Servei de Premsa
05/05/2024
Les obres del primer tram de cobertura de la ronda de Dalt continuaran al març
11/11/2017
Temps estimat de lectura: 2 minuts
L’Ajuntament aprova el projecte per a la segona fase d’obres per construir la futura llosa de cobertura de la ronda entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’Institut Vall d’Hebron, entre els barris de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera
Els treballs, que duraran uns deu mesos, consistiran en l’execució dels murs de recolzament laterals de l’estructura de cobertura, la llosa de cobertura i els elements necessaris per habilitar el nou vial com a túnel
Així, es donarà continuïtat a les obres fetes l’estiu passat, en què es van construir els fonaments i mur estructural del que serà el primer tram de cobertura urbanitzada de la ronda de Dalt i d’urbanització dels laterals
La urbanització i la definició del nou espai urbà que es crearà i les característiques de la zona de passeig i activitats es concretarà en un projecte posterior que es definirà de manera participada
El projecte de cobertura de la ronda de Dalt avança. La Comissió de Govern ha aprovat inicialment el projecte per a la segona fase d’obres de construcció de la futura llosa de cobertura de la ronda entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’Institut Vall d’Hebron, entre els barris de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera.
En concret, les obres consisteixen en l’execució dels murs de recolzament laterals de l’estructura de cobertura, la pròpia llosa de cobertura i la resta d’elements necessaris per a habilitar el nou vial com a túnel, com les sortides d’emergència, la sala tècnica i les instal·lacions pròpies del túnel. Està previst que els treballs comencin al març i acabin al cap de deu mesos, i comptaran amb un pressupost de 10.644.281,56 euros.
Aquests 10 milions formen part dels 15 que s’estan invertint en aquest mandat en la cobertura d’un primer tram de la ronda (fase 1A i 1B a la foto), corresponent a 180 metres de cobertura urbanitzada davant del Mercat de la Vall d’Hebron, des del pont de l’avinguda del Jordà. L’actuació, que inclourà també la urbanització dels laterals, permetrà millorar la permeabilitat urbana i la connectivitat transversal entre els barris, i reduir la contaminació acústica.
L’estiu passat ja es va començar a construir els fonaments i mur estructural (fase 1A a la foto) per a la futura cobertura. El projecte aprovat ara preveu que al març es comencin a construir els dos murs laterals al tram que va des de davant del mercat fins al pont de l’avinguda del Jordà (dins la fase 1B, a la foto). Els dos murs també serviran de suport per a la futura llosa de cobertura, i mentre s’executin aquests treballs no serà necessari reduir el número de carrils de la ronda.
Els treballs finalitzaran amb la col·locació i acabats de les lloses de la cobertura, prèviament prefabricades, i amb els serveis i elements necessaris per al túnel viari que s’originarà. La urbanització i la definició del nou espai urbà que es crearà i les característiques de la zona de passeig i activitats seran objecte d’un projecte posterior, i es concretarà a través d’un procés participatiu que s’iniciarà properament.
Paraules clauRonda de Dalt/