del 2013 en ser absorbit el seu trajecte per la 185). Són les següents:

L’Ajuntament de Barcelona aposta per assolir una mobilitat més sostenible i més segura a la ciutat i, en aquest sentit, té entre les seves prioritats el foment dels desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic. Els busos de barri són un element més que contribueixen a ampliar l’oferta de transport col·lectiu, complementant-la i cobrint aquells trajectes de proximitat.





Paraules clau

Les Planes/ NitBus/ Vallvidrera/