El programa “Barcelona és molt més” es consolida i ja suposa el 27,5% de l’oferta de Turisme de Barcelona : Servei de Premsa

El programa “Barcelona és molt més” es consolida i ja suposa el 27,5% de l’oferta de Turisme de Barcelona

24/07/2017



Temps estimat de lectura: 3 minuts

El programa ofereix productes turístics de les comarques de Barcelona més enllà de la ciutat

El Consell General de Turisme de Barcelona acaba 2016 amb uns ingressos de 62,5 milions d’euros, un 13,7% més que l’any 2015, i unes despeses de 62,5 milionsd’euros, un 14% més

Per primera vegada, s’ha facilitat a tots els membres del Consell un auditoria externa dels comptes i la memòria dels comptes anuals.

També s’ha posat a disposició del ciutadà la informació econòmica (pressupostos i comptes liquidats) i les dades sobre la contractació de béns i serveis a través d’un nou espai al web

 

El programa “Barcelona és molt més”, que ofereix diferents productes turístics de la resta de comarques de Barcelona més enllà de la ciutat, s’ha consolidat al llarg de 2016, i suposa ja el 27,5% del conjunt de l’oferta del Consorci Turisme de Barcelona. En total, es comercialitzen 76 productes, dels quals 22 són d’enoturisme, 19 de visites, 14 d’esport i muntanya, 11 de serveis, i 10 d’activitats lúdiques.

D’aquesta manera, i d’acord amb un dels grans eixos tant de l’Ajuntament de Barcelona com del Consorci Turisme de Barcelona, es contribueix a la desconcentració de l’activitat turística de la ciutat, generant, alhora, una destinació turística amb alt valor afegit al territori.

El Consell General de Turisme de Barcelona s’ha reunit avui en una trobada presidida pel segon tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, amb l’assistència del regidor d’Empresa i Turisme, Agustí Colom, el president del comitè executiu de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, i del director general de Turisme de Barcelona, Jordi William Carnes.

Durant la reunió, Jaume Collboni ha destacat la col•laboració de l’Ajuntament de Barcelona, el Consorci de Turisme, la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç per presentar una oferta com “Barcelona és molt més”, que aporta valor afegit al conjunt del territori, a la vegada que ofereix al visitant una diversitat cultural, paisatgística i patrimonial que aporta una visió més completa de la realitat de Barcelona, i a la vegada, contribueix a desconcentrar determinades àrees de la ciutat”.

La reunió d’avui ha servit per liquidar el pressupost de 2016, amb uns ingressos corrents de 62.559.312,69 €. Aquesta xifra representa un increment del 13,7% sobre el liquidat de 2015 i del 13,1% sobre el pressupost inicial. Quant a les despeses pressupostàries, el tancament ha estat de 62.514.628,94 €., amb un increment del 14% respecte al tancament de 2015 i un increment de 12,7% sobre el pressupost inicial.

 

Més transparència

D’acord amb l’acordat en l’anterior Consell General, de desembre de 2016, Turisme de Barcelona ha incrementat les mesures per avançar en la transparència, d’acord amb la línia de treball encetada pel Govern municipal i recollint les demandes que les entitats veïnals han formulat en el marc del Consell Turisme i Ciutat.”

En aquest sentit, el regidor d’Empresa i Turisme, Agustí Colom, ha posat en relleu “l’increment de la transparència que aquests comptes suposen respecte al que es venia fent. És una mostra més de la voluntat del consistori d’avançar en la línia de retre comptes als ciutadans de l’ús que es fa dels pressupostos públics”.

En aquest mateix sentit, en el marc del 25è aniversari del Jocs Olímpics, el president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, ha reiterat “la plena voluntat de continuar amb la màxima transparència per part del món empresarial d’acord amb les noves normatives. Gaspart ha destacat el model de col•laboració público-privat que té el repte de conjugar els interessos dels visitants i dels veïns de la ciutat”, ha afirmat. Finalment, Gaspart ha aprofitat per anunciar l’elecció de representants de Turisme de Barcelona per formar part del comitè executiu de l’OMT.

De la seva banda, el director general, Jordi Williams Carnes, ha incidit en el treball de Turisme de Barcelona per avançar cap a una aposta “per un millor turisme, en una estratègia d’oferta transversal i diversificada”.

Per primera vegada, s’ha facilitat a tots els membres del consell un auditoria externa dels comptes i la memòria dels comptes anuals. També s’ha posat a disposició del ciutadà la informació econòmica (pressupostos i comptes liquidats) i les dades sobre la contractació de béns i serveis a través d’un nou espai al web

Les persones membres del Consell General de Turisme de Barcelona són representants de l’Ajuntament de Barcelona (tant del govern com de tots els grups municipals), de la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació, i de la Fundació Barcelona Promoció. També hi assisteixen sense dret a vot representants dels sindicats, la FAVB, de la mateixa Cambra de Comerç, de l’estructura de Turisme de Barcelona, i d’altres institucions com l’aeroport i Fira de Barcelona.





Paraules clau

turisme/